Poort open zetten 10510 maar lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Hallo mensen ik heb de H220N router van kpn.

Wij hebben al een tijdje cameras rond het huis hangen en dit geeft steeds problemen. Vorige maand kwam de man van het bedrijf weer langs heeft het "gefixed" maar we kunnen ze nu alweer niet bereiken.

Op de factuur heeft hij gezet dat poort 10510 niet open stond en nu dus wel maar het probleem blijft zit voordoen.

Ik probeer de poort open te zetten maar niets lukt.. Als er fotos nodig zijn of verdere informatie dan doe ik dat graag.

Verwijderd

Poorten moet je allen open zetten als je een LAN server buiten het netwerk toegang wil geven naar buiten toe? De monteur heeft het probleem dus niet opgelost en mogelijk heb je dan recht op vermindering van de rekening of complete kwijtschelding!

-Hoe ziet het netwerk eruit?
-Welke hardware
-Welke instellingen
-Welke fixes
-Welke problemen (heeft het ooit goed gewerkt)

• dudee
Wat bedoel je precies met instellingen?

Het zijn 2 cameras aangesloten op een decoder of hoe zoiets precies heet.

Wij hebben een boekje met 11 bladzijden erbij gekregen en kon niet vinden op de decoder wat voor 1 het was.

Op het boekje staat:

Stand-alone Type quick guide

4/8/16CH Real-time Consumer DVR

Ik heb zelf het al een paar keer verholpen met help van iemand die ik ken, was een hele klus!

Maar ik heb nu de poorten etc open gezet maar niets werkt, wanneer wij op de pc inloggen komt er alleen een zwart scherm alsof die verbinding zoekt.

Dus ja het heeft gewerkt maar niet goed, vanaf het begin zijn er al problemen mee want eens in de zoveel tijd kunnen wij gewoon niet meer erop kijken.
Er hangt een monitor aan de decoder en daarop is wel beeld dus moet een soort netwerk probleem zijn?

Tevens is het probleem vaak na een stroomstoring, misschien dat dit belangerijke info is?

[ Voor 5% gewijzigd door dudee op 15-08-2013 14:14 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Je verhaal is zacht gezeg nogal warrig, daarom maar even een opsomming van aannames en vragen:

Je hebt het over port forwarding, wil je de camera's van buiten je netwerk benaderen?
Kan je de camera's op het betreffende netwerk wel benaderen?
Of maak je verbinding met de DVR?

Hoe benader je de camera's of DVR (browser/welke URL/poort ook opgegeven)?
Wat is precies het probleem (hoe heb je de poort nu open geprobeerd te zetten)?

Hebben de camera's of de DVR een vast IP adres?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met zulke generieke informatie kan natuurlijk niemand iets. Zoek eerst eens uit wát voor apparatuur je precies hebt, dus exacte fabrikanten/typenummers.

Vervolgens, leg duidelijk uit hoe e.e.a. aangesloten zit. Wanneer je niet precies weet hoe iets heet, dat maakt niet uit, maar maak bijvoorbeeld een tekeningetje van wat waar aangesloten zit, of een foto van de situatie.

Rail Away!

• dudee
Ok het is niet helemaal duidelijk!

Ik kan de cameras van binnen huis NIET benaderen via het internet, dit gaat via een vast ip adres.
Wanneer ik op de "site" kom log ik in met wachtwoord en poort nummers.

Ik heb de poort 10510 opengezet omdat op de rekening stond dat de vorige keer het daar aan zou liggen.

Na heel wat speurzoeken heb ik de gebruiksaanwijzing ook op internet kunnen vinden, schijnbaar moet er nog een cd bijzitten maar die hebben wij er niet bij gekregen.

http://www.security-camer...h/newdvrh_quick_guide.pdf
En hier zijn 2 cameras op aan gesloten.
En op de DVR zit een muis en beeldscherm zodat wij het daar ook kunnen zien (hier is nog steeds beeld).
Maar zoals ik het nu begrijp moet het probleem bij de DVR liggen of bij de router nog steeds?

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Ik ben er nog steeds niet achter welk merk DVR het is want anders zou ik daar ook probleem gerichter op kunnen zoeken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja hoe probeer je ze te bereiken dan ?

via hun speciale ap op poort 10510
of via de webinterface zo te zien op standaard poort 80, goeie kans dat de webinterface ook 10510 gebruikt op de achtergrond btw
1. Connect the DVR to the internet.
2. Make sure all the ActiveX controls for internet security on your PC are enabled. For I.E. this is through
[Tools->Internet Options->Security].
3. After finishing the aforementioned settings, open the IE browser, input
http://192.168.0.X
(192.168.0.X
is the setting IP address of the DVR) and confirm. If the http port of DVR setting has been changed (not 80),
it’s will be must to add colon + port number (assume that the current port number is P), like
http://192.168.0.X:P
, for correct visit. Then, please click “If your browser does not support the ActiveX to
download, please click here”, the network will download and install the control automatically.
After connecting to the internet, IE will automatically download the file to PC. After download, an interface
will prompt you to login system.
After filling in right user name and password, you can see a monitor interface as picture shows

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 16-08-2013 21:13 ]

Iperf

• dudee
De ip is 192.168.2.4

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12 08:33
Dan hoef je dus geen poorten open te zetten, omdat het lokaal is.
De factuur gaat dus nergens over.

• dudee
Daar ben ik nu ook achter, heeft iemand toevallig waar het wel aan kan liggen?

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:55
Kijk eens in de logfiles van je router of je iets vind over dat ipnummer ?
Misschien blocked je router het ipadres, om een reden ...

• dudee
Toevallig waar kan ik die logfiles vinden? Ik vind de interface van de router wel zo onlogisch.

• dudee
Bump.

Verwijderd

Dit staat toch echt in de handleiding van je modem? Of op Google.nl.....
Pagina: 1