• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
Als deze in de verkeerde category staat a.u.b verplaatsen.

Ik heb op mijn pc wake on lan geactiveerd en dat werk ook gewoon, maar buiten het netwerk lukt het niet.
Op mijn Dlink Dir-615 Rev D1 staat poort 9 open en heeft mijn pc een statisch adres.
Op mijn pc staat port 9 ook open.
Ik verbind door middel van het publieke ipadress gevonden op whatsmyip.org

ik heb deze tutorial gevolgd: http://windows7-issues.bl...-windows-7-made-easy.html

Dus volgens mij zit het probleem bij mijn router heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Bij voorbaat dank _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door RacerBas op 15-08-2013 08:39 ]

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Ik heb al van meerdere routers gehoord dat deze WOL niet doorlaten, echter is het wel leuk dat je dat remote open probeert te zetten, nu kan ik namelijk jouw pc aanzetten vanaf afstand! Super.... ( niet dus, je creeert een beetje een safety issue )

Misschien overbodig om nogmaals aan te kaarten, Maar denk eens na over een vpn naar je thuislocatie, dan kun je over de VPN WOL activeren ( en is e.e.a. niet remote bereikbaar )

• RacerBas
Daar was ik mij bewust van maar ik wou eerst testen of het werkt voor ik na ga denken over een vpn.

uiteindelijke oplossing:
Ik heb een oude android telefoon liggen die als mailserver word gebruikt, daarop zet je teamviewer quicksupport of een andere remote en instaleer een wake on lan programma. Zo heb je een beveiligde verbinding zonder gevaarlijke poorten open te zetten.

[ Voor 58% gewijzigd door RacerBas op 15-08-2013 10:21 ]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Wordt het pakket wel doorgelaten naar je pc als deze aanstaat?
Wol packet sniffer is hier en envoudig tooltje voor.

Veel routers leggen de arp tabel - waar een relatie tussen mac adres en je statisch ip adress wordt gelegd - geleegd na bijv 5 min als je pc uitgaat.

Sommige routers maken het mogelijk om een statisch toevoeging in je arp tabel mogelijk te maken.

PVoutput

• RacerBas
Ik zal er eens naar kijken als het werkt kan ik het inderdaad nog doen via een vpn.
en mijn adres blijft er eeuwig in staan.