AGP op 89 Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe slecht is het eigenlijk voor de videokaart om je cpu zo over te clocken dat de agp op 89 Mhz loopt???
Mijn CL Annihilator pro trekt het opzich wel, maar gaat ie dan veel minder lang mee?
Hoe zit dat ongeveer (zal vast per kaart verschillen), en hoe groot is de kans je je je kaart vern#ukt
(ik heb wel een extra pci-slot koeler, zal vast wel schelen)

Thnx.

specs

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

dat ligt d'r aan op welke snelheid hij draai kan zeg maar zijn dat hij op 1/2 draai of op 1/3 dat scheeld al wat heb daar niet zoveel verstand van moet ik zeggen maar dat moet je gewoon ff kijken je hebt een cpu die standaard op 66 draait zeker?
klan zijn dat hij dan anders is ingesteld als een van 100 Mhz ofzo maar denk niet dat dat zo heel veel uit maakt heb ook zelf mijn
FSB met 12 opgekrikt zonder iets te veranderen, maar anders moet je het ff instellen dat hij op een kleiner deel van de bussnelheid draai als je het niet vertrouwd.
mvg FFF

• Unex
  • Niet online
Het is een PIII450 (FBS 100 Mhz) die dan op een FBS van 133 loopt (450@600), met een divider kan max. op 2/3 dus 133*2/3= 89 Mhz.
Een agp divider van 1/3 bestaat (denk ik?) niet, en op mijn mobo kan een divider van 1/2 niet, zoals op de via's wel kan.
iig thnx.
iemand anders nog info voor mij?

specs

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Er zijn maar weinig kaarten die niet op 89Mhz kunnen draaien, moet geen probleem zijn hoor. Zolang je kaart geen problemen veroorzaakt zou ik me zekers niet druk maken, xtra koeling kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik heb zelf een V550 draaien op 102Mhz (5,5x153) en hij geeft geen kick.

R2

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb die van mij net getest op 100 MHz AGP, hij heeft er totaal geen moeite mee. En dat alles in een bloed benauwd kamertje.

Even wat benchmarks gedraait (o.a. 3DMark2000 en kom nu een klein beetje hoger uit, maar het scheelt niet veel.

oja, mijn videokaart is een Asus V6800 Pure, een GeForce DDR dus.
Mijn benchmarks op normale AGP snelheid staan hier: www.quadrifoglio2001.com/Benchmarks . Voor geïnteresseerden wil ik ook wel de 100 Mhz benchmarks erbij zetten, moet je maar even een gil geven.

Verwijderd

Mijn Viper550 16MB AGP loopt op 100MHz(2/3*150) oke hij zal wat korter leven, maar hoe lang doen we gemiddeld met een videokaart...? http://move.to/HardwareXpo

• Unex
  • Niet online
Thnx all, maar hoe veel verkort het ongeveer de levensduur, als ik um op 89 Mhz heb, doet ie het dan wel iets van 2 a 3 jaar?

specs

• Rozz
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

Je moet het eigenlijk meteen al merken als een kaart niet op een bepaalde snelheid loopt...
Mijn v6600 pure loopt op 103mhz..
als ie het niet aan zou kunnen, krijg je allemaal rare vlekjes te zien in 3d spellen e.d.
en Harry heeft gelijk...hoelang doen we gemiddeld met een videokaart???lang genoeg dus ;)
Pagina: 1