Ik zoek een nieuwe pc,
maar ik twijfel tussen een amd of intel haswell processor.
ik wil tussen de 500 en 600 euro uitgeven.
Op de pc internet ik en download ik veel films en software.
Ik doe dus veel rarren en parren en wil hier dus ook een snelle processor voor.
Gamen of video bewerken doe ik nooit. voor gamen heb ik een xbox, playstation en Wii
Wel kijk ik HD films op de pc en stream ik naar de tv beneden met een mediaplayer.
Ik wil dus graag een snelle pc voor het rarren en parren van de films.
mijn huidige pc een quadcore 2,4 hgz met 4gb loopt vaak vast als ik aan het parren/rarren ben en kan ik slecht een ander progje openen dit gaat dan erg traag.
Verder heb ik externe HD, deze wil ik graag in de kast erbij zetten met misschien een SSD.
Ik heb mijn pc altijd aanstaan, deze gaat 2 keer per jaar uit, heb ik dan wel een SSD nodig of kan ik beter voor dit geld een nieuwe 2tb hd erin zetten (ik houd van veel opslag)
de SSD is toch voornamelijk om de pc snel op te starten en heb ik er niets aan met rarren en parren.
Dus wat moet erin
Intel of Amd
SSD ?
HD 2 tb
2x usb 3.0
8 of 12 gb geheugen
kast waar ik zeker 5 hd's in kan hangen
voeding die dit aan kan.
Kan je onderbouwen waarom ik voor bv amd of intel moet gaan (snap hier helemaal niets van)
maar ik twijfel tussen een amd of intel haswell processor.
ik wil tussen de 500 en 600 euro uitgeven.
Op de pc internet ik en download ik veel films en software.
Ik doe dus veel rarren en parren en wil hier dus ook een snelle processor voor.
Gamen of video bewerken doe ik nooit. voor gamen heb ik een xbox, playstation en Wii
Wel kijk ik HD films op de pc en stream ik naar de tv beneden met een mediaplayer.
Ik wil dus graag een snelle pc voor het rarren en parren van de films.
mijn huidige pc een quadcore 2,4 hgz met 4gb loopt vaak vast als ik aan het parren/rarren ben en kan ik slecht een ander progje openen dit gaat dan erg traag.
Verder heb ik externe HD, deze wil ik graag in de kast erbij zetten met misschien een SSD.
Ik heb mijn pc altijd aanstaan, deze gaat 2 keer per jaar uit, heb ik dan wel een SSD nodig of kan ik beter voor dit geld een nieuwe 2tb hd erin zetten (ik houd van veel opslag)
de SSD is toch voornamelijk om de pc snel op te starten en heb ik er niets aan met rarren en parren.
Dus wat moet erin
Intel of Amd
SSD ?
HD 2 tb
2x usb 3.0
8 of 12 gb geheugen
kast waar ik zeker 5 hd's in kan hangen
voeding die dit aan kan.
Kan je onderbouwen waarom ik voor bv amd of intel moet gaan (snap hier helemaal niets van)