• Yackall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Mijn pc start niet op (duh!).

Na het aanzetten heb ik geen spanning op mijn GPU's (GTX 460 SLI). De fans draaien in ieder geval niet van de GPU's en mijn monitor zegt 'no dvi input'.
Tevens doet de Dr. Debug indicatie van mijn mobo het niet (Asrock P55 Extreme). Mobo reageert ook niet op power on/off en reset buttons.
De casefans draaien wel en mijn hardeschijf heeft ook spin-up.
Of de CPU iets doet weet ik nog niet (hoe kom ik daar achter?)
Mijn PSU is een Antec Truepower 850 Quattro (semi-modulair).

Ik heb het geprobeerd met 1 GPU in de eerste slot en ook in de 2de slot, heb de PSU kabels voor de GPU gewisseld en heb de batterij van het mobo er uit gehaald (maar misschien niet lang genoeg?).
Heb voor de rest nog niks verwijderd en heb ook nog geen kans gehad voor een up-close-and-personal inspectie van het mobo.

Hoe klinkt het tot nu toe?

Mobo, PSU of CPU-probleem?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Dus 'gister' werkte alles nog en nu geeft ie geen kick meer? Dan zou het goed kunnen dat je mobo defect is. Zonder videokaart moet je zeker via de start knop op het bord zelf hem aan kunnen zetten? Als je beide kaarten in beide slots hebt geprobeerd mag je aannemen dat het niet aan de kaarten ligt. Vervolgens zou je de basic system troubleshoot moeten doen om na te gaan of het wel een mobo probleem is. Dus test met 1 latje afzonderlijk in alle geheugen sloten etc. en koppel alle overige hardware af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yackall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:37: Vervolgens zou je de basic system troubleshoot moeten doen om na te gaan of het wel een mobo probleem is. Dus test met 1 latje afzonderlijk in alle geheugen sloten etc. en koppel alle overige hardware af.
Dank voor je reply. Ik ga het morgen even proberen. Kom er nog wel op terug, denk ik. ;)