OS X Lion niet beschikbaar in de AppStore

Pagina: 1
Acties:

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Ik heb nog een oudere - zwarte :) - MacBook liggen, die ik weg wil geven. Vanochtend de harde schijf leeggehaald en van DVD Snow Leopard geïnstalleerd. Vervolgens wilde ik uit de Appstore Lion installeren (Mountain Lion is niet compatible met deze laptop), maar deze blijkt (tijdelijk?) niet meer voor download beschikbaar in de appstore. Omdat voor een aantal programma's (oa. iPhoto) Lion vereist is en omdat Lion naar mijn idee toch weer wat aangenamer is en ook gewoon goed functioneerde op deze laptop, zou ik toch graag Lion op deze laptop zetten. Iemand idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Overigens heb ik al her en der gezocht, maar nergens iets kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door lateef op 15-08-2013 13:57 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je mac is er niet compatible mee via de officiële installatie. Vandaar dat je lion alleen kunt installeren op een alternatieve manier. Deze kun je hier vinden: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1325709

edit: mijn fout, had het fout gelezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 15-08-2013 14:16 ]

39

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Dat is niet op een normale manier meer mogelijk voor zover ik weet. Je kunt hem op een andere manier downloaden, of kopieren van iemand die hem geinstalleerd heeft (die kan hem met een trucje wel opnieuw downloaden als het goed is).
Fietsbel schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:00:
Je mac is er niet compatible mee via de officiële installatie. Vandaar dat je lion alleen kunt installeren op een alternatieve manier. Deze kun je hier vinden: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1325709
Heeft niks met compatibiliteit te maken, Lion is simpelweg uit de App Store verwijderd door Apple.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 15-08-2013 14:01 ]

• lateef
Bosmonster schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:00:
Dat is niet op een normale manier meer mogelijk voor zover ik weet. Je kunt hem op een andere manier downloaden, of kopieren van iemand die hem geinstalleerd heeft (die kan hem met een trucje wel opnieuw downloaden als het goed is).
thanks! ik kan hem inderdaad downloaden uit de appstore via een andere Mac, daar is die nu mee bezig. Hoop dat dat de oplossing is, iemand idee waar gedownloade bestanden uit de appstore blijven?

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Daar moet je even op googlen, daar zijn redelijk specifieke instructies voor :)

• lateef
heb het inmiddels gevonden en Lion wordt nu geïnstalleerd. bedankt voor de tip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Bosmonster schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:00:
Heeft niks met compatibiliteit te maken, Lion is simpelweg uit de App Store verwijderd door Apple.
Alleen als nieuwe aankoop want daar is nu Mountain Lion voor in de plaats gekomen. Voor wie Lion ooit heeft gekocht of bij wie het bij de Mac zat kan dit nog gewoon via de Mac App Store downloaden. Geldt ook voor iets als OS X Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
ppl schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:54:
[...]

Alleen als nieuwe aankoop want daar is nu Mountain Lion voor in de plaats gekomen. Voor wie Lion ooit heeft gekocht of bij wie het bij de Mac zat kan dit nog gewoon via de Mac App Store downloaden.
niet dus, had Lion in het verleden al aangeschaft, maar kon het - in eerste instantie - niet downloaden uit de appstore. In elk geval niet op de computer / in de situatie waarop ik het nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

lateef schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:00:
[...]

niet dus, had Lion in het verleden al aangeschaft, maar kon het - in eerste instantie - niet downloaden uit de appstore. In elk geval niet op de computer / in de situatie waarop ik het nodig had.
App Store -> Purchases -> OSX Lion -> Download. Dat zou gewoon moeten werken mits de Mac waarop je downloadt compatible is met Lion.

Edit:
getest met mijn retina MacBook Pro, en daar werkt het (zoals verwacht) niet. Op mijn mid-2011 MBP15, die wel compatible is met Lion, kan ik inderdaad gewoon de download starten, al krijg ik wel een popup met de vraag of ik het zeker weet, aangezien er al Mountain Lion op staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Whieee op 18-08-2013 12:53 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

lateef schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:00:
[...]

Wel dus. Heb het inmiddels ook al veelvuldig gedaan (moest het een en ander onder Lion testen; dat gaat niet als je Mac dan Mountain Lion draait). Zowel op machines die Lion zelf draaide als op machines die Mountain Lion draaien. Uiteraard krijg je bij laatst genoemde de foutmelding dat het OS te nieuw is en Lion daarom niet geinstalleerd kan worden (krijg je als de installer automatisch opstart). Ook machines die destijds met Lion kwamen zijn middels de internet recovery weer opnieuw te installeren met Lion. Dat levert nog wel eens problemen op omdat mensen Mountain Lion hadden verwacht.

Helaas heeft de Mac App Store nog wel eens problemen waardoor je software die je eerder hebt aangekocht weer niet kunt downloaden. Spuwt ie er weer een of andere vage foutmelding uit. Dat is gewoon een kwestie van later (uur, dag, soms zelfs een week) opnieuw proberen. Ook iets waar ik zelf al redelijk vaak tegenaan ben gelopen en waar jij waarschijnlijk nu tegenaan bent gelopen. Zoals Whieee al aangeeft geldt er soms kennelijk ook nog eens dat je het op een Mac moet doen die Lion kan draaien (Macs die dus niet met Mountain Lion zijn uitgeleverd maar dat is ook logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
ppl schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

Wel dus. Heb het inmiddels ook al veelvuldig gedaan (moest het een en ander onder Lion testen; dat gaat niet als je Mac dan Mountain Lion draait). Zowel op machines die Lion zelf draaide als op machines die Mountain Lion draaien.
Wellicht, maar het ging om een machine die op Snow Leopard draaide...
ppl schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:06:
[...]
Helaas heeft de Mac App Store nog wel eens problemen waardoor je software die je eerder hebt aangekocht weer niet kunt downloaden. Spuwt ie er weer een of andere vage foutmelding uit. Dat is gewoon een kwestie van later (uur, dag, soms zelfs een week) opnieuw proberen.
Ook wellicht, op hetzelfde moment als dat ik probeerde Lion binnen te halen op een Snow Leopard Mac waarop het niet lukte, lukte het wel op een Lion Mac.

Maar Lion draait inmiddels als een tierelier en de ontvangster is er blij mee :)
Pagina: 1