Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een nieuwe smartphone nodig omdat mijn huidige verouderd en teveel lag heeft.

-Budget 200-500 Euro(Uitzondering voor iPhone 5)
-Besturingssystemen Android,Windows Phone of iOS

Minimum CPU 1GHz Dual-Core(Uitzondering Windows Phone)
Minimum RAM 1GB(Uitzondering Windows Phone)

Liefst geen groter scherm dan 5 Inch.

Hij moet ook soepel draaien zonder lag en een hoge accuduur hebben.
Offiline GPS.
NFC en draadloos opladen is leuk maar niet noodzakelijk.
Goede bouwkwaliteit(geen glad dun plastic dat na 1 val breekt)

Ik kwam zelf op volgende smartphones uit
-LG 4X HD
-Galaxy S4
-Galaxy S4 mini
-Nokia 925
-Nokia 625
-Xperia M
-iPhone 5

Welke zou ik het beste nemen?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Faea F2. Lekker groot, soepel draaiend, GPS volgens de satelliet, doet prima mee op een batterijlading (afhankelijk van het gebruik natuurlijk) heeft NFC maar geen draadloos opladen. Prima toestel zonder toegevoegde Android skin.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Uhm ja... Je eisen zijn imho nog steeds veelste groots en weid... Budget van €200,00 tot €500,00...
Dat is dus een Sony Xperia M tot een Galaxy S4, zoals je zelf al aangeeft en dat scheelt nogal zeg :p

Kijk naar MicroSD of niet, heb je merkenvoorkeur, maak eerst de keuze voor een OS,
schermresolutie, welke smartphone heb je nu en heb je daarvoor al veel applicaties gekocht,
De S4 Mini zou ik al wegstrepen door z'n hoogst bizar lage resolutie voor die (advies)prijs -O-
Xperia M vind ik een leuke instapper, ga ik hier aanschaffen voor m'n moeder, voor jou ook genoeg of niet?
Wil je een stap hoger neem een LG 4x HD en wil je the best of the best neem dan de genoemde Galaxy S4.

Is het toeval of zie ik geen Sony en HTC?
HTC One, HTC One Mini die eraan komt... Sony Xperia Z, Sony Xperia ZL...?

5" zegt ook weinig natuurlijk, toestel kan dan 'klein' zijn of juist groot zie bv:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iZFMZm4YHOR1lOGKeUXN2EaL/full.jpg
Sony Xperia Honami, Xperia Z en Xperia ZL, allen 5", maar scheelt behoorlijk in (buiten)maten!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33
De Oppo Find 5.
Heb hem nu twee weken en vind hem echt super. Goede bouwkwaliteit. Metalen frame met plastic buitenkant, maar voelt alsof het helemaal van aluminium is. Je kan body niet verbuigen.
Mooiste scherm dat ik ooit heb gehad (zie signature).
Batterij gaat 1 dag mee, dus net als alle smartphones 's avonds aan de stekker.
Heb er Cyanogenmod op gezet, maar de stock ROM wordt bijna vernieuwd en is ook wel OK.
Geen sdcard, maar zit 32Gb in.

[ Voor 3% gewijzigd door Xyphoid op 14-08-2013 23:43 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Goede bouwkwaliteit(geen glad dun plastic dat na 1 val breekt)
Tja, geen plastic telefoon. Dan blijven er niet veel over.
Die niet meteen kapot gaat na een val. Dan vallen alle telefoons af.
Tip: neem een postduif, die vallen niet zo snel op de grond. Een telefoon kan goed vallen, of fout vallen. Vallen ze goed, dan heb je hooguit een krasje, vallen ze verkeerd dan is je scherm volledig kapot... (en alles er tussenin)
Als je werkelijk zo slordig bent dat je je telefoon vaak op de grond pleurt, dan moet je meteen een goede hoes nemen.

