Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Zoals in de TT al aangegeven staat ben ik momenteel ZZP-er(filmindustrie). Ik ben hier vanuit mijn opleiding ingerold, vanwege de schaarsheid aan banen in mijn werkveld. Zo kon ik toch een boterham verdienen en relevante werkervaring op doen. Echter heb ik nooit bewust voor het ondernemerschap gekozen. De najagen van opdrachten, netwerken, constant achter facturen aangaan, het ligt mij niet zo. Daarom heb ik altijd reageert op de schaarse vacatures in mijn werkveld. Ik heb een mooi portfolio opgebouwd en heb een goede skillset. Ik ben deze week op twee sollicitatiegesprekken uitgenodigd oOo

Eerste gesprek verliep bijzonder lekker. Tof bedrijf, leuke mensen etc. Het salaris is ook ter spraken gekomen. Omdat ik altijd als ZZP-er heb gewerkt tot nu toe heb ik geen idee wat gangbaar is. Mijn huidige dagprijs is €400,- ex BTW. Het gaat om een functie als tv editor. In deze tak van sport heb ik geen ervaring. Het voorstel dat we nu een beetje globaal besproken hebben is €1300,- netto, vakantiegeld, 13e maand en lease auto(40u p/w). Salaris zal snel groeien als ik beval. Is dit(in algemene zin) een acceptabel voorstel? Ik ben 25 jaar heb een HBO diploma en 4 jaar ZZP en freelance werkervaring, maar niet specifiek in de tv wereld. Benieuwd wat ze mij morgen te bieden hebben. :Y)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik vind het loon een beetje aan de lage kant, ik heb er echt geen idee van wat die branche betaald maar je mag met een HBO diploma en wat ervaring toch zeker wel 2200-2400 bruto per maand verdienen.

Je moet jezelf ook even afvragen, zou jij van 1300 per maand rond kunnen komen? Ik denk dat je dat zwaar gaat tegenvallen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 14-08-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Thnx voor je antwoord! Mijn vaste lasten kan ik daar wel mee afdekken. Moet erbij zeggen dat ik samenwoon met mijn vriendin en zij zo'n €2000 netto verdiend. Ik vind €1300 ook redelijk aan de lage kant, maar heeft dat ook met die lease auto te maken? Ik ben daar verder totaal niet bekend mee, maar heb mij wat ingelezen en de auto vertegenwoordigd zo'n €200-350 per maand bovenop het netto salaris?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Loon geef je altijd bruto op; wij weten namelijk niet wat jij aan belasting betalen moet, of je bv HRA hebt, of heffingskorting van je partner, etc, etc.

Niettemin met de 'defaults' is 1300 netto maar iets boven het minimumloon. 25 jaar, hbo, wat ervaring al dan niet relevant, zou je toch wel rond de 2500 bruto uit moeten komen. Misschien inderdaad wat minder door de auto en 13e maand, die 2200-2400 van boven lijkt me heel redelijk. 1300 netto, i.e., 1600 bruto is echt te weinig. (aan de andere kant moet je misschien blij zijn met uberhaupt een baan in deze tijd...) En dat groeiende salaris hoor je ook altijd, maar als het er tijd voor is zit het er dan net even niet in, of is het 5% van heel weinig.

[ Voor 18% gewijzigd door Zoijar op 14-08-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
jd1987 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:54:
Thnx voor je antwoord! Mijn vaste lasten kan ik daar wel mee afdekken. Moet erbij zeggen dat ik samenwoon met mijn vriendin en zij zo'n €2000 netto verdiend. Ik vind €1300 ook redelijk aan de lage kant, maar heeft dat ook met die lease auto te maken? Ik ben daar verder totaal niet bekend mee, maar heb mij wat ingelezen en de auto vertegenwoordigd zo'n €200-350 per maand bovenop het netto salaris?
Over marktconform salaris kan ik niets zeggen, daarover ken in de branche niet. Maar inderdaad netto is nutteloos om over te praten. Bruto is een bedrag waar je het over hebt.

