• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:51
hallo tweakers

ik heb wat problemen met mijn computer sinds ik mijn nieuwe videokaart heb.
het is de msi geforce gtx 760.

de problemen:

bijna alle spellen die ik spel lopen vast of sluiten ineens af. (planetside 2, lol, just cause 2)

bij lol (leagueoflegends) worden ook nog eend bepaalde dingen (shop, menu etc.) ook nog eens vel rood.

ik ben naar mijn computerzaak geweest en ook zij kwamen er niet uit. ik heb de oude toen ingeruild maar dat heeft weinig geholpen.

heeft iemandanders hier zo ervaring mee of weet iemand wat je hiertegen moet doen?

Mvg
Dany

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Verwijderd

Kan je het hele systeem opgeven het hoeft namelijk niet aan de videokaart te liggen.
Edit: sorry ik zag boven je systeem niet staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 11:50 ]

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Heb je je werkgeheugen al gecontroleerd? draai eens memtest86 een half uurtje.

• peize9
doe ik
mijn systeem btw:
windows 7 home prem.
asus h77 p8h77-v
intel core i5 3570 (stock koeler)
msi geforce gtx 760
Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9
seagate baracuda 2tb
coolermaster sileo 500

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Vertel ook bij je hele systeem welke voeding je hebt. Veel problemen met videokaarten zijn terug te leiden naar een brakke voeding. Je vertelt dat het gebeurt sinds de nieuwe videokaart dus mischien gebruikte je oude videokaart minder stroom.

Een voorbeeld hier kan ik uit eigen ervaring geven: Ik was ooit een n00bje met een sweex 500 watt voeding(althans dat zeggen ze xD) Ik had toen een 8400Gs videokaart.(ding gebruikt de max75Watt uit het pci-E slot dus was no problemo)

Een tijd erna kocht ik de nieuwste van de nieuwste kaart van toen de GTX260. Een beest van een kaart.(in energie slurpen was ie ook heel goed)

Nougoed ik hang hem in mijn computer en 2 dagen later doet mijn voeding POEFF!!!!. Ik naar de winkel en na laten kijken. Ja meneer uw videokaart en voeding zijn beide overleden omdat je een sweex voeding die max 200Watt kan leveren gebruikt op een GTX260. Naja uiteindelijk alles opgelost maar dit is dus hoe belangrijk een goede voeding kan zijn.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• peize9
het ligt niet aan de voeding. ik heb een minder dan 1 maand oude v700 van coolermaster. daarvoor had ik een van 500w maar die was niet genoeg voor deze videokaart. (daar kwam ik achter toen ik de kaart al gebruikte). die voeding is kapot gegaan. ik had hem terug gebracht want er zat garantie op. en heb toen deze gekocht

ik heb memtest gedaan. geen errors

[ Voor 5% gewijzigd door peize9 op 15-08-2013 13:49 ]

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
peize9 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:59:
het ligt niet aan de voeding. ik heb een minder dan 1 maand oude v700 van coolermaster. daarvoor had ik een van 500w maar die was niet genoeg voor deze videokaart. (daar kwam ik achter toen ik de kaart al gebruikte). die voeding is kapot gegaan. ik had hem terug gebracht want er zat garantie op. en heb toen deze gekocht

ik heb memtest gedaan. geen errors
Het ligt niet aan de voeding is makkelijk te zeggen. wat ik vertelde was natuurlijk maar een voorbeeld maar hier op tweakers verwachten wij dat je alles uitsluit en het dan ook vermeld. Ik lees jou topic en denk meteen aan de voeding omdat je hier niks over vermeld. Overigens maakt CoolerMaster nou niet bepaald de beste voedingen (middelmatig meer) Maar jou 700 watt voeding zou ruim voldoende moeten zijn inderdaad.

Als je voortaan meteen vermeld wat je voor voeding hebt als je weer een probleem hebt dan zouden ik denk het alle tweakers die je willen helpen dat zeker waarderen zeker als het over videokaarten etc gaat. O-)

Edit: bij lol (leagueoflegends) worden ook nog eend bepaalde dingen (shop, menu etc.) ook nog eens vel rood. Kan zijn dat je gewoon een DOA te pakken hebt kerel. Kleurenwisseling klinkt als articts.

[ Voor 8% gewijzigd door blamauci op 15-08-2013 16:39 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:12
Zelfde kaart hier, geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2edv979.png

Mijn vraag dus,
Welke driver heb je lopen op je GTX760 atm?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
heb je toegang tot een andere pc? van een vriend oid?

dan kan je eventueel de videokaart daar in testen, om te kijken of je dezelfde problemen hebt.

• peize9
rolandos582 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:49:
Zelfde kaart hier, geen problemen.

[afbeelding]

Mijn vraag dus,
Welke driver heb je lopen op je GTX760 atm?
ik heb dezelfde als jouw nu.
ik heb de driver weer opnieuw geinstaleert.

• peize9
Waah schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:08:
heb je toegang tot een andere pc? van een vriend oid?

dan kan je eventueel de videokaart daar in testen, om te kijken of je dezelfde problemen hebt.
ik heb al een keer een nieuwe gekregen en had nogsteeds hetzelfde probleem

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:12
peize9 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:03:
[...]

ik heb dezelfde als jouw nu.
ik heb de driver weer opnieuw geinstaleert.
Top, nog steeds problemen?
En heb je computer al opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
De 326 driver geeft in Win7 nog wel een aantal problemen, hij is ook voor Win8.1 bedoeld. Denk dat Rolandos op het goede spoor zit :)

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
rolandos582 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:33:
[...]

Top, nog steeds problemen?
En heb je computer al opnieuw opgestart?
ik ben bang van wel.
maar ik heb gelezen op het forum van lol en daar hadden mensen het zelfde probleem met deze driver (versie 320.49) dus waarschijnlijk ligt het wel aan de driver...
heb alleen nog geen nieuwe geinstaleert.
welk bestuuring programma heb jij?

[ Voor 4% gewijzigd door peize9 op 16-08-2013 17:31 ]

Pagina: 1