Ik woon in een gebouw waar het internet geleverd wordt door een ander, de modem en router staan buiten mijn bereik en kan ze dus niet configureren,ik heb hier lan en wifi, het wifi signaal is belabbert, daarom wil ik bij mijzelf een router op mijn lan zetten, kan dit of moet ik dan bij de andere router dingen instellen?
Je kan jouw router als AccessPoint instellen, heb je gelijk de gewenste situatie (en qua WiFi kan je voor een raming oplossing gaan of je eigen instellingen toepassen).
Alternatief is om je router als router te gebruiken, voordeel is dat niemand op jouw netwerk kan komen.
Wil je nog iets bijzonders doen met Internet (bijvoorbeeld PlayStation)?
Alternatief is om je router als router te gebruiken, voordeel is dat niemand op jouw netwerk kan komen.
Wil je nog iets bijzonders doen met Internet (bijvoorbeeld PlayStation)?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Als ap lijk mij in dit geval een slecht idee
Gewoon de router zoals je gewond bent installeren, de rest is namelijk een publiek netwerk waar je dan met jou apparatuur opzit een nat firewall is dan wenselijk
Dus Router goed idee. het enige waar je op moet letten is dat het subnet niet hetzelde is als het subnet van de leverancier.
e.g. jij krijgt nu bijv 192.168.0.0/24 maak jouw subnet dan 192.168.2.0/24
Gewoon de router zoals je gewond bent installeren, de rest is namelijk een publiek netwerk waar je dan met jou apparatuur opzit een nat firewall is dan wenselijk
Dus Router goed idee. het enige waar je op moet letten is dat het subnet niet hetzelde is als het subnet van de leverancier.
e.g. jij krijgt nu bijv 192.168.0.0/24 maak jouw subnet dan 192.168.2.0/24
Top voor de reacties, ik wil graag een beetje prive en de wifi verbinding wil ik vooral gebruiken voor bestanden overzetten op mijn android.
Als router zou een goed idee zijn ware het niet dat dingen als UPnP/portforwarding dan ineens erg complex worden... voor bepaalde diensten zoals XBox Live die UPnP gebruiken voor auto-configuratie, of alternatief: handmatige portforwarding, zul je het jezelf dus moeilijk maken.
Oke, maar XBox doe ik niet aan, jullie maken me nu wel nieuwsgierig naar de router.
Ik heb de router aangesloten, ik heb de bestaande kabel nu op een lan aansluiting verbonden want als ik deze in de wan druk dan krijg ik niets, de android zit op de nieuwe router en ik kan bestanden overzetten van de laptop naar de android maar de android wil niet gebruikmaken van de draadloze verbinding naar het wifiinternet.
Sorry fish ik weet niet of dat zomaar kan met privacy, Hardstikke bedankt
Pagina: 1