• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-01 10:46
Beste Tweakers,

Ik heb een DM800 met de laatste firmware versie van OpenPLI erop. Echter merk ik dat sommige HD zenders, zoals HBO HD, HistoryHD en nog een aantal zenders soms haperen, het beeld word dan brokkelig en het valt soms een paar seconde uit, dit gaat zo door en het beeld word er niet beter op. Nu heb ik een andere Dreambox aangesloten (ook een DM800), maar krijg helaas hetzelfde resultaat. Onder in beeld, als ik naar een nieuwe zender ga, dan zie ik het aantal dB van de zender. Als het dB op 37.6 staat dan is het beeld perfect, echter is dit bij sommige HD, en soms ook niet HD, kanalen niet altijd zo.

Soms is het aantal dB zelfs 28.X, dan hapert het beeld heel erg. Je zou denken dat het signaal van mijn kabel slecht is, dus heb ik de dreambox rechtstreeks aangesloten op de kabel die uit de muur komt. Helaas hetzelfde resultaat. Wat ik raar vind is dat niet alle zenders hier last van hebben, maar alleen sommige. Waar zou dit aan kunnen liggen? Is dit een kwaal in de DM800?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 09:55
Zou het daarom ook zijn dat er ook een DM800HD bestaat?
Met andere woorden, is jouw DM800 wel geschikt voor HD kanalen?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-01 10:46
Het storen gebeurt niet alleen bij HD kanalen, maar ook soms bij niet HD kanalen, zoals in mijn begin post staat. De DM800 is sowieso geschikt voor HD lijkt me, anders zou je hem niet kunnen aansluiten met een HDMI --> DVI connectie? Ik kan echter bij display resolution kiezen voor 720p of 1080i, geen 1080p. Sommige HD kanalen zenden 1080p uit, maar die haperen niet. Sommige kanalen zijn niet eens HD en die haperen wel. Zelfde resultaat met een andere DM800 :?

[ Voor 33% gewijzigd door rbadal op 15-08-2013 10:17 ]

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:36
Weet je zeker dat het signaal van je kabel goed is? Ik heb met mijn 800HD hetzelfde gehad op één van de slaapkamers. Waarbij een Humax digitale box wel perfect werkte, maar de dreambox had toch beter signaal nodig. Na het signaal versterkt te hebben is het beeld prima en geen happeringen meer. Ik had precies hetzelfde, sommige kanalen werkten wel, andere weer niet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCFMK
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
Hoi,

Op mijn DM800 had ik ook storing op een paar zenders.
Met HD zenders heeft het niks te maken, dat kan hij prima aan.

Als een zender bij mij onder de 31dB komt dan is het mis.
Daarom heb ik zoiets gekocht. Dat krikt het signaal net genoeg op bij mij...

edit: de versterker in de link is niet retourgeschikt, dus dit werkt alleen met je Dreambox.
rbadal schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:35:
Beste Tweakers,

Ik heb een DM800 met de laatste firmware versie van OpenPLI erop. Echter merk ik dat sommige HD zenders, zoals HBO HD, HistoryHD en nog een aantal zenders soms haperen, het beeld word dan brokkelig en het valt soms een paar seconde uit, dit gaat zo door en het beeld word er niet beter op. Nu heb ik een andere Dreambox aangesloten (ook een DM800), maar krijg helaas hetzelfde resultaat. Onder in beeld, als ik naar een nieuwe zender ga, dan zie ik het aantal dB van de zender. Als het dB op 37.6 staat dan is het beeld perfect, echter is dit bij sommige HD, en soms ook niet HD, kanalen niet altijd zo.

Soms is het aantal dB zelfs 28.X, dan hapert het beeld heel erg. Je zou denken dat het signaal van mijn kabel slecht is, dus heb ik de dreambox rechtstreeks aangesloten op de kabel die uit de muur komt. Helaas hetzelfde resultaat. Wat ik raar vind is dat niet alle zenders hier last van hebben, maar alleen sommige. Waar zou dit aan kunnen liggen? Is dit een kwaal in de DM800?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

[ Voor 3% gewijzigd door LCFMK op 21-08-2013 10:30 ]