Zoals CLB al zegt: met dit eisenpakket kunnen we nauwelijks adviseren.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Ik ga met Xyphoid. Ik heb ook de Oppo Find 5, en je krijgt daar zeer zeker geen spijt van. Het klinkt als een mislukte reclame, maar dit bedrijf luistert echt naar wat haar klanten zeggen. ( Op het forum dus)

De kwaliteit van het scherm is ongeevenaard, de bouwkwaliteit is goed, de hardware is vrijwel het snelste wat er te krijgen is ( net niet helemaal, maar dat merk je niet in de praktijk) de camera is werkelijk geweldig, het geluid is geweldig ( en ik ben kritisch op geluid) en het ding voelt gewoon goed in je hand.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:39

DjVe

Hatsaflats!

Samsung Ativ S. Zeer goedkoop (los €221), maar net zo snel en premium als de Nokia Lumia 920/925. WP8 is vlot en na verschillende updates werken alle basis apps (whatsapp, facebook etc) gewoon goed.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt niet op een smartphone, dus weg.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 15-08-2013 11:45 ]

• Xyphoid
*knip*

On topic:
Oppo is het eerste bedrijf waarbij ik me een beetje betrokken bij voel.
Natuurlijk was ik bij mijn vorige toestellen ook op fora van die telefoons te vinden (meestal niet op fora van het bedrijf zelf, maar op XDA en zo), maar hier zie je ook dat er wat gebeurt met voorstellen van klanten. Ik weet niet hoe lang ze dit al zo doen en hoe lang ze het volhouden, maar voorlopig gaat het goed.

[ Voor 68% gewijzigd door janvanduschoten op 15-08-2013 11:46 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Quacka
au..!
Hmm, moet dan toch mijn advies maar gaan aanpassen ;)

• bambinodekat
Ik had hiervoor een Sony Xperia U met Shazam,Angry Birds,Jetpack,Temple Run,Subway Surf,...
Budget aangepast tot +-250-400

-LG Nexus 4
-Huawei Ascend P6
-Nokia Lumia 925
-LG Optimus 4X HD

Hij moet soepel draaien en stabiel zijn.

Mag ook niet langer zijn dan 13-14cm.

Welke van de 4 zou ik het beste nemen?

• Quacka
Nexus 4!
Cleane android, snelle updates, snelle processor.
Aangezien je veel spellen speelt is Android de beste keuze, dus dan valt de nokia af.

Overigens zou de Oppo die hierboven genoemd wordt ook geschikt zijn, maar deze is maar bij 1 nederlandse webshop verkrijgbaar en is daar nogal duur.

• bambinodekat
Alle spellen(behalve Subway Surf) zijn beschikbaar in de Windows Marketplace, dus ik zie niet waarom de nokia zou afvallen.

Tot nu toe heb ik twee favorieten:
-LG Nexus 4
-Nokia Lumia 925

Bij de Nexus 4 heb je altijd de nieuwste Android versie,maar hoe lang? Oneindig?

Verschillen Nexus 4/Lumia 925
-Het scherm van de Nokia is 0,2" kleiner,maar de resolutie blijft hetzelfde waardoor hij meer ppi heeft.

-Nokia:AMOLED, LG:IPS

-De Nokia heeft op papier een betere accuduur.

-De Nexus heeft een quad-core en 2GB RAM en de Nokia een dual-core en 1GB RAM.

-Camera van de Nokia heeft 0,7MP meer,maar dat wilt niet veel zeggen.

-Nokia heeft dual led-flitser

-Nexus frontcamera heeft 0.1MP meer als de Nokia.

-Nexus heeft Bluetooth 4.0,Nokia 3.0.

• Quacka
Als je werkelijk het idee hebt dat telefoons eeuwig geupdated worden: wat doe je dan op tweakers???
Maar van alle androids zal de nexus het langst ondersteuning hebben, gewoon omdat de custom skin niet aangepaat hoeft te worden.
De Nexus is gewoon de betere android-telefoon in die prijsklasse. Tja, ga je duurder, dan kan je nog kijken naar enkele Sony's, samsung S4, htc one, iphone...