Met betrekking tot de leaseauto: zorg ervoor dat je je goed inleest in de implicaties die zo'n ding heeft. Kleine lettertjes over het bijv. inleveren wanneer je voortijdig vertrekt zijn bestaan maar uit 1 regel, maar kunnen verstrekkende gevolgen hebben (afkopen van een leasecontract na bijv. 1-2 jaar kan je zo 10.000 - 15.000 kosten, wanneer je je dat niet beseft wanneer je hiervoor tekent kan dat voor nare verassingen zorgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Met 1300 netto (1800 bruto?) respecteren ze je imho niet echt. Ik ben ook niet bekend met de film industrie maar ben wel bekend met 1300 netto (en dat is meer dan 10 jaar geleden). En dat was geen vetpot. Je bent wel met zijn 2'en, maar dan nog.

Ook bij de salarisgroei heb ik mijn vraagtekens. Als het salaris een stuk hoger komt te liggen, waarom bieden ze nu dan zo'n laag salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Hmmm, stof om over na te denken. Probleem is ook dat in deze branche het aantal banen bedroevend is... 600-700 aanmeldingen op een vacature is niet ongehoord. En dat is dan in een beroepsgroep met niet zoveel werknemers. Als ik 20 vacatures in 4 jaar heb gezien is het veel.

Helaas heb ik geen brutobedrag gehoord. Mochten we verder met elkaar in zee gaan zullen we dat bespreken. Ik heb een vriend die flink in de financiële wereld zit, mocht er een contract op tafel komen laat ik het hem even goed napluizen, ook ivm lease auto etc.

Eens kijken wat morgen brengt, weer een compleet ander bedrijf, andere functie en moet ik een aantal weken per jaar voor naar het buitenland. Heeft dat nog een (positieve) uitwerking op het salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien tijd om een andere industrie op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
NVM ! :D

[ Voor 96% gewijzigd door Mektheb op 14-08-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
1300 netto met HBO opleiding en 4 jaar werkervaring?

Allereerst wordt normaal gesproken over een bruto-loon gesproken en niet over netto-loon.
Je geeft zelf al aan, dat je huidige prijs €400 ex BTW per dag is. Inclusief BTW als ze je inhuren is dus ruim €480 per dag. Deel dat eens door 2 en je komt op een brutoloon uit voor een werknemer in dezelfde branche. De 2 is maar een richtlijn en bedoeld voor de sociale verzekeringen etc, die nu voor rekening van de werkgever gaan komen. Dit is dan ruim 200 euro bruto per dag dat je zou moeten gaan verdienen. Maal 20 dagen zit je op zo'n 4000 euro bruto, daar hou je nog ongeveer €2500 netto aan over. Bijna het dubbele dus. En dat is exclusief vakantiegeld.

Salaris dat snel zal groeien? Ook al krijg je netto 10% per jaar loonsverhoging, dan duurt het met 1300 netto nog 7 jaar voordat je op een redelijk niveau van 2500 euro zit.

Over de lease-auto zou ik zelf wel drie keer nadenken. Heb je een lease-auto nodig omdat je veel op de weg gaat zitten, of is het meer een zoethoudertje? Namelijk wat CubicQ al aangeeft.

Verder zou ik met een HBO-opleiding niet te veel gaan focussen op deze branche, als die zo slecht is als je doet voorkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Arthas op 14-08-2013 21:22 ]

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Tv schijnt niet echt vetpot te zijn, ik zit meer aan de zakelijke kant en dat is prima te doen. Sinds de crisis is eigenlijk alles heel erg naar freelance geschoven, banen zijn zeldzaam geworden. Ik zou dan elke dag zo'n 180km moeten reizen. Ik heb wel een eigen auto nu, dus dat is wellicht een optie.

Eens kijken wat morgen biedt. Heb ook nog een optie liggen voor 3 dagen per week voor €1200,-. Maar dan moet ik 200km per dag reizen, geen idee hoe het zit met auto/km vergoeding etc. Dan kan ik wel daarnaast nog wat freelancen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Maar is dat dan 1200,- per week ? of per maand ( lijkt me sterk maar toch vraag ik het even )

[ Voor 33% gewijzigd door Mektheb op 14-08-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Maar.. dit is toch een aanbod? Dan kan je toch een hoger tegenbod doen? Even zien hoe ze reageren. Is het nee, dan kan je altijd terug naar het originele bedrag mits dat voor jou OK is.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Sorry, zit tussendoor nog wat te werken en was niet helemaal duidelijk. De derde optie gaat om een parttime functie van drie dagen in de week met een netto salaris van €1200,- per maand.

