• _WouterB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 09:00
Hoi,

Voor mijn broertje willen we een tv kopen. Aangezien de tv boven komt te staan en mijn ouders niet willen dat er een volwaardige computer naast komt (die beneden staat), dient het smart tv gedeelte wel goed uitgebouwd te zijn. Dingen als facebook en youtube zouden relatief vlot moeten gaan.

Het budget ligt rond de €600-€700. Dit is wel de 'echte' prijs en niet de pricewatch prijs (we wonen in België en de goedkoopste winkel zijn meestal enkel in NL). De schermgrootte zou rond de 40" moeten liggen.

Mijn oog was al gevallen op de UE40F6200, die momenteel bij bol.com €549 kost.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze tv? Ik kom nogal wisselende reviews tegen die wat klagen over de beeldkwaliteit. Vandaag zijn we naar de mediamarkt gaan kijken, en dat zag er wel ok uit eigenlijk.
Zijn er andere tv's met een goed uitgewerkt smart gedeelte die ik nog in overweging moet nemen?

Bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door _WouterB op 15-08-2013 00:44 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

1 tip : Laat je niet misleiden door de demo modellen in de Mediamarkt. Meestal staan die tv's in een demo stand, waardoor het beeld en de kleuren opgepompt worden. In combinatie met slecht TL licht, levert dit een heel erg vertekend/misleidend beeld op.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• _WouterB
Ik heb dat aan die man gevraagd en die beweerde dat ze "daar niet aan prutsen want we hebben daar geen tijd voor" :p de tv's die er rond stonden zagen er soms wel wat beter uit... en andere hadden mensen die er als een tomaat uit zagen. Beetje jammer dat we de tv niet eens een week of twee thuis kunnen proberen eigenlijk.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan 'm wel thuis 'even uit proberen'.

Omruilgarantie

Hoewel het volgens de wet niet verplicht is, is het bij ons geen probleem!

Binnen de 14 dagen kunt u met uw kassaticket de door u aangekochte en nog niet gebruikte producten in originele verpakking probleemloos ruilen.
Voorwaarden voor omruilen

Bij elke vestiging van Media Markt in België kan de klant een in een Belgische vestiging van Media Markt aangekocht product omruilen onder de hiernagenoemde voorwaarden.

Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de aankoopprijs door middel van uitgifte van een waardebon is mogelijk binnen een periode van veertien dagen te rekenen vanaf de aankoop van het product. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot uitgifte van een waardebon ter waarde van de aankoopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop, zonder dat er sprake is van een defect en aan de volgende voorwaarden voldoet:
De klant moet gelijktijdig het originele kassaticket voorleggen.
Het product dient aangekocht te zijn in een in België gevestigde vestiging van Media Markt.
Het product dient volledig en onbeschadigd in de originele verpakking te zijn verpakt, vergezeld van de bij aankoop geleverde accessoires en documenten.
Het product is ongebruikt (voor CD's, DVD's, edm. dient het origineel cellofaan nog rond het respectieve product aanwezig te zijn).
Uitgesloten van retour en omruiling zijn o.a.:
Prepaid- en softwareproducten
Licentiegebonden producten
Navigatieapparatuur
Desktopcomputers en notebooks
Satelliettunerpaketten en smartcards
Producten voor lichaamsverzorging
Producten voor telefonie
Speciaal bestelde producten
Artikelen gekocht tijdens de soldenperiode of demotoestellen
Giftcards
Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan – in de breedste zin van het woord – door toedoen van de klant of derden. Bij een geschil heeft Media Markt het recht om een onderzoek te laten verrichten door de leverancier van het product zonder voorafgaand aan dat onderzoek te zijn gehouden tot omruiling van het aankoopbedrag.
Tegoedbonnen kunnen niet tegen contant geld worden ingewisseld. Voor een eventueel restbedrag na verzilvering van een tegoedbon ontvangt de klant een nieuwe tegoedbon.
BRON : www.mediamarkt.be

Om gezeik te voorkomen, zou ik zelf dan de tv binnen een dag deel nog omruilen en alle beschermplastic laten zitten op de tv. De bijgeleverde AA batterijen t.b.v. de afstandsbediening niet gebruiken en in de cellofaan laten zitten. En i.p.v. de bijgeleverde handleiding, de PDF raadplegen die je kan downloaden bij de fabrikant van de tv.
Dan heeft de winkelier zich aan haar eigen voorwaarden te houden.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk ben ik van mening dat je niet zo gek veel waarde moet hechten aan het hele smart-tv gebeuren. Het is toch een bijkomende feature die doorgaans toch niet in de buurt komt van de ervaring zoals die gedaan wordt via pc/latop of tablet/smartphone.

Een tv is toch vooral gemaakt om tv op te kijken dus kies voor het model met de beste beeldkwaliteit voor je geld. De beeldkwaliteit zoals een model in de winkel staat is niet representatief en zo zal het er thuis niet uit zien. De tv's staan daar in een schreeuwerige winkel-stand onder massaal tl-licht.

• _WouterB
Lip schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 01:14:
...
Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot uitgifte van een waardebon ter waarde van de aankoopprijs te honoreren
Daar zit je dan dus met €700 (want daar kost hij zoveel) aan waardebonnen...
S1NN3D schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 07:21:
Persoonlijk ben ik van mening dat je niet zo gek veel waarde moet hechten aan het hele smart-tv gebeuren. Het is toch een bijkomende feature die doorgaans toch niet in de buurt komt van de ervaring zoals die gedaan wordt via pc/latop of tablet/smartphone.

Een tv is toch vooral gemaakt om tv op te kijken dus kies voor het model met de beste beeldkwaliteit voor je geld. De beeldkwaliteit zoals een model in de winkel staat is niet representatief en zo zal het er thuis niet uit zien. De tv's staan daar in een schreeuwerige winkel-stand onder massaal tl-licht.
Het probleem is wel dat er van mijn ouders geen volwaardige pc mag komen terwijl het wel zou moeten mogelijk zijn facebook, youtube enzo te checken... Smart TV is dus wel noodzakelijk (of zijn hier andere slimme oplossingen voor?) en aangezien mijn broertje niet het grootste budget gekregen heeft moet er ergens wel een compromis gemaakt worden.
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Lastig... Heb wel eens gelezen dat het smart-gedeelte van Samsung wel redelijk is. Maar zoals ik al zei ben ik persoonlijk niet zo'n fan van het smart-tv-gebeuren en zie dit dan ook niet zitten. Een echt goede tip kan ik je dus niet geven; behalve dat je jezelf niet al te veel moet voorstellen van smart-tv.
Pagina: 1