Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[jQuery] Form validation die valideert na check in checkbox

Pagina: 1
Acties:

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11 16:27

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Stom stom stom. Ik had het moeten bookmarken maar ik kan het niet meer terug vinden.. Ik ben opzoek naar een jQuery plugin voor form validation maar ik kwam er dus ook één tegen die helemaal perfect is.

Het idee is dat ik een checkbox met een input daarnaast heb, en die input hoeft alleen required te zijn als de checkbox ervoor is aangevinked. Wie weet welke plugin ik bedoel, of kan een andere aanraden?

HOI.

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 14:51
Deze gebruik ik en heeft die mogelijkheid:
http://jqueryvalidation.org/

Dan kan je (zie voorbeeld hier) het volgende doen:

JavaScript:
1
2
3
4
5
$("#myform").validate({
myinput: {
    required: "#mycheckbox:checked"
}
});

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11 16:27

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Die zocht ik inderdaad dan! Ik ben die in veel zoek resultaten tegen gekomen maar kon het checkbox voorbeeld niet terug vinden dus ging er vanuit dat het hem niet was. Thanks!

HOI.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Bananenspin schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:50:
Stom stom stom. Ik had het moeten bookmarken maar ik kan het niet meer terug vinden.. Ik ben opzoek naar een jQuery plugin voor form validation maar ik kwam er dus ook één tegen die helemaal perfect is.
Oh, die plugin is verre verre van perfect kan ik je vertellen. Voor simpele scenario's tot scenario's met middelmatige complexiteit werkt het nog redelijk, maar als je complexere zaken voor elkaar wilt krijgen, dan begin je al snel de scheurtjes in de laklaag te zien...

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
R4gnax schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

Oh, die plugin is verre verre van perfect kan ik je vertellen. Voor simpele scenario's tot scenario's met middelmatige complexiteit werkt het nog redelijk, maar als je complexere zaken voor elkaar wilt krijgen, dan begin je al snel de scheurtjes in de laklaag te zien...
Heb je een alternatief?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Complexe form-validatie is bijna niet een standaard plugin samen te vatten is mijn ervaring. Bovenstaande is nog een van de betere en met genoeg kennis ervan kun je een eind komen, maar het zal nooit alle scenario's kunnen bedienen.

Dan is het tijd om zelf die functionaliteit te schrijven ipv een standaard plugin te pakken.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Inderdaad wat Bosmonster zegt. Standaard plugins zijn leuk als je een verplicht veldje wil hebben, of een email adres moet hebben in veldje X. Zodra je met complexere scenarios zit is het al bijna niet meer te doen en zul je echt zelf aan de slag moeten.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het kan ook zonder javascript:
HTML:
1
<input type=checkbox required>

Alleen werkt dat niet in alle browsers. Je kunt wel een polyfill (eerste hit, lijst van polyfills) gebruiken, dan werkt het iig zonder javascript op de ondersteunde browsers. Scheelt weer een jQuery plugin.

[ Voor 34% gewijzigd door _Thanatos_ op 16-08-2013 12:59 ]

日本!🎌

• wimvanp1
_Thanatos_ schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:54:
Het kan ook zonder javascript:
HTML:
1
<input type=checkbox required>

Alleen werkt dat niet in alle browsers. Je kunt wel een polyfill (eerste hit, lijst van polyfills) gebruiken, dan werkt het iig zonder javascript op de ondersteunde browsers. Scheelt weer een jQuery plugin.
Hiermee maak je volgens mij toch alleen een checkbox verplicht?
De vraag van de topicstarter is net dat een textfield verplicht moet worden als een checkbox aangevinkt is...

• jeroen_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:42
The required attribute works with the following input types: text, search, url, tel, email, password, date pickers, number, checkbox, radio, and file.

Bron

• wimvanp1
HTML heeft bij mijn weten toch geen enkele optie om een tekstveld pas required te maken indien de checkbox aangevinkt is

Wat topicstarter wilt is:
[Checkbox] ---- (textfield)
[checked] ---- (required)
[not checked] ---- (not required)

De checkbox zelf is dus niet required...

Misschien kan jij dit puur HTML maken, ik heb in elk geval geen idee hoe dit te doen zonder javascript...

Verder ken ik de HTML required tag wel...

[ Voor 5% gewijzigd door wimvanp1 op 16-08-2013 19:20 ]

Pagina: 1