Straks heb ik dus hopelijk drie aanbiedingen liggen. Is het dan "done" om een hoger salaris te vragen, omdat ik dan ook een ander aanbod(stel) heb liggen met een beter salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
jd1987 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:46:
Sorry, zit tussendoor nog wat te werken en was niet helemaal duidelijk. De derde optie gaat om een parttime functie van drie dagen in de week met een netto salaris van €1200,- per maand.

Straks heb ik dus hopelijk drie aanbiedingen liggen. Is het dan "done" om een hoger salaris te vragen, omdat ik dan ook een ander aanbod(stel) heb liggen met een beter salaris?
Ja als ik het eerlijk mag zeggen vind ik 1200 nog laag, mijn partner werkt in een kleding zaak en doet de kassa en kleding vouwen en ophangen en aanvullen etc niet echt topjob.

En die verdient met 32 uur ( 4 dagen ) 1300 netto, al kan je het niet vergelijken vind ik dat wat ze je bieden toch ernstig laag.
Want dan kom je op misschien 1900 bruto - je auto dan etc op 1300 netto.
Terwijl ik denk je op 1600 netto + auto makkelijk zo moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

180km reizen voor net aan het minimumloon? Dan kan je beter vakken gaan vullen om de hoek, nofi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik was net van plan om dezelfde berekening te maken als Arthas, idd mag je als ZZP'er ongeveer wel het dubbele binnenharken van loondienst vanwege alle risico's (soms geen werk), werkgeversverzekeringen en kosten die je zelf maakt, maar zaak blijft: met 21 dagen/maand haalde je bijkans 9000 euro binnen. Laten we zeggen dat voor 40 uur/week zo'n 3000 bruto + 13e maand + vakantiegeld en leaseauto ongeveer wel vergelijkbaar zijn met wat je nu verdient, en dan zit ik aan de lage kant. Van 3000 bruto zou je geloof ik zo'n 1800-1900 netto moeten overhouden, zonder HRA, bijtelling leaseauto e.d. (dat soort factoren is precies de reden om altijd bruto bedragen te noemen).

Of je hetzelfde wilt verdienen is aan jou maar 1300 is ca. 1800 bruto (ofzo) en dat lijkt me erg laag, als het om 40u/week gaat.

Punt is natuurlijk wel dat je werkgever jou moet betalen of er die dag nou werk voor je is of niet. Hoe dat het bedrag moet beinvloeden kun jij alleen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van ZZP'er terug naar loondienst is niet echt comfortabel. Ik ben van 70 euro per uur excl. btw (rond de 11k bruto per maand bij 160 declarabele uren) bij een belastingdruk van rond de 28%(Duitsland), bij nauwelijks enige kosten behalve laptop en auto (die ik toch al had) terug gegaan naar rond de helft in salaris in loondienst nu in Nederland bij een veel hogere belastingdruk(na nog een tussenstop in een ander land gemaakt te hebben).

