Welke Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Ik ga binnenkort een nieuwe pc bouwen. Maar ik kom er maar niet uit met sommige onderdelen. De videokaart is een daarvan.

Mijn toekomstige set up:

AMD FX-6300 sixcore (Processor)
Asrock 970 extrem3 R2.0 (Moederbord)
Sharkoon WMP600 (Voeding)
Kingston Hyperx 1600 mhz 8gb 1stuk (Geheugen)
Zalman Z11 Plus (Behuizing)

De andere onderdelen hebben niet veel te maken met de videokaart. Als de rest alsnog nodig is, ik heb de hele lijst tussen mijn wenslijsten staan.

Maar nu is mijn vraag. Welke videokaart is de beste voor 100-200 euro?
Ik hoop dat jullie daarop iets weten. Hij moet zijn vooral voor Minecraft/BF3/Far Cry 3 etc. (GEEN MATROX)

AMD of Nvidia maakt mij niks uit. Gewoon de beste wil ik.

PS. Mijn build gaat maximaal 700 euro kosten. Misschien hebben jullie nog tips aan wat ik moet veranderen.

Verwijderd

Als eerste: Geheugen werkt in Dual channel wat inhoud dat er twee kanalen tegelijk gebruikt worden. Dit is sneller maar hiervoor moet je wel twee identieke geheugen bankjes hebben dus 2x2GB, 2x4GB of 2x8GB etc..
ATI weet ik niet veel over daarom mijn advies voor een Nvidia Geforce GTX750 maar die is nog niet uit...Dus een GTX650 / GTX660 of GTX760 (220€). Als het twee tienjes extra mag kosten ga meteen voor een zeer snelle kaart :)

http://tweakers.net/categ...CLLEnOUrKKVzA0sDJVia2trAQ

of

http://tweakers.net/categ...CLLEnOUrKKVzEzMLJRia2trAQ

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:00

henwy

Meh

De spellen die je hier boven noemt draaien prima op bijvoorbeeld een GTX660 en deze is aantrekkelijk geprijsd en nog steeds een erg goede kaart. (Gericht op de toekomst misschien verstandig om een paar tientjes meer te besteden voor een 760, maar die keus ligt bij jou :))

pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC

Wat betreft de rest van je build zou ik wel aanraden om er dual channel geheugen van te maken (dus bijvoorbeeld 2x4GB)

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Geen AMD kaarten? Maakt mij niks uit. Heb altijd aan onboard 64 mb gezeten van een AMD pc.

Tegen de tijd dat ik hem ga kopen (over een half jaar) dan zullen alle onderdelen wel iets goedkoper zijn. Ik ga mijn lijst ook iets aanpassen naar dual geheugen

[ Voor 47% gewijzigd door Jochemd13 op 15-08-2013 11:23 ]

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:00

henwy

Meh

Zelf zit ik meer in het Nvidia fanboy kamp, vooral omdat er bij mij op de zaak zelden AMD kaarten om de hoek komen. (ondersteuning specifieke software).

Ik verwacht wel dat je over een half jaar weer een nieuw lijstje kunt maken, prijzen veranderen, revisies van onderdelen, nieuwe producten, etc.