Ik heb een probleem met het afspelen van YouTube vidoe's op Ubuntu. Zodra ik fullscreen aanzet, krijg ik een framerate van 16fps, die anders 30 is. Mijn PC draait de nieuwste games op de hoogste instellingen, dus mijn hardware zou geen probleem moeten zijn. Ik gebruik Chromium, maar in Firefox heb ik hetzelfde probleem. Wissellen tussen HTML5 en Flash veranderd niets. Op andere sites met flash-based videostreaming, zoals twitch.tv, heb ik geen problemen. Ik ben nieuw met Ubuntu, dus als ik een terminal moet gebruiken, zou een duidelijke uitleg erg fijn zijn.
Twee beeldschermen aangesloten?
Nee, Slechts 1 1080p scherm.iChaos schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:25:
Twee beeldschermen aangesloten?
Klinkt als een overbelaste CPU omdat je geen hardware acceleratie aan hebt. Mocht je dat toch aan willen zetten en je hebt een nVidia GPU, houd dan rekening mee met de kleuren bug waardoor o.a. mensen blauw worden.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik heb een GTX660. Hoe zit dat met die kleuren bug? En hoe kan ik hardware acceleratie aanzetten?Hero of Time schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:06:
Klinkt als een overbelaste CPU omdat je geen hardware acceleratie aan hebt. Mocht je dat toch aan willen zetten en je hebt een nVidia GPU, houd dan rekening mee met de kleuren bug waardoor o.a. mensen blauw worden.
Enig idee welke driver je draait? De opensource variant of de nVidia blob? Als je de opensource variant hebt, kun je de nVidia binary eens proberen? Ik draai geloof ik de 310 en die werkt als een speer op mijn GTX660Ti.
stroopwaffle schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:34:
Enig idee welke driver je draait? De opensource variant of de nVidia blob? Als je de opensource variant hebt, kun je de nVidia binary eens proberen? Ik draai geloof ik de 310 en die werkt als een speer op mijn GTX660Ti.

Ik zit nooit op YouTube te fullscreenen, maar merk nu dat ik het probleem ook heb bij de stream van SBS6:
http://www.sbs6.nl/programmas/voetbal/sport/live
Die op volledig scherm openen zorgt hier ook voor problemen. Ik draai de laatste proprietary driver van Nvidia op Arch Linux x86_64, op een Intel E2180, 3GB RAM en een 8400 GS.
Edit: apart, nu lijkt het weer in orde
Die op volledig scherm openen zorgt hier ook voor problemen. Ik draai de laatste proprietary driver van Nvidia op Arch Linux x86_64, op een Intel E2180, 3GB RAM en een 8400 GS.
[ Voor 5% gewijzigd door iChaos op 14-08-2013 21:43 ]
Enige wat ik weet is dat 't in de nVidia driver zit, die van nVidia zelf. Niet de open source nouveau driver. Het resultaat zie je hier, met omschrijving en oplossing van 't probleem: http://askubuntu.com/ques.../flash-video-appears-blueColonelChocomel schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:17:
[...]
Ik heb een GTX660. Hoe zit dat met die kleuren bug? En hoe kan ik hardware acceleratie aanzetten?
Live streams moet je niet mee vergelijken. Die zullen regelmatig crappy zijn door het aantal gebruikers die kijken en de trage verbinding of te weinig resources aan de server kant.iChaos schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:43:
Ik zit nooit op YouTube te fullscreenen, maar merk nu dat ik het probleem ook heb bij de stream van SBS6:
[ Voor 41% gewijzigd door Hero of Time op 14-08-2013 22:07 ]
Ik heb het probleem hier niet voor zover ik kan zien - mijn desktop draait de Big Buck Bunny op YT in 1080p/fullscreen "gewoon" met 25fps. Zowel FF als Chromium werken. Hardware acceleratie staat voor zover ik begrijp standaard aan. Heb je libvdpau1 op je systeem staan?
In een terminal: dpkg -s libvdpau1 | grep Version
Bij mij geeft-ie dan: Version: 0.4.1-3ubuntu1.1, ten teken dat libvdpau1 geinstalleerd is.
Probeer eens HW acceleration te disablen in Flash (in een flash video right-click -> settings -> vinkje weghalen bij enable HW acceleration).
Probeer Chrome eens? Dus niet Chromium, Chrome heeft blijkbaar Flash 11.8 ipv 11.2.
Edit: ik ben geen power-user, dus het kan best zijn dat er een betere/snellere manier bestaat om te zien of libvdpau1 aanwezig is.
Bij mij geeft-ie dan: Version: 0.4.1-3ubuntu1.1, ten teken dat libvdpau1 geinstalleerd is.
Probeer eens HW acceleration te disablen in Flash (in een flash video right-click -> settings -> vinkje weghalen bij enable HW acceleration).
Probeer Chrome eens? Dus niet Chromium, Chrome heeft blijkbaar Flash 11.8 ipv 11.2.