Ik zie inmiddels wel dat je van loondienst nooit rijk zult worden :) . Iedereen die het ook maar een beetje goed heeft om mij heen heeft een eigen bedrijf of is ZZP'er. Dat geldt zelfs in deze tijd nog(tenzij je in de bouw zit, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:31
Als je dagprijs 400 ex BTW is en je twijfelt.over 1300 netto. Hoeveel dagen werkte je dan eerst per maand?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Dat is ook het probleem. Dagprijs klinkt leuk, maar ik werk niet elke dag ;) €9000 per maand haal ik in de praktijk nooit. Omzet vorig jaar was ongeveer €45.000,- Ik heb meestal een piek in juli/aug en in nov/dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Houd er ook rekening mee dat als je privé wilt rijden met die lease auto (want dan wordt het pas interessant) je ook bijtelling moet betalen. Nu kan dat wellicht al verrekend zijn met jouw netto salaris maar dat zou ik op voorhand even navragen, anders wordt het salaris nog wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:34:
Van ZZP'er terug naar loondienst is niet echt comfortabel. Ik ben van 70 euro per uur excl. btw (rond de 11k bruto per maand bij 160 declarabele uren) bij een belastingdruk van rond de 28%(Duitsland), bij nauwelijks enige kosten behalve laptop en auto (die ik toch al had) terug gegaan naar rond de helft in salaris in loondienst nu in Nederland bij een veel hogere belastingdruk(na nog een tussenstop in een ander land gemaakt te hebben).
Belastingdruk is toch (min of meer) hetzelfde? Nu vergelijk je en loondienst vs ZZP en een ander land. ZZP klinkt altijd geweldig, maar dan moet je daarna nog je pensioen, torenhoge ziektekostenverzekering, andere verzekeringen, impliciet vakantie, etc betalen, plus dat je geluk hebt als je continu 160 uur kan schrijven. Het is gewoon heel moeilijk te vergelijken. Je bent zelf blijkbaar toch ook terug gegaan naar loondienst.
Ik zie inmiddels wel dat je van loondienst nooit rijk zult worden :) . Iedereen die het ook maar een beetje goed heeft om mij heen heeft een eigen bedrijf of is ZZP'er. Dat geldt zelfs in deze tijd nog(tenzij je in de bouw zit, etc).
Rijk misschien niet, maar genoeg mensen hebben het goed genoeg in loondienst. Voor het risico van ZZP krijg je wel wat meer, maar goed, dan heb je dus ook dat risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zie inmiddels wel dat je van loondienst nooit rijk zult worden :)
Als je rijk wilt worden moet je niet gaan werken. Dan laat je voor je werken.

Verwijderd

Zoijar schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:59:
Belastingdruk is toch (min of meer) hetzelfde? Nu vergelijk je en loondienst vs ZZP en een ander land. ZZP klinkt altijd geweldig, maar dan moet je daarna nog je pensioen, torenhoge ziektekostenverzekering, andere verzekeringen, impliciet vakantie, etc betalen, plus dat je geluk hebt als je continu 160 uur kan schrijven.
Een aantal van die zaken betaal je als werknemer ook, zoals pensioenpremie en ziektekostenverzekering. Arbeidsongeschiktheidsverzekering heb ik nooit gehad, het moet wel heel raar gaan wil je niet meer lichamelijk of psychisch in staat zijn software te ontwikkelen :). Dat is een risico dat ik bewust heb genomen. Bovendien kom je als werknemer ook zo goed als niet meer in de WAO. Zo groot zijn de verschillen tussen werknemer(met vrijwel standaard een jaarcontract of uitzendkracht tegenwoordig) en ZZP'er ook niet meer. De veiligheid van werknemer zijn wordt overschat.
Je bent zelf blijkbaar toch ook terug gegaan naar loondienst.
Omdat de markt voor technische software ontwikkeling voor ZZP'ers in Nederland gewoon nihil is, behalve wat embedded in de regio Eindhoven waar ik toevallig niet in de buurt woon. Niet genoeg werk, hetzelfde als de TS dus.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
@TS: ik weet niet hoeveel dagen je momenteel als ZZP-er werk hebt. Dat bepaalt natuurlijk in grote mate hoe aantrekkelijk een aanbod voor een dienstverband is.

Nu leef je van de omzet van je eigen zaak. Van je omzet betaal je natuurlijk alles zelf. Dat zijn ten eerste je zakelijke kosten (kantoorkosten, reiskosten), en daarna ook arbeidsvoorwaardelijke dingen die in loondienst door de werkgever worden betaald (premies werkloosheid en arbeidsongeschiktheid, werkgeverspremies pensioen, inkomensafhankelijke bijdrage ZVW). Het beste vergelijk is dus tussen de totale werkgeverslasten en je winst.

Stel dat je 200 dagen per jaar werkt, dan heb je een netto-omzet van 80k. Laat er 10% opgaan aan zakelijke kosten. Resteert een winst van 72k.
Als je in loondienst 3400 euro bruto ontvangt, plus vakantiegeld en 13e maand, een en pensioen (werkgeverspremie van 10%, franchise 15k) en een leaseauto (750 per maand), dan tellen de werkgeverslasten ongeveer op tot hetzelfde bedrag.

