Ik heb sindskort een MSI GE70 2OE laptop en hij werkt prima op 1 puntje na. De GPU werkt prima, fps is hoog genoeg om goed te kunnen gamen (60+ etc) maar er vindt zich best wel vaak een enorme frame drop plaats van 1 a 2 seconden. Ik heb ook op andere forums gekeken en ik ben niet de enige met die probleem maar er is (nog) geen oplossing gevonden.
-Ik heb al de drivers geupdate, geen nut (hij blijft nu alleen wat koeler)
-Met de instellingen lopen spelen van Nvidia
-Game settings lager zetten heeft geen nut (fps gaat omhoog maar judder blijft)
-Spel opnieuw geinstalleerd op de SSD (RAID 0), alleen de laadtijden van de levels gingen omlaag (
)
-IGP van Intel uit gezet om te voorkomen dat hij niet daarmee liep te kloten tijdens een spel.
ik heb echt geen ideeen meer... bij single player games maakt het me niet zoveel uit, maar bij multi player is wel vervelend.
Enige wat mij nog opgevallen is, wanneer de judder plaatsvindt, hapert de audio ook licht.
System specs:
-Windows 8 OEM 64bit
-Intel Haswell 4700MQ
-GTX 765M 2gb GDDR 5
-8gb 1600mhz (single slot)
-2x64gb SSD Raid 0
-1TB 5400rpm HDD als secundary drive
-Ik heb al de drivers geupdate, geen nut (hij blijft nu alleen wat koeler)
-Met de instellingen lopen spelen van Nvidia
-Game settings lager zetten heeft geen nut (fps gaat omhoog maar judder blijft)
-Spel opnieuw geinstalleerd op de SSD (RAID 0), alleen de laadtijden van de levels gingen omlaag (
-IGP van Intel uit gezet om te voorkomen dat hij niet daarmee liep te kloten tijdens een spel.
ik heb echt geen ideeen meer... bij single player games maakt het me niet zoveel uit, maar bij multi player is wel vervelend.
Enige wat mij nog opgevallen is, wanneer de judder plaatsvindt, hapert de audio ook licht.
System specs:
-Windows 8 OEM 64bit
-Intel Haswell 4700MQ
-GTX 765M 2gb GDDR 5
-8gb 1600mhz (single slot)
-2x64gb SSD Raid 0
-1TB 5400rpm HDD als secundary drive
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC