Toon posts:

W7 (X64): spontane reboots, IE crashes, Task Scheduler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forumleden,

Ik heb lang geaarzeld of ik een nieuw topic zou openen of niet, aangezien ik normal gesproken prima m'n eigen pc problemen kan oplossen, maar nu denk ik dat ik toch even advies nodig heb.

De geschiedenis:
Een tijdje geleden begon mijn PC rare kuren te vertonen: spontane reboots en regelmatige IE-crashes (ging dan om tabbladen, die crashten vanwege een fout op de webpagina (vertaling vanuit het Engels)). Daarnaast heb ik een raar probleem met de Task Scheduler.

In het begin heb ik daar niet te veel aandacht aan besteed totdat het irritant begon te worden.

Gebruikte oplossing voor de spontane reboots:
Het probleem van de spontane reboots is nu zo goed als opgelost (hoop ik tenminste). Gevalletje te warm worden: Case opengeschroefd, alles schoongemaakt: alle ventilatoren, processor-koeler en koelblok ook helemaal schoon. Gelijk daarna software geïinstalleerd om ook in Windows (Windows 7 Ultimate X64) de temperaturen te kunnen monitoren. Tot dusver keurige waardes en geen enkel probleem meer voor wat betreft de gekke reboots. Overigens gaf eventvwr geen echte reden aan (en bood dus ook geen echte oplossing). De enige melding was dat "the last shutdown of Windows was unexpected". Geen BSOD of wat dan ook.

IE10-problemen:
Op sommige sites crasht IE-10 zonder ophouden. Ik krijg dan in m'n engelstalige windows de melding dat "a problem with the webpage caused to reopen the site/tab". Het maakt niet uit of ik maar één site open heb of meerdere in tabs. Het valt wel op dat het bij sommige sites vaker gebeurt dan bij andere. vooral telegraaf.nl is berucht wat dat betreft. Dit probleem treedt echter ook op als ik andere sites bezoek, alleen dan niet zo vaak.

Wetende dat IE behoorlijk is geïntegreerd in Windows heb ik QTtab (een uitbreiding van explorer.exe) gedesinstalleerd. Dit hielp al een hoop, maar kon een paar IE crashes niet voorkomen.

Task Scheduler:
Dit is een raar probleem en ik heb google geraadpleegd en uren besteed aan de oplossingen die sommige sites dachten te kunnen bieden, Helaas zonder resultaat. Het probleem is dat ik prima een nieuwe taak kan toevoegen en dat die ook werkt, maar dat ik geen lijst kan opvragen van de op het bewuste moment actieve taken. Ik krijg dan de volgende melding: "Task scheduler service is not available. Task scheduler will attempt to reconnect" (misschien is de exacte melding ietsje anders, maar het komt hier wel op neer). Verschillende sites waaronder MS community, TechNet, diverse andere sites, leken oplossingen te bieden, maar er werkt er geen een. Ik kan de task scheduler service niet stoppen, restarten (grijs, greyed out) en zelfs een safe mode reboot haalt niks uit.

Zelfs "running as admimistrator" maakt geen verschil.

De beste oplossing zou wellicht een re-install zijn, maar daar wil ik nog niet aan, wetende dat zoiets me een weekend kost (de avonduren dan :). Voor de rest werkt deze PC prima, maar die paar dingen irriteren me heel erg.

Misschien is de volgende info nog nuttig: IE addons zijn flash, java, freecorder (om flash-based videos te kunnen downloaden, zoals bij youtube). Virusscanner is Avast versie 8.

Verwijderd

Voor IE:
Als eerste: Er waren meldingen dat er wat spam rommel op de Telegraaf website is binnen gedrongen een paar weken geleden die mogelijk voor problemen zorgen met scanners / browsers en Windows? Sluit uit dat je hier ook niet last van hebt gehad.

-Installeer alle Windows & IE updates
-Verwijder alle invoeg toepassingen in IE
-Reset de browser in de fabrieks instellingen en verwijder alle personal data / cookies
-Verwijder IE desnoods helemaal en installeer alles opnieuw
-(mogelijk niet nodig maar) Zorg dat .NET 3.5 en 4.0 aanwezig en geupdate zijn.
-Draai CCleaner regisrty fix & disk cleanup tools
-Draai een virus / spyware scan & Schakel virus scanners uit als test

Task Scheduler:
-Draai CCleaner regisrty fix & disk cleanup tools
-Heb je al 'Fix My Task Scheduler 1.0' geprobeerd?
-Welke fixes heb je al getest en wat was het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord.

Windows is volledig up-to-date, net zoals alle andere programma's die ik heb geïnstalleerd. Dus ook alle .NET-updates.

Vandaag heb ik Avast eens een grondige virusscan laten doen en die vond één mogelijke boosdoener in een java installatiefoler. Ik heb het desbetreffende bestand eerst in quarantaine gezet en na een reboot definitief verwijderd.

Het is nu nog te kort dag om definitieve conclusies te trekken, maar sinds die scan heb ik geen gekke IE-issues meer gehad.

Voor wat betreft Task Manager: de gegeven link heeft helaas niet geholpen. Opties die ik op sites zag, hielden ondermeer in dat je alle taken moest backuppen en verwijderen en dan één voor één weer moest toevoegen, verder zag ik ook regedit-oplossingen, die dus ook niet helpen.

Ik laat het task scheduler problem nu voor wat het is. Alle geplande tasks werken goed. Ook lijkt het er nu op dat het IE-probleem is opgelost (dankzij die virusscan? geen idee).

Dank in ieder geval voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 14:30

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Tip: schakel java voorlopig even uit. Het blijft zo lek als een mandje en veel sites hebben er tegenwoordig omheen geprogrammeerd.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het enige dagen aangezien na genomen maatregelen. De PC draait nu stabiel, temperaturen OK en ook geen gekke IE-crashes meer.

In Action Center zag ik trouwens ook dat NCS2Prov.exe een paar keer was gecrashed.

Ik heb, na een backup van m'n register te hebben gemaakt, CCleaner eens laten draaien. Normaal ben ik niet zo'n fan van dat soort programma's, maar deze keer pakte het heel goed uit: een snellere boot. Ook is de NCS2Prov.exe crash niet meer teruggekomen. Het IE-probleem lijkt nu ook opgelost al blijf ik even afwachten en monitoren.