Videokaart zonder extra voeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmr1712
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Beste mede-forumleden,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik hardwarematig weinig echte kennis heb. Mocht ik hieronder daarom echt hele domme dingen zeggen.. excuses op voorhand!

Ik ben voor een kennis op zoek naar een videokaart die geen extra voeding nodig heeft. Hij had zelf een Geforce 8800GTS gekregen van een kennis, maar zijn PC heeft simpelweg niet voldoende stroom (en overigens ook geen kabel hiervoor over..). Dit is dus geen optie.

Het uiteindelijke doel is om te zorgen dat er 2 schermen gebruikt kunnen worden. Hij speelt geen zware spellen, doet niks met video, etc. Gaat om wat internetten, tekstverwerken en heel soms misschien een foto photoshoppen. (hij heeft een tweede scherm eigenlijk ook echt niet nodig, maar goed..). Kosten is geen enorm probleem, maar omdat niet veel nodig is, verwacht ik geen hele dure videokaarten... toch?

Hij heeft een Fujitsu Siemens Li3410G, waarbij de voeding max 250W (peak 300W) geeft. Ik ben daarom op zoek naar een videokaart die zonder extra voeding gebruikt kan worden om een extra scherm te gebruiken.

Verdere info die wellicht relevant kan zijn: (let me know als er andere info nodig is, dan probeer ik deze te achterhalen, al dan niet in het nfo bestand)

Fujitsu siemens model Amilo Desktop Li3410G
Intel pentium dual CPU E22- @ 2,40Ghz, 2403 Mhz, 2 cores, 2 logical processors
display: NVIDIA Geforce 7100 / Nvidia nForce 630i
adapter ram: 256 mb

Ik begrijp overigens dat ik wellicht een hele algemene vraag hiermee stel, maar als iemand me in ieder geval de goede richting uit kan sturen, dan kan Google wellicht de rest doen.

Alvast veel dank!
DMR1712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:46
Ik verwacht dat er gewoon een pcie slot op zit (vrij standaard op een nforce 630i bord), dan kun je een willekeurig zuinig kaartje (minder dan 75W) uit de V&A oppikken.
Gebruik je 2 vga schermen?

De eerste mogelijke kandidaat die ik tegen kwam.
V&A aangeboden: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525664

Ik heb vroeger de GT 630 van club 3d gebruikt. zit D-Sub (VGA), DVI-I en HDMI op en heeft geen extra stroom nodig,
Prijs ligt rond de 60 euro
Club 3D is niet meer te koop maar deze asus werkt ook prima
pricewatch: Asus GT630-2GD3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 15:50
misschien budget handig, als dit 100 euro is ofzo dan kan hij prima een voeding + 5870 o.i.d 2e hands aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Elke moderne videokaart kan gewoon minimaal twee beeldschermen aansturen, enige waar je op moet letten zijn de gebruikte aansluitingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

P. Herz schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:53:
misschien budget handig, als dit 100 euro is ofzo dan kan hij prima een voeding + 5870 o.i.d 2e hands aanschaffen
Waarom dit advies? Waarom een energieslurpende, herrie makende 5870 terwijl er niet gegamed gaat worden? Ik kan er echt niet bij waarom je dit advies geeft.
dmr1712 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:15:
,
Het uiteindelijke doel is om te zorgen dat er 2 schermen gebruikt kunnen worden. Hij speelt geen zware spellen, doet niks met video, etc. Gaat om wat internetten, tekstverwerken en heel soms misschien een foto photoshoppen. (hij heeft een tweede scherm eigenlijk ook echt niet nodig, maar goed..). Kosten is geen enorm probleem, maar omdat niet veel nodig is, verwacht ik geen hele dure videokaarten... toch?
Verder eens met mask.. elke grafische kaart kan 2 schermen aansturen, zoek een goedkoop kaartje uit, GT210 en je zit al goed.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• dmr1712
  • Niet online
Helemaal super deze tips, mijn dank is groot!

Ik ga hiermee eens een Google-zoektocht doen (en daarna waarschijnlijk gewoon een van degene kopen die hierboven zijn genoemd..)

Thanks!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Of gewoon nieuw, 5450 http://mycom.nl/componenten/videokaarten onder de €30 morgen binnen

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• dmr1712
  • Niet online
Helemaal top, dankje! Nieuw heeft wel mijn voorkeur inderdaad.

Als je nu denkt aan een budget zo rond de 40 a 50E? Welke uit die lijst kan ik dan het best pakken? Als je namelijk voor een paar euro meer nét even wat beter zit, is het dat misschien wel waard.

• DukeBox

DukeBox

In die klasse maakt het voor 2d werk hoe dan ook weinig uit. Mogelijk zou je nog nvidia nemen i.v.m. cuda/opencl maar deze klasse kaarten bieden hoe dan ook niet veel performance daarvoor.
Wil je meer dan krijg je oudere modellen die meer energie nodig hebben.. en dan heb je weer je voeding probleem. Evt. zou de asus GT640 nog een beetje leuk zijn maar als je alleen maar office dingen ermee gaat doen is dat weggegooid geld.

• dmr1712
  • Niet online
Als ik het goed begrijp, maakt het voor wat mijn kennis ermee wil doen (het zwaarste dat hij doet is een foto photshoppen..) niet uit of ik nu de Asus GT610 Silent neem of de GT210 silent (waar je dus een tientje mee uitspaart).

Mocht het nou zo zijn dat het toch wel iets van een verbeterde ervaring geeft, dan geef ik graag dat tientje (of een paar) ervoor uit.

Overigens bedankt voor je goede hulp!

• DukeBox

DukeBox

Dan zou ik meer dan een paar tientjes investeren in een voeding + recente video kaart.. maar eigenlijk is dat weggegooid geld voor zo'n pc aangezien je daar toch niet de laatste games op kan draaien. Voor gpu acceleratie (recente browsers) en aero interface (win7) is het meer dan voldoende. Wil je meer 'office' performance zou ik nog eerder een SSD nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 15-08-2013 21:24 ]

• dmr1712
  • Niet online
Nee hoor, dan wordt het gewoon een goedkoop kaartje. Voor die paar keer dat hij achter zn pc zit..

nogmaals, super bedankt. Ik ga een kaartje kopen en die ouwe baas blij maken met zn twee schermpjes.
Pagina: 1