Beginnersvraag over de SSD

Pagina: 1
Acties:

• kwtje92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Hoi,

Ik heb 2 dagen geleden een laptop gekocht, de Dell Inspiron 15R SE (de i7 variant, is uitvoerig besproken in deze topic: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2). In deze laptop zit dus een SSD schijf van 32GB.

Ik ging er zelf eigenlijk van uit dat Windows hier op zou staan, en dat ik er zelf ook bestanden bij kan zetten, als het ware alsof je een C:/ en een D:/ schijf hebt. Tot mijn verbazing staat er bij Windows verkenner gewoon 1 harde schijf.

Bij apparaatbeheer kan hij de SSD wel detecteren.

Mijn vraag is dus: wat is op dit moment de functie van mijn SSD-schijf? Staat Windows er op zodat hij sneller opstart, wordt t als tussenstation gebruikt etc? Sorry als dit klinkt als een absolute beginnersvraag, maar ik heb hier gewoon geen enkel verstand van :9.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53
De SSD wordt alleen gebruikt als een cache waar de meest gebruikte bestanden in zijn opgeslagen.

• kwtje92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Termi schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:23:
De SSD wordt alleen gebruikt als een cache waar de meest gebruikte bestanden in zijn opgeslagen.
Ok bedankt voor je antwoord! Ik hoef er zelf dus helemaal niks aan te doen qua instellingen?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 17:46
kwtje92 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:26:
[...]

Ok bedankt voor je antwoord! Ik hoef er zelf dus helemaal niks aan te doen qua instellingen?
Nee.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Je kan eventueel in het [Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition nog even kijken. verschilt niet zo heel veel.

Het is wel belangrijk om te weten of die 32GB cache inderdaad aan staat waar het voor bedoeld is.

[ Voor 21% gewijzigd door MarElo op 14-08-2013 22:00 ]