Edit: ik ben geen power-user, dus het kan best zijn dat er een betere/snellere manier bestaat om te zien of libvdpau1 aanwezig is.
[ Voor 30% gewijzigd door stroopwaffle op 14-08-2013 22:31 ]
Dat is wat in m'n askubuntu link staat.
Het is bovendien niet het probleem van de TS, maar iets wat hij zou kunnen krijgen bij de nVidia driver met hardware acceleratie, en nu niet heeft. Alleen de performance is slecht.
Ik gebruik xubuntu 12.04 en alle site spelen goed af, ook in full screen, en 1080 kwaliteit.
Hardware nvidia 560, en driver 3.10 geinstalleerd.
Codecs installeer ik zo, https://sites.google.com/site/computertip/multimedia en zeker niet teveel installeren.
Java heb ik niet geinstalleerd.
In firefox heb ik alleen shockwave flash geinstalleerd(plugin).
Als extensions heb ik adblock en noscript.
Misschien bij ghostery(had ik vroeger) dat dit stoorde met het afspelen met films, dus verwijder eens meerdere/andere plugins.
Codecs installeer ik zo, https://sites.google.com/site/computertip/multimedia en zeker niet teveel installeren.
Misschien bij ghostery(had ik vroeger) dat dit stoorde met het afspelen met films, dus verwijder eens meerdere/andere plugins.
Ik heb nu het normale Chrome geinstalleerd. Wist eigenlijk niet eens dat die er was voor Linux. Alles werkt hierin wel goed, dus ik zal deze versie maar gewoon gebruiken. Bedankt voor de hulp.stroopwaffle schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:26:
Ik heb het probleem hier niet voor zover ik kan zien - mijn desktop draait de Big Buck Bunny op YT in 1080p/fullscreen "gewoon" met 25fps. Zowel FF als Chromium werken. Hardware acceleratie staat voor zover ik begrijp standaard aan. Heb je libvdpau1 op je systeem staan?
Open youtube nu voor de aardigheid in FF , het kan zijn dat het nu voortaan goed gaat in fullscreen.
Dat gebeurde bij mij teminste ook.
Maar dan wel in W7.
Dat gebeurde bij mij teminste ook.
Maar dan wel in W7.
gewaarwordingshorizon
In FireFox en Chromium heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
In tegenstelling tot Windows kan je in Linux gewoonweg niet te veel of verkeerde codes installeren. Alle gstreamer plugins kan je zonder problemen installeren.jan99999 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:42:
Ik gebruik xubuntu 12.04 en alle site spelen goed af, ook in full screen, en 1080 kwaliteit.
Ik mag ook hopen dat je niet nVidia driver 3.10 draait, want die is zo oud, het zou je systeem en kaart niet eens moeten ondersteunen. Ik neem daarom maar even aan dat je iets te enthousiast bent met de punt en versie 310 gebruikt.
Dan een stukje in je link (ben jij de schrijver ervan?):
Werkelijk, java voor multimedia afspelen? Java belangrijk als in essentieel voor 't web? Absoluut niet. Waarom komt er dan zo vaak in de media als er weer eens een fout in Java is gevonden de woorden "verwijder java, de meeste hebben het niet nodig"?Derde stap: installeer Java
3. Java is nog steeds een belangrijk onderdeel van het web. Een handleiding voor het installeren van Java, en wel primair openJDK, vindt u hier.
Zo, nu hebt u 99 % van de multimedia-dekking geïnstalleerd.
Zelfde geval voor de Shockwave plugin, ik ben nog geen site tegengekomen die dat nodig heeft. Vroeger zag je 't wel eens, maar nu niet meer. Voor mij is het een dood platform.
Wel tof dat je Xfce gebruikt.
Ik meende te lezen dat die blauwe kleur bug ook invloed op de performance had, maar inderdaad, dat stond bij nader inzien ook in jouw linkHero of Time schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:26:
Dat is wat in m'n askubuntu link staat.Het is bovendien niet het probleem van de TS, maar iets wat hij zou kunnen krijgen bij de nVidia driver met hardware acceleratie, en nu niet heeft. Alleen de performance is slecht.
https://wiki.archlinux.or...tint_on_videos_with_Flash
https://wiki.archlinux.or...eeding_overlay_with_Flash
Op Arch Linux had ik deze problemen ook. Soms komen ze terug, andere keren blijven ze weg. Zorg ervoor dat je de laatste libvdpau hebt geinstalleerd. Check ook even de andere tips op de Arch Wiki. Zo kun je alweer iets meer uit je NV-GPU halen.
https://wiki.archlinux.or...eeding_overlay_with_Flash
Op Arch Linux had ik deze problemen ook. Soms komen ze terug, andere keren blijven ze weg. Zorg ervoor dat je de laatste libvdpau hebt geinstalleerd. Check ook even de andere tips op de Arch Wiki. Zo kun je alweer iets meer uit je NV-GPU halen.
Pagina: 1