Bruto/bruto zou je dus quitte spelen bij een salaris van 3400.

Als je aanzienlijk minder dagen betaald werk weet te doen, ligt de vergelijking natuurlijk heel anders. Bij 160 dagen per jaar declarabel moet je eerder aan een loon van 2550 bruto denken.
Het grootste verschil tussen loondienst en zelfstandige is de mate waarin individuele inkomens worden herverdeeld en uitgesmeerd. In loondienst heb je ontslagbescherming (de "verzekeringspremie" voor dat risico houdt de werkgever zijn zijn zak door werknemers iets minder te betalen dan een flexkracht). Het risico op kortlopende ziekte idem: werkgeversrisico wat tot uiting komt in het verschil tussen salaris van een werknemer en tarief van een flexkarcht. Daarnaast betaalt je werkgever je een aantal honderden euros per maand WW- en arbeidsongeschiktheidspremies. Ook deze risico's draag je als ZZP-er zelf.
Dat betekent dat je veel te winnen hebt als je:
(a) vrijwel altijd werk hebt
(b) niet teveel risico loopt op ziekte en arbeidsongeschiktheid.

Iemand met een nuttige opleiding op HBO niveau of hoger en een baan achter een bureau, verliest gewoon veel geld door deel te nemen aan een collectief voor inkomensherverdeling waarin ook laagopgeleide werknemers, werknemers met blessuregevoelig werk en verhoogd ziekterisico deelnemen.

Als je tot de goede groep behoort dan zul je het als zelfstandige dus beter hebben. Neemt niet weg dat ZZP ook niet de weg is naar grote rijkdom. Zolang je inkomen schaalt naar je gewerkte uren, loop je toch tegen een plafond aan. Met het verschil dat het plafond niet op anderhalf of twee keer modaal zit maar 2.5 a 3x. Wil je meer, dan moet je iets gaan ondernemen dat verder kan opschalen dan je eigen agenda.

[ Voor 43% gewijzigd door t_captain op 15-08-2013 08:11 ]

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:58
Een vriend van mij werkt in de tv-industrie. Hij heeft een relevante hbo-opleiding gedaan en heeft nu 2 jaar werkervaring en is net geswitched van werkgever (van commercieel naar publieke omroep). Zijn salaris is nu ongeveer 1900 bruto per maand en hij heeft geen leaseauto. Volgens mij zijn de salarissen ook in de tv-industrie geen vetpot mits je geen populaire presentator bent.

Zoals andere ook hebben aangegeven is het praten over bruto bedragen makkelijker te vergelijken. Is bij de netto 1300 ook al de bijtelling van de leaseauto meegerekend?
Dat zou namelijk ook 1800 bruto dan kunnen zijn met een leaseauto van ongeveer 20.000 tegen 20% bijtelling.

Als de filmindustrie te vergelijken is met de tv-industrie dan lijkt mij dat nog wel redelijk.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
TheJason schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:53:
.. Volgens mij zijn de salarissen ook in de tv-industrie geen vetpot mits je geen populaire presentator bent.
Dit is een niet helemaal waar. Ik ken de wereld en de salarissen een beetje. Het is anders dat bv de IT, waar de lonen gelijkmatiger, beter verdeeld zijn. Er zijn gewoon veel mensen die graag voor de TV werken en daar maken ze zeer dankbaar gebruik van. Daarom zijn de 'instapsalarissen' erg laag. Redactiewerk is doorgaans geen vetpot. Salarissen worden interessanter zodra je doorstroomt. Ik ken iemand die begon op 1700 bruto en na 6 jaar het 5-voudige kreeg. Natuurlijk moet je daarvoor wel een aantal stappen maken. Misschien vergelijkbaar met andere branches (advocatuur?) maar niet met de IT.

Waarom krijg je eigenlijk een leaseauto?

