Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Winamp volume werkt niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deze week heb ik een nieuwe PC in elkaar gezet en Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Hierna heb ik een vreemd probleem met Winamp.

Het volume wordt alleen hoorbaar harder bij de eerste 15% van de volumeschuif. Van 0% tot 15% wordt het volume hoger en van 15% tot 100% is er geen verschil hoorbaar. Dit maakt het volume lastig regelen omdat ik het met een klein deel van de schuif moet doen. Naast dit is het volume van Winamp ook zachter dan bij de rest van alle programma's.

Gisteren en vandaag heb ik van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb zitten spelen met zo'n beetje alle instellingen in Winamp maar niets lost het op. Ook een herinstallatie van Winamp lost het probleem niet op. Via Google heb ik verschillende zoektermen gebruikt maar ik kan geen topic vinden met dit probleem. Aangezien het volume bij andere programma's wel goed werkt en ook bij site's zoals YouTube denk ik dat het probleem softwarematig in Winamp zit.

Hieronder mijn specs:

Intel i7 4770K
Asus Maximus VI Hero Z87
2x 8GB Corsair Pro 1600MHz
EVGA GTX 780
Crucial M500 480GB
2x 4TB Seagate
Logitech Z-5500, analoog aangesloten.
Geluidskaart is onboard.

Hopelijk heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen.

Verwijderd

Welke versie van Winamp gebruik je? Heb Winamp met tientallen geluidskaarten gebruikt maar dit nog niet gezien.

-Installeer alle Windows updates
-Gebruik de Realtek drivers vanaf Realtek.com
-Controleer in volume management of dit 1:1 is met Winamp geluid
-Gebruik je nog invoeg toepassingen op Winamp?

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-10 11:02
Waarmee regel je het volume van Winamp? Met de schuif binnen Winamp zelf, of bijvoorbeeld met je media toetsen op je toetsenbord?
Ik heb zelf problemen gehad met de regelaar op de mijne. Met alleen Winamp draaiend werkte het perfect, maar zodra ik een spel ging spelen ging de regelaar terug naar het instellen van het hele systeem. Een nieuwe driver was bij mij de oplossing

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:47:
Welke versie van Winamp gebruik je? Heb Winamp met tientallen geluidskaarten gebruikt maar dit nog niet gezien.

-Installeer alle Windows updates
-Gebruik de Realtek drivers vanaf Realtek.com
-Controleer in volume management of dit 1:1 is met Winamp geluid
-Gebruik je nog invoeg toepassingen op Winamp?
Ik heb na de herinstallatie van Windows de nieuwste Winamp van site gedownloaden. Ik gebruik nu versie 5.65. Zojuist ook even 5.62 geprobeerd, hier is het probleem hetzelfde.

De nieuwste Realtek drivers heb ik geinstalleerd, helaas heeft dit geen effect.

Volume van Winamp staat voluit in het volumebeheer.

Ik heb Ray's G15 plugin draaien op Winamp. Zojuist deze verwijderd, maar helaas geen resultaat.

Ik gebruik Winamp al sinds MP3's bestaan, maar heb dit probleem ook nog nooit eerder gehad. Op Google kan ik er ook niets over vinden. Ik ben toch zeker 30 min bezig geweest op Google met verschillende zoektermen.
Sir_Markus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:30:
Waarmee regel je het volume van Winamp? Met de schuif binnen Winamp zelf, of bijvoorbeeld met je media toetsen op je toetsenbord?
Ik heb zelf problemen gehad met de regelaar op de mijne. Met alleen Winamp draaiend werkte het perfect, maar zodra ik een spel ging spelen ging de regelaar terug naar het instellen van het hele systeem. Een nieuwe driver was bij mij de oplossing
Ik regel het volume op het beeldscherm in Winamp zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 15-08-2013 13:48 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb de Realtek drivers volledig verwijderd en draai nu op de standaard Windows 7 driver. Hiermee is het opgelost :)