• LuukL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-07 09:52
Beste mensen,

Ik heb afgelopen week de BestBuy mainstream game computer aangeschaft. Ook beschik ik over een legale versie van windows. Echter, wanneer ik windows probeer te installeren stuit ik al snel op een probleem. Voor de duidelijkheid: ik boot vanaf een USB. De bootable USB is aangemaakt met de Windows7 tool voor bootable USB/DVD's.

Alles verloopt prima, ik klik op "Windows Installeren" en vervolgens wordt gevraagd om mijn key in te vullen. Indien ik dit doe en verder wil gaan met de installatie staat er: "We couldn't verify the product key. Please check your installation media."

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik heb al geprobeerd mijn internetverbinding aan/uit te schakelen, dat maakt geen verschil. Ook weet ik zeker dat ik de key juist hebt ingevuld, als ik maar een letter veranderd geeft hij wel de melding dat de key incorrect is.

Oplossingen zijn welkom!

Dank,
Luuk

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Waarschijnlijk een driver problem van je netwerkkaart tijdens de setup waardoor er geen network/internet verbinding is. Kan je de key niet overslaan en pas invoeren na volledige installatie?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, tijdens installatie van W8 zou je helemaal geen internet nodig moeten hebben. Voornamelijk omdat het altijd kan voorkomen dat je een complex netwerk hebt met authenticatie wat ingesteld moet worden en dat kan niet tijdens setup.

Enige wat ik kan bedenken is dat je key niet voor je media is. Dat je bijvoorbeeld Windows Home wil installeren met een Pro key.

Stap voor de key invullen kan je overslaan, maar ik ken hier maar 1 manier voor: handmatig via de command prompt de boel partitioneren en installeren. Eventuele andere manier zal je moeten Googlen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hero of Time schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:52:
Enige wat ik kan bedenken is dat je key niet voor je media is. Dat je bijvoorbeeld Windows Home wil installeren met een Pro key.

Stap voor de key invullen kan je overslaan, maar ik ken hier maar 1 manier voor: handmatig via de command prompt de boel partitioneren en installeren. Eventuele andere manier zal je moeten Googlen.
Als dat het zou zijn, dan zou hij volgens mij niet aangeven dat de key niet gevalideerd kan worden. Vreemd..heb die melding nog nooit gezien.

Wat zegt Microsoft trouwens als je ze belt?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:56:
[...]

Als dat het zou zijn, dan zou hij volgens mij niet aangeven dat de key niet gevalideerd kan worden. Vreemd..heb die melding nog nooit gezien.
Ik ook niet, maar nou heb ik maar minimale ervaring met de installatie ervan. Op m'n MacBook had ik tijdens installatie iig geen internet en kreeg die melding niet.

• LuukL
Ik vermoed zelf ook dat de key niet de juiste voor mijn media is. Ik heb contact opgenomen met de winkel via waar ik Windows heb aangeschaft, we zullen zien wat zij zeggen. Ik hou jullie op de hoogte!

• LuukL
Update: De winkel heeft me uiteindelijk een nieuwe key opgestuurd die in de 1e instantie ook niet werkte. Hoe ik het heb opgelost:

Ik heb een zogenaamd ei.cfg bestandje toegevoegd aan mijn ISO-bestand, waarmee je de key invullen kunt uitstellen nadat windows geinstalleerd is. (Hiermee heb ik dus die rare foutmelding in mijn eerst genoemde bericht omzeilt). In Windows heb ik vervolgens de key ingevuld en geactiveerd, wat wel werkte.

Waarom deze fout optrad blijft me een raadsel.. either case, problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hero of Time schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:52:
Dat kan niet. Afhankelijk van je key wordt de bijbehorende versie geïnstalleerd.
Ik denk eerder dat er een foutieve key is ingevoerd (die voor geen enkele versie geldig is).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CAP-Team schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:07:
[...]

Dat kan niet. Afhankelijk van je key wordt de bijbehorende versie geïnstalleerd.
Ik denk eerder dat er een foutieve key is ingevoerd (die voor geen enkele versie geldig is).
Nee, want dan krijg je een andere foutmelding (ongeldige key, ipv kan niet verifiëren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippewa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo,mijn probleem is het volgende, ik krijg tijdens de installatie van update w8 het volgende bericht "You'll have to add your languages back in Windows 8." er zit nu w7 ultimate op. Wat moet ik nu doen en hoe dat is me een raadsel, de installatie gaat nu niet verder dus ik zit vast, alle hulp is welkom!
Mvg Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippewa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo, het is ondertussen al opgelost. O-)
Pagina: 1