Veel spellen spelen -> WP heeft gewoon een kleiner aanbod. Als dat je niet boeit, dan kan je de lumia overwegen. Daarnaast zitten er wel wat voor- en nadelen aan WP tov Android. Lees dus wat reviews (ook gebruikersreviews)

amoled / ips vind ik behoorlijk persoonlijk. Verschillen in ppi en resolutie zijn ook niet gigantisch.

Camera van de nokia is waarschijnlijk iets beter (1e review van tweakers gaf aan gelijkwaardig, een tweede gaf aan dat de camera van de nokia door een update beter was geworden).

Frontcamera: tja, gebruik je die veel? Bluetooth: gebruik je bluetooth veel en ondersteunt je apparatuur 4.0 al?

De nokia is wat zuiniger, maar dat komt ook omdat het scherm wat kleiner is en de processor trager.

• bambinodekat
Er zullen natuurlijk niet eeuwig updates komen, hardware wordt altijd maar sterker en op een moment zal nieuwe software niet op oudere hardware kunnen draaien.

voorbeeld: Windows 8 op een PentiumIII PC.

• Xyphoid
Quacka schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:51:
Nexus 4!
Cleane android, snelle updates, snelle processor.
Aangezien je veel spellen speelt is Android de beste keuze, dus dan valt de nokia af.

Overigens zou de Oppo die hierboven genoemd wordt ook geschikt zijn, maar deze is maar bij 1 nederlandse webshop verkrijgbaar en is daar nogal duur.
De Find 5 is verkrijgbaar bij Oppostyles voor €429. Binnen drie werkdagen had ik hem in huis. En je krijgt er een gratis hoesje bij (niet vergeten toe te voegen in je mandje).

[ Voor 3% gewijzigd door Xyphoid op 15-08-2013 17:12 ]

• bambinodekat
Ik zal de Nexus 4 binnen een paar weken kopen in Mediamarkt,Duitsland(Daar 100€ goedkoper).

Zit hier een simlock op of enkel te gebruiken in duits?

Heeft de Nexus 4 offline GPS?

Ik mag dan wel geen paar maanden wachten?(als er een Nexus 5 uitkomt,verdwijnt de Nexus 4?)

Of zou de prijs van de Nexus 5 ongeveer hetzelfde zijn? Is het dan de moeite waard om te wachten?

[ Voor 21% gewijzigd door bambinodekat op 15-08-2013 22:07 ]

• Quacka
haal t tegen die tijd weer eens naar boven...
taal is in android wel aan te passen. Offline gps? je bedoelt zonder satellieten? of bedoel je offline navigatie? Standaard zit dat niet in android. je kunt wel apps zoals sygic downloaden voor offline navigatie. Binnen Google navigatie kan je routes downloaden, maar dan moet je niet verkeerd rijden.
nokia heeft wrl gratis navigatie. Maar je had hiervoor al een Android, dan moet je dit toch al weten?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

bambinodekat schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:02:
Ik zal de Nexus 4 binnen een paar weken kopen in Mediamarkt,Duitsland(Daar 100€ goedkoper).

Zit hier een simlock op of enkel te gebruiken in duits?

Heeft de Nexus 4 offline GPS?

Ik mag dan wel geen paar maanden wachten?(als er een Nexus 5 uitkomt,verdwijnt de Nexus 4?)

Of zou de prijs van de Nexus 5 ongeveer hetzelfde zijn? Is het dan de moeite waard om te wachten?
Topics in MAA zijn vaak wat eenvoudiger maar dat betekend niet dat je zelf geen onderzoek hoeft te doen. Doe zelf eerst eens wat onderzoek voordat je je vragen hier stelt, een beetje eigen inzet mag wel.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• bambinodekat
Met offline gps bedoel ik gps via satellieten,zonder internet.

Met mijn Xperia U is dat mogelijk denk ik.

• Quacka
zoals jan hierboven al zegt: ga eens google gebruiken... Bijv hoe gps werkt...
(en ik ben normaal niet iemand die naar google gaat verwijzen...)

Pagina: 1