Windows op nieuwe ssd

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-01 12:10
Beste tweakeraars,

Ik had al een tijdje geleden een topic aangemaakt met de vraag of een SSD in mijn kast zou passen. Nu leek het iedereen raar als dit niet zou kunnen, dus ben ik op zoek gegaan naar een SSD. Nu ik op het punt sta er een aan te schaffen kwam bij mij toch wel een belangrijke vraag naar boven. Op mijn systeem, op mijn HDD to be exact. Staat nu Windows 7 geïnstalleerd. Hoe kan ik dit dan op mijn SSD zetten? Windows was al op het systeem aanwezig dus het is niet zo dat ik een cd o.i.d. heb. Wel heb ik een Windows 8 pro upgrade liggen maar die bewaar ik toch liever voor oktober i.v.m. Windows 8.1

Mijn vraag is nu dus, hoe krijg ik Windows 7 op mijn SSD, en van mijn harde schijf af als ik die ssd eenmaal in m'n kast heb?

Bij voorbaat dank

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat kan je doen door de HDD te clonen. Als je een Samsung gekocht hebt, zit daar een cd met een dergelijk programma bij. Het gaat dus zo :
Kloon de HDD naar de SSD, haal de HDD eruit, stop de SSD erin, opstarten.
Als dat allemaal netjes werkt, sluit de HDD weer aan, die zal dan driveletter D krijgen ofzo, ga naar de map Windows op de HDD en delete die map. Je kan de map ook gewoon laten staan. Als dan over een tijdje er toch iets mis is met de ssd, haal je die eruit en de computer kan dan weer opstarten van de HDD.

Verwijderd

Verse installatie of clonen.

Dit zijn vraagjes die je zelf met wat eigen inzet wel kunt vinden. Een nieuw topic hiervoor aanmaken lijkt mij onnodig. Ga eerst eens zoeken in het SSD topic over hoe je kunt clonen of misschien toch een verse installatie.

Succes!

Dit topic is gesloten.