Bij de specificaties van de nexus 7 staat nog altijd dat de cpu een Snapdragon S4 Pro is terwijl in het artikel staat dat het om een Snapdragon 600 gaat.
Mja, blame Qualcomm met hun rare naamgevingen. Ik heb er voor de duidelijkheid even Snapdragon 600 van gemaakt, ondanks dat Qualcomm hem anders noemt.
Ter aanvullig:
nieuws: Nieuwe Nexus 7 is vanaf 8 september in België te koop
in dit artikel wordt het weer een S4 pro genoemd.
nieuws: Nieuwe Nexus 7 is vanaf 8 september in België te koop
in dit artikel wordt het weer een S4 pro genoemd.
Bla bla bla...
Nope, het model wat wij aangeschaft hebben heeft 16GB. Er is inderdaad ook een 32GB-model te koop.holygame schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:46:
Ter aanvulling: opslag capaciteit is 32 GB toch? Bij de specs staat 16.
Ok ik zie dat dit aangepast is , de benaming is inderdaad echt een ramp
In de video wordt als minpunt gegeven het saaie uiterlijk, in de geschreven review staat het ontbreken van de microSD (geheel terecht, anders zou het idd een vrijwel perfecte tablet zijn in dat segment)
Is dat door een wijziging die na de video is gemaakt, of een foutje?
Is dat door een wijziging die na de video is gemaakt, of een foutje?
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Stukje miscommunicatie, maar de video laat nu als het goed is dezelfde scorekaart zien
Wat wel raar is : op de site van google zelf staat er dat er wel dat er een S4 Pro werd gebruikt: http://www.google.com/nexus/7/ -> Tech Specs
Raar dat ze niet vermelden dat dit dan een Snapdragon 600 is
Raar dat ze niet vermelden dat dit dan een Snapdragon 600 is
Verwijderd
De review zegt dat het of een Snapdragon 600 is, of een variant erop. Op zowel de site van Qualcomm, als op de site van Google (post hierboven) zeggen ze dat het om een S4 Pro gaat. En vziw weet ik is de S4 een variant van de Snapdragon. Dus misschien is de variant die jullie niet noemen, maar wel naar wijzen, in de review, wel de S4 met een teruggedraaide klok?
Nja, ik ga met jou mee, WoutF.
En zo te zien ben je niet de enige: http://linustechtips.com/...erclocked-snapdragon-600/ (Had je misschien al gezien maar goed)
Beetje apart van de twee partijen dat ze dan puur door de kloksnelheid de naam S4Pro gebruiken
Dus misschien een custom kernel erop plakken, en je kan in feite een 600 hebben wat geadverteerd en verkocht word als de inferieure S4 Pro.. Als de temperaturen het toelaten.
Nja, ik ga met jou mee, WoutF.
En zo te zien ben je niet de enige: http://linustechtips.com/...erclocked-snapdragon-600/ (Had je misschien al gezien maar goed)
Beetje apart van de twee partijen dat ze dan puur door de kloksnelheid de naam S4Pro gebruiken
Dus misschien een custom kernel erop plakken, en je kan in feite een 600 hebben wat geadverteerd en verkocht word als de inferieure S4 Pro.. Als de temperaturen het toelaten.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 22:10 ]
De naamgeving van Qualcomm en Google is gewoon extreem verwarrend.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:27:
De review zegt dat het of een Snapdragon 600 is, of een variant erop. Op zowel de site van Qualcomm, als op de site van Google (post hierboven) zeggen ze dat het om een S4 Pro gaat. En vziw weet ik is de S4 een variant van de Snapdragon. Dus misschien is de variant die jullie niet noemen, maar wel naar wijzen, in de review, wel de S4 met een teruggedraaide klok?
Eind 2012 kwamen de eerste apparaten uit met de Snapdragon S4 Pro (typenummer APQ8064). Deze had vier Krait 200-kernen op 1,5GHz, een Adreno 320-gpu en een geheugencontroller die overweg kan met lpddr2-geheugen.
Begin 2013 kwamen de eerste apparaten uit met een Snapdragon 600 (typenummer APQ8064T). Deze had vier Krait 300-kernen op 1,7GHz+, een Adreno 320-gpu en een geheugencontroller die overweg kan met ddr3l-geheugen.
De chip (APQ8064–1AA) in de nieuwe Nexus 7 heeft vier Krait 300-kernen op 1,5GHz, een Adreno 320-gpu en een geheugencontroller die overweg kan met ddr3l-geheugen.
Hij is dus - afgezien van de lagere kloksnelheid - identiek aan de Snapdragon 600. In vergelijking met de S4 Pro van eind 2012 zijn er meerdere verschillen (andere processorkern en andere geheugencontroller).
Waarom Google en Qualcomm dat ding dan stug een S4 Pro blijven noemen is mij een raadsel. Nu lijkt het net of de chip identiek is aan die in de Nexus 4, of Xperia Tablet Z, en dat is gewoon niet zo. Die naam is nu een soort overkoepelend begrip geworden voor meerdere chips. Technisch gezien is het echter een teruggeklokte Snapdragon 600, en daarom heb ik dat in de review aangehouden.
Ja dan is dit overduidelijk de Snapdragon 600. Alleen versta ik dan niet waarom google het apparaat zou willen promoten met een "mindere" processor dan degene die er in werkelijkheid inzit.
Het kan toch alleen maar goeie reclame zijn voor het apparaat wetende dat het een nieuwere processor heeft die nog eens beter is ook.
Het kan toch alleen maar goeie reclame zijn voor het apparaat wetende dat het een nieuwere processor heeft die nog eens beter is ook.
Volgens mij moet een Snapdragon 600 van Qualcomm minimaal op 1,7GHz draaien, zo lees je in alle specsheets. Misschien vandaar.buggyfreak schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:11:
Ja dan is dit overduidelijk de Snapdragon 600. Alleen versta ik dan niet waarom google het apparaat zou willen promoten met een "mindere" processor dan degene die er in werkelijkheid inzit.
Pagina: 1