Ik ben van plan om (voor het eerst) mijn nieuwe PC zelf te bouwen. Ik zat er aan te denken om de volgende onderdelen te kopen:
Mijn vraag is vooral, is dit compatible, gaat dit uberhaupt draaien? Of zit ik ergens compleet fout met series?
past het fysiek? (passen die moederbord, voeding en processorkoeler in die kast, en dergelijke)
en ben ik iets vergeten? ik heb een scherm, kabels, muis, toetsenbord, windows 7 64bit en een 6 jaar oude DVD-speller om dat er op te krijgen.. maar heb ik verder nog iets nodig?
Vervolgvraag is slaat het ook ergens op? Of draait er een onderdeel op halve kracht vanwege compatibility? (ik zie nooit een GTX 670 in een haswell system bijvoorbeeld, maar dat werkt toch gewoon prima?)
Slotvraag is zou je iets anders doen?
-Is een mATX bord beter?
-is de processorkoeler echt overbodig t.o.v. een boxed als ik niet ga overclocken, of toch voor de levensduur wel prettig met warm weer + lang gamen met fraps aan?
-ga ik spijt hebben van een H87-PLUS bord t.o.v. bijvoorbeeld een H87-PRO?
-zal ik rekening houden met het in de toekomst SLI-en van mijn GPU en een ander moederbord/zwaardere voeding nemen?
-de i5 3570 is even duur, maar dan zit je met een ouder moederbord, lastiger onderdelen voor te vinden over 5 jaar... of is die processor (+goedkoper 1055 moederbord) toch verstandiger?
en meer van dat soort dingen..
Heel erg bedankt alvast voor advies of geruststelling.
Groeten, Roel
| Onderdeel | Product | Prijs |
| Processor | Intel Core i5 4570 | € 173,00 |
| Moederbord | Asus H87-PLUS | € 89,00 |
| Videokaart | Asus GTX670-DC2-2GD5 | € 232,00 |
| RAM | Kingston HyperX black KHX16C10B1BK2/16 | € 94,00 |
| SSD | Samsung 840 series 250GB | € 145,00 |
| Schijf | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 77,00 |
| Behuizing | Fractal Design Define R4 | € 88,00 |
| Voeding | CoolerMaster Silent Pro M2 620watt | € 94,00 |
| Processorkoeler | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,00 |
| Totaal | € 1029,00 |
Mijn vraag is vooral, is dit compatible, gaat dit uberhaupt draaien? Of zit ik ergens compleet fout met series?
past het fysiek? (passen die moederbord, voeding en processorkoeler in die kast, en dergelijke)
en ben ik iets vergeten? ik heb een scherm, kabels, muis, toetsenbord, windows 7 64bit en een 6 jaar oude DVD-speller om dat er op te krijgen.. maar heb ik verder nog iets nodig?
Vervolgvraag is slaat het ook ergens op? Of draait er een onderdeel op halve kracht vanwege compatibility? (ik zie nooit een GTX 670 in een haswell system bijvoorbeeld, maar dat werkt toch gewoon prima?)
Slotvraag is zou je iets anders doen?
-Is een mATX bord beter?
-is de processorkoeler echt overbodig t.o.v. een boxed als ik niet ga overclocken, of toch voor de levensduur wel prettig met warm weer + lang gamen met fraps aan?
-ga ik spijt hebben van een H87-PLUS bord t.o.v. bijvoorbeeld een H87-PRO?
-zal ik rekening houden met het in de toekomst SLI-en van mijn GPU en een ander moederbord/zwaardere voeding nemen?
-de i5 3570 is even duur, maar dan zit je met een ouder moederbord, lastiger onderdelen voor te vinden over 5 jaar... of is die processor (+goedkoper 1055 moederbord) toch verstandiger?
en meer van dat soort dingen..
Heel erg bedankt alvast voor advies of geruststelling.
Groeten, Roel