heb nu 3 cat5e kabels in de buis zitten waar van ik er 2 nu ook aangesloten heb. Ik zit alleen nu te dubben over hoe ik het met de derde kabel ga doen.
nu ik er 3 in heb zitten gaat een 4e erbij trekken (die in 1x door loopt naar boven) niet lukken gok ik.
dat zou wel het makkelijkste zijn en ik zit te denken of ik de kabels er nog een keer uit zal trekken of ze met z'n 4-en tegelijk er door te halen.
3 kabels er door halen was al wel twijfelachtig (in een 16mm buis).
Maar voor ik de derde kabel split: ik heb gezocht of ik iets kon vinden over een gigabit router met een gesplitte cat5e kabel. Daar kon ik niets over vinden, maar de vraag die ik heb: als je een gesplitte cat5e kabel op een gigabit router aansluit, werkt die cat5e kabel dan uberhaupt nog wel?
(aangezien gigabit alle 8 aders gebruikt en die gesplitte aansluiting er maar 4 heeft).
ik wilde het liefste alles netjes achter de wcd opgeborgen hebben, maar misschien dat het er toch op neer komt dat ik de kabel vanaf boven door het gaatje vanuit de muur wat er toch al zit trek, en aansluit op een switch die ik in de 3e outlet stop.
ik heb volgens mij 2 opties:
https://dl.dropboxusercon...24699/opties%20kabels.PNG
welke kan ik nu het beste doen?
(het splitten van de kabel zou ik in dit geval achter de wandplaat doen.