Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Om eerlijk te zijn is het niet alleen een game PC, ik moet voor mijn studie veel 3d renders maken. Dit doe ik vooral met Vray (3dsMax, Revit en SketchUp). CPU en RAM zijn daarbij belangrijker, vandaar dat ik een i7 heb genomen en 16GB RAM, de kaart hoeft daarom niet geschikt te zijn voor high end gamen, vandaar dat ik in mijn configuratie de 760 heb gekozen. Voor de rest werk ik veel met InDesign en photoshop maar dat moet geen probleem opleveren als de configuratie Revit aankan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1000-1200. Het liefst natuurlijk rond de 1000 maar ik wil niet op kwaliteit inleveren als ik straks aan het renderen ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn oude setup doe ik weg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua koeling zit ik te twijfelen tussen de Tranquillo Rev.2 en de
Scythe Mugen 3. Ik kwam nu uit op deze configuratie:
Dit zou mijn eerste SSD zijn, dus als iemand een betere weet qua prijs/kwaliteit dan hoor ik dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil graag een behuizing die er strak uit ziet. Dat past een beetje bij de rest van mijn apparaten. Nu heb ik gekozen voor de R4 van Fractal Design maar wellicht kennen jullie nog andere.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Behuizing liefst niet groter dan degene die ik nu geselecteerd heb. Ik ben ook op zoek naar een niet al te dure toetsenbord met toetsverlichting. Ik heb nu deze logitech gekozen omdat die qua uiterlijk bij mijn scherm past. Mocht iemand een soortgelijk alternatief kennen dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Om eerlijk te zijn is het niet alleen een game PC, ik moet voor mijn studie veel 3d renders maken. Dit doe ik vooral met Vray (3dsMax, Revit en SketchUp). CPU en RAM zijn daarbij belangrijker, vandaar dat ik een i7 heb genomen en 16GB RAM, de kaart hoeft daarom niet geschikt te zijn voor high end gamen, vandaar dat ik in mijn configuratie de 760 heb gekozen. Voor de rest werk ik veel met InDesign en photoshop maar dat moet geen probleem opleveren als de configuratie Revit aankan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1000-1200. Het liefst natuurlijk rond de 1000 maar ik wil niet op kwaliteit inleveren als ik straks aan het renderen ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn oude setup doe ik weg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua koeling zit ik te twijfelen tussen de Tranquillo Rev.2 en de
Scythe Mugen 3. Ik kwam nu uit op deze configuratie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 297,10 | € 297,10 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 103,- | € 103,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,99 | € 55,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,04 | € 86,04 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 36,99 | € 36,99 |
| 1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 115,- | € 115,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 17,10 | € 17,10 |
| 1 | Corsair CX600M | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 83,30 | € 83,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.156,92 | |
Dit zou mijn eerste SSD zijn, dus als iemand een betere weet qua prijs/kwaliteit dan hoor ik dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil graag een behuizing die er strak uit ziet. Dat past een beetje bij de rest van mijn apparaten. Nu heb ik gekozen voor de R4 van Fractal Design maar wellicht kennen jullie nog andere.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Behuizing liefst niet groter dan degene die ik nu geselecteerd heb. Ik ben ook op zoek naar een niet al te dure toetsenbord met toetsverlichting. Ik heb nu deze logitech gekozen omdat die qua uiterlijk bij mijn scherm past. Mocht iemand een soortgelijk alternatief kennen dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp!