eigen internetverbinding in huis met meer personen

Pagina: 1
Acties:

• robertvanderlug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01-2023
Hoi

Ik woon in een huis waar internet gedeeld wordt. Ik wordt er een beetje moe van dat mijn buurman steeds zit te downloaden en mijn interner niet vooruit te branden is.

Weet iemand of het mogelijk is een eigen internetaansluiting te nemen?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zodra je een telefoonlijn en een kabelaansluiting hebt kan dat. Als er slechts één aansluiting is heb je pech, dan zal er een instelling gemaakt moeten worden in je modem/router (als die dat kan tenminste) dat er een maximale doorvoersnelheid naar iedere client gaat.

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05-2024
@sypie
Een vriend van mij woont op een adres met 1 huisnummer, is een groot huis onderverdeelt in meerdere woningen. Hij heeft via Ziggo een eigen aansluiting op 1 aansluitpunt. Tegenwoordig is het anders maar bij oudere huizen heb je maar 1 kanaal wat binnenkomt per huisadres.

Ik zoek wel ff.

i5 3570K @4.2Ghz, Zalman CNPS9900 MAX (Blue led), MSI Z77A-G45, Gainward GTx 1080 GLH, G.Skill Sniper F3-1866C9D-16GSR, Corsair AX860, 2xSamsung 840 EVO 120GB Raid-0, Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001-2TB, Fractal Design Define R4 Pearl Black

• robertvanderlug
Je kan ook niet een switch er tussen doen en 1 kabel in de ene modem doen en de andere in de nieuwe?

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 12:41
Nee je kan er niet zomaar een switch tussen zetten, als je 2 verschillende internetverbindingen zou hebben en die wilt samenvoegen dan zou je er een loadbalancer er tussen moeten zetten.

Het is inderdaad wel mogelijk om een eigen internet verbinding te nemen mits er 2 aansluitingen zijn (kabel en telefoonlijn of zelfs glasvezel als dat beschikbaar is). Als de bestaande internet verbinding ADSL is kun je internet via de kabel nemen en andersom

[ Voor 41% gewijzigd door chickpoint op 15-08-2013 13:13 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• robertvanderlug
Andere oplossing is er niet?

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Je kunt op één telefoonlijn twee ADSL-verbindingen maken, omdat je maar 1 van de 2 aderparen per aansluiting gebruikt. Je hebt alleen een provider nodig die daar geen probleem van maakt. Via Telfort is het me laatst gelukt om een abonnement af te sluiten terwijl het vorige abonnement nog actief was (al was daar de opzegtermijn al wel ingegaan). Misschien is dat een optie, maar we weten nog steeds niet of je nu internet via de kabel of ADSL hebt.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 12:41
Je kan een router/switch gebruiken die bandwith management ondersteund. Dan kan je per poort/gebruiken een bandbreedte geven die ze mogen gebruiken. Vaak kan dit in een router geregeld worden onder QoS (als deze dat ondersteund)

Wikipedia: Quality of service

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• robertvanderlug
Hebben internet adsl.
Heb nog een coax kabel liggen die werkt maar niks op zit
HenkDePoema schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:22:
Je kunt op één telefoonlijn twee ADSL-verbindingen maken, omdat je maar 1 van de 2 aderparen per aansluiting gebruikt. Je hebt alleen een provider nodig die daar geen probleem van maakt. Via Telfort is het me laatst gelukt om een abonnement af te sluiten terwijl het vorige abonnement nog actief was (al was daar de opzegtermijn al wel ingegaan). Misschien is dat een optie, maar we weten nog steeds niet of je nu internet via de kabel of ADSL hebt.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Hoera, je hebt je eigen antwoord gegeven. Even kabel aanvragen dus, klaar is kees. Succes!

• robertvanderlug
Haha sorry. Maar moet die modem niey perse als eerst zitten op de kabel? Of hoeft dat niet
majic schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:29:
Hoera, je hebt je eigen antwoord gegeven. Even kabel aanvragen dus, klaar is kees. Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door robertvanderlug op 15-08-2013 13:52 ]

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Ik heb het ziggo modem op het hoogste punt van de coax in een oud huis zitten (2de verdieping). Dus niet waar de kabel binnenkomt op de begane grond.

Haal meer dan het officiële maximum van m'n up en download (63mbit down 6,2mbit up) Ook in een vorige woonruimte heb ik dat gedaan. Soms werkt het inderdaad wat minder, maar mijn ervaring is dat het vrijwel altijd prima gaat.

• robertvanderlug
Oke beter. Is er ergens iets in eeb winkel dat je t gelijk kan mee nemen? Of perse bestellen?
majic schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:58:
Ik heb het ziggo modem op het hoogste punt van de coax in een oud huis zitten (2de verdieping). Dus niet waar de kabel binnenkomt op de begane grond.

Haal meer dan het officiële maximum van m'n up en download (63mbit down 6,2mbit up) Ook in een vorige woonruimte heb ik dat gedaan. Soms werkt het inderdaad wat minder, maar mijn ervaring is dat het vrijwel altijd prima gaat.

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 14:08
Het zou goedkoper kunnen zijn om de huidige ADSL verbinding in snelheid te laten verhogen en dmv een router de bandbreedte (down & up) eerlijk over de twee gebruikers te verdelen. Dus om nou meteen een extra kabelverbinding te laten maken is wellicht overbodig?

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:28
Ik woon zelf in een appartement ( boven) en er zitten 2 onder mij. Ook maar 1 verbinding die binnen komt.

Ik geloof dat het een DFU versterker heet, een soort spitter zodat je meerdere internet verbindingen kan hebben in 1 "huis".. Even naar een willekeurige ISP bellen en het voorleggen, die weten wss wel de goede naam :Y

Nevermind, zie dat je ADSL hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 15-08-2013 14:48 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:45
Als je ADSL hebt: In het ISRA punt (KPN kastje in de meterkast) komen als het goed is 8 of 16 lijnen binnen.
Als je een 2e ADSL verbinding aanvraagt op jouw adres, zonder telefoonnummer (kaal koper) dan sluiten ze die aan op 1 van de vrije lijnen.

Moet jij (of de monteur) alleen in de meterkast al die vrije lijnen 1 voor 1 proberen, om te kijken welke ze hebben aangesloten.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1