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

JaQ

t_captain schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 07:54:
Als je tot de goede groep behoort dan zul je het als zelfstandige dus beter hebben. Neemt niet weg dat ZZP ook niet de weg is naar grote rijkdom. Zolang je inkomen schaalt naar je gewerkte uren, loop je toch tegen een plafond aan. Met het verschil dat het plafond niet op anderhalf of twee keer modaal zit maar 2.5 a 3x. Wil je meer, dan moet je iets gaan ondernemen dat verder kan opschalen dan je eigen agenda.
En daarnaast is het ook nog eens lastiger om te groeien in de organisatorische boom (en dus structureel een hoger tarief te kunnen schrijven).

Exact hierom ben ik per 1/9 weer in loondienst. Interessanter werk (dat is het belangrijkste) en hierdoor op lange termijn waarschijnlijk een salaris dat uitstijgt boven mijn ZZP inkomsten.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
Hangt inderdaad van je talenten en ambities af. Mijn inkomen kan ik alleen met een goedbetaalde managementbaan evenaren, terwijl ik liever betrokken blijf bij de techniek. Ik heb geen principiëel bezwaar tegen loondienst, maar in NL wordt dat 'm niet. Misschien in een land waar de lonen een eind hoger liggen, wie weet :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Of de inkomstenbelastingen een stuk lager wellicht :p

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Mooi al die antwoorden! Vandaag gesprek nummer 2 gehad. Goede indruk, leuk bedrijf. Wat gevarieerder werk, maar bij bedrijf 1 kan ik mij specialiseren op puur editing op hoog niveau, wat weer goed is voor mijn carrière in de toekomst. Bedrijf 2 heeft 600 reacties gehad op de vacature en 5 mensen uitgenodigd voor gesprek. Dat was dus iig goed voor mijn ego haha ;) Nu maar kijken hoe het verder verloopt.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
Dat roepen ze ook om te voorkomen dat je een hoger loonbod neerlegt (voor jouw 600 anderen). Dat er meer reacties komen, maakt de sollicitanten niet meer geschikt dan voorheen.

Ik snap ook niet dat er elke keer met netto geroepen wordt? Ik vind de bedragen vrij laag. Met 1300 netto kom je op 1560 bruto. http://www.raet.nl/nl-nl/mediatheek/salaris-berekenen/ Naar ik aanneem zit de bijtelling, pensioenpremie en andere ellende niet bij in. Ter vergelijk, minimum is al rond de 1460 bruto per maand. Oftewel is het aanbod maar marginaal boven het minimumloon.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

JaQ

t_captain schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:55:
Hangt inderdaad van je talenten en ambities af. Mijn inkomen kan ik alleen met een goedbetaalde managementbaan evenaren, terwijl ik liever betrokken blijf bij de techniek. Ik heb geen principiëel bezwaar tegen loondienst, maar in NL wordt dat 'm niet. Misschien in een land waar de lonen een eind hoger liggen, wie weet :)
Als technical director bij Oracle ben ik nog aardig technisch bezig ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Je rekent nu 400,- per dag, hoeveel uur werk biedt je de klant voor dat geld? Hoeveel uur is dat in de praktijk? Reken je overuren als het langer duurt dan de bedoeling is? De ene keer ben je met drie uurtjes klaar en kan je in de middag nog iemand anders van dienst zijn, de andere keer slaap je negen dagen niet. Mijn ervaring is dat klanten bij de eerste klus vragen of het voor minder kan, maar bij de andere klus niet bereidt zijn om de onverwachte overuren uit te betalen. De term 'dagprijs' is zo'n nietzeggend bedrag waar je als freelance werknemer achteraf best teleurgesteld van kan worden. In loondienst mag je 40 uur per week je best doen en overwerk wordt uitbetaald in geld of vrije tijd.
Kijk eens goed naar je inkomsten, uitgaven en deel dat restultaat door je daadwerkelijk gewerkte uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Zo, kleine update :) Nog wat gesprekken gehad, kwam er op neer bij beide aangenomen! Niet verkeerd in deze tijden ;) Voor de leukste baan gekozen, blij mee. Goede secundaire voorwaarden en uitgekomen op €2100 bruto. Bedrag waar ik tevreden mee ben als start met goede vooruitzichten voor de toekomst. Thnx iedereen voor de input

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 16:10
Dat klinkt al een stuk redelijker. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Pagina: 1