AMD a6-3500 - HD6530D zwart scherm na installatie driver

Pagina: 1
Acties:

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-01 07:44
Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met een probleem waar ik inmiddels geen oplossingen meer voor kan bedenken.

Ik heb een tijdje geleden van een medetweaker een setje overgenomen als test mediacenter:

Asus F1A75-I Deluxe
A6-3500
Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9

Deze heb ik aangevuld met de volgende behuizing :

Cooler Master Elite 100 (met ingebouwde 150w voeding)

Als harddisk even 1,5tb samsung disk gebruikt. ( OS Win 7 x64)

Het Probleem : Zo gauw als ik maar iets van AMD/ATI drivers installeer blijft m'n scherm zwart na de bios.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd :
  • Nieuwe drivers, oude drivers, alleen de drivers, complete packages
  • Windows opnieuw installeren
  • Geheugen wisselen, maar 1 vd 2 bankjes gebruiken
  • Andere voeding getest
  • Via DVI aansluiten ipv HDMI
  • Met settings in de bios spelen
Niks lijkt te helpen. En lijkt toch te ruiken naar een driver probleem.

Als ik geen drivers installeer, kom ik netjes in windows. Maar heb ik maar een maximale resolutie van 1200x1600.

In mijn zoektocht naar de oplossing ben ik iemand tegengekomen die exact hetzelfde probleem had : http://www.tomshardware.c...lack-screen-driver-update

Hij heeft het kunnen oplossen door de boel in een andere kast te bouwen.
Uit de kast gebouwd, maar dit heeft ook geen effect.

Ik weet het niet meer.... hopelijk heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad en weet nu de oplossing ;)

Alvast bedankt,

[ Voor 9% gewijzigd door slayerrp op 17-08-2013 00:21 ]

Verwijderd

Zoals in de specs staat is het max 1920x1200@60Hz dus 1600x1200 kan niet via onboard? Maar dit zou niet direct het probleem moeten zijn. De oplossing uit het tomshardware topic is een beetje een vreemde, maar zou mogelijk met kortsluiting te maken kunnen hebben of een stekker die niet 100% goed zat. Aangezien hij ook vele oplossingen heeft geprobeerd zonder resultaat zou ik hier wel mee beginnen.

-Is je BIOS up-to-date?
-BIOS reset to factory defaults?
-Test alle stekkers (paar keer opnieuw bevestigen)?
-Haal mobo uit de kast incl. I/O bracket om op sluiting te controleren?
-Gebruik een basic videokaart via PCI-e?
bv.:
V&A aangeboden: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI

• slayerrp
Bedankt voor je reactie larsiano,

de 1600x1200 is met de windows vga drivers, dus er wordt dan niet geproken over een ati kaart.
bios is helemaal up to date, voor deze zekerheid de laatste versie er nog een keer overheen gezet, tevens teruggezet naar default settings.
De stekkers zijn er inmiddels als een keer of 10 in en uit geweest :)
Ik kan mogelijk wel ff een pci-e kaartje lenen, maar dan (in mijn optiek) het probleem niet op.

• slayerrp
Ik heb inmiddels de bios naar de 1e versie geflashed in de hoop dat dat zou helpen.. helaas

Wel ben ik inmiddels iets verder, als ik AMD drivers V8.881.0.0 installeer, dan werken deze ook in windows 7, maar is mijn resolutie fixed op 640x480... Ik kan deze niet hoger zetten via windows of via CCC...

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Zijn de chipset drivers van AMD wel geinstalleerd? Ik zou eens van voren af aan beginnen, net alsof het een nieuwe pc is; bios naar recentste versie, verse win7, chipset, nieuwste drivers.

Een hardware probleem is zo goed als uitgesloten, lijkt me...

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• slayerrp
Chipset drivers zijn geïnstalleerd, die veroorzaken alleen geen problemen. Als de videokaartdrivers erbij komen, gaat het mis. (of zwart scherm of 640x480)

Ben op dit moment een nieuwe (andere) windows installatie op een andere schijf aan het doen. Bios net weer naar de laatste versie geflashed. Fingers crossed....

Enige wat ik niet kan testen is de displayport, heb namelijk geen displayport poorten of kabels.

• slayerrp
Mission Failed :(

Compleet verse windows 7 installatie op een andere harddisk.
Installatievolgorde : Win7 -> Chipset -> Alle windows updates -> Andere Drivers -> Videokaart drivers... bam problemen..

Geen idee meer waar ik het moet zoeken... |:(

Kan op zich nog een windows xp installatie proberen :P

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem als jou...
gloed nieuwe pc met r9 290, in elkaar gezet door azerty en als het goed is testen zij alle hardware dus dat kan het niet zijn.

Het is lang stil geweest, heb je nog een oplossing gevonden?

Morgen maar even azerty bellen of ze nog iets weten...
Heb verder ook dezelfde dingen geprobeerd die jij hebt gedaan.
Mijn monitor krijgt wel signaal binnen maar, bij 14-4 driver krijg ik na windows logo zwart scherm en bij 13-12 en de nieuwste beta driver krijg ik na windows logo scherm vol met ruis en gekke strepen enz

pff xbox was wel erg relaxed wat zulke dingen betreft

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Misschien de monitor kabel,
of de monitor.
Wissel beide eens uit.

Verwijderd

Nee heb al verschillende beeldschermen en kabels gebruikt werkte allemaal niet.
ik krijg wel door alle kabels een signaal
Pagina: 1