Toon posts:

seagate expansion desktop drive 2tb laten vallen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb per ongeluk mijn seagate ext hd van een tafeltje gestoten.
Wanneer ik hem op mijn pc aansluit en files van mijn pc naar de drive wil copieren,
dan blijft de file halverwege hangen, ook wanneer ik van mijn ext hd naar mijn pc wil copieren,
dan blijf de file of map ook hangen.
Ik heb naar de ext hd geluisterd, maar ik hoor geen getik..?
Als ik hem aan mijn mediaplayer aansluit (mede8er 450x2) dan laad hij heel langzaam de mappen in.
En zie ook steeds dat het led lampje steeds blijft knipperen.
Overigens de paar films die ik heb geprobeerd die doen het wel, hij laad de mappen dus met de film thumbnails heeeel langzaam in.

Zou ik hem kunnen repareren met een of ander programma??
Of wat kan ik nog proberen..

mvg,

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Dit klint als heel veel geduld hebben en alles eraf kopieeren... Garantie kun je waarschijnlijk ook vergeten.. De meeste disks hebben tegenwoordig een G-shock sensor die meet of de disk harde klappen maakt.

Reparatie verwacht ik niet met software, dit klinkt als een hardware matig defect...

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

Msel

...

Ik zou hem uit de behuizing halen en gewoon direct aan de SATA hangen. Kijken of dat iets oplevert.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

stond hij aan toen hij viel ? zo niet dan kan de schade nog meevallen en is direct koppelen aan een pc waarschijnlijk de oplossing. Als hij al werkend is gevallen is dat meestal wat minder gunstig maar ook dan ik direct koppelen een optie

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie sneller reactie, denk dat ik eerst probeer of de files langzaam gekopieerd kunnen worden, lukt die niet dan ga ik het proberen om direct aan de sata te hangen..

thanks.

Verwijderd

Topicstarter
Ray, de ext hd stond uit, maar probeer het nu even via: Opties voor schijfcontrole ( fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren).
Dit gaat echter zeeer langzaam, als dit niets uithaalt dan maar proberen direct aan mijn pc te koppelen via sata.
Enkele mappen heb ik kunnen kopieeren, maar op sommige blijft hij vastlopen.
Heb hier geen verstand van, maar misschien beschadigde sectoren, en ff kijken wat de schijfcontrole uithaald.

mvg

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
I.p.v. standaard kopieren zou je ook nog unstoppable copy kunnen proberen als je geen weken de tijd hebt. (Of een ghost image trekken met een ignore op bad blocks).

Verwijderd

Topicstarter
Had al na zitten denken over een image, maar het gaat hierom om ongeveer 1,6tb aan films.
Ik heb geen idee hoe groot de image word, maar ik heb geen 1.6tb aan extra ruimte.
Heb wel de unstoppable copy gedownload, ga deze proberen.

dank je.

• DukeBox
Als het films zijn (als in, geen vakantie video's e.d.) kan je die toch gewoon opnieuw lenen van internet ?

Verwijderd

Topicstarter
Unstoppable copy loopt ook vast, teminste het copieeren van de map.
ps, als ik de schijf kan repareren dan doe ik dat liever.

• DukeBox
Neem aan dat je http://www.roadkil.net/program.php?ProgramID=29 hebt gebruikt ? Als hij 'stopt' dan lijkt dat maar zo.. gewoon laten lopen dan slaat ie uiteindelijk over wat niet meer te redden is. Uiteraard zou het kunnen dat er niets meer te redden valt buiten je file table.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem aan een sata kabel gehangen, natuurlijk eerst uit de behuizing gehaald.
ook dit haald niets uit, jammer.
Maar een andere kopen....

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03

MsG

Forumzwerver

Probeer anders nog eens een Linux CD'tje te laden en dan de schijf te benaderen. Ik heb weleens wat kapotte schijven gehad die in Windows de hele tijd vastliepen en moeilijk deden, terwijl ik in Ubuntu nog snel wel wat dingen kon kopiëren, zonder dat alles vastliep.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1