Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avizura
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08-2016
Hallo,

Ik ben nieuw op deze forums dus het spijt me alvast als ik dit in de verkeerde sectie heb geplaatst. Ik ben fairly new into PC's, ben me pas een weekje of 2 echt gaan verdiepen in een eigen PC bouwen.

Ik heb dus nu een AMD Phenom ii x4 955 en een GTX 760 + SSD 840 EVO 250GB aangeschaft. De CPU ben ik binnenkort van plan om te gaan waterkoelen met een Corsair Hydro 100i en gelijk te OC'en.

De waterkoeler heb ik nog niet aangeschaft, maar de GTX 760 heb ik dus wel al aangeschaft en de 6 pin connectors aangesloten op mijn voeding, PC netjes opgestart maar hij geeft dus een melding dat ik de PCIe kabel moet aansluiten. Dat had ik al gedaan en al snel kwam ik tot de conclusie dat ik zo stom ben geweest om mijn power supply te upgraden. Momenteel heb ik de HKC SZ-420PDR 420W (lol).

Nu vraag ik me af wat een goede power supply voor me is om mijn CPU over te gaan clocken en waarom mijn SSD en GPU goed op zal werken. Ook moet die supply goed genoeg zijn om binnenkort een i5-3570k te supporten.

Waar moet ik op letten, en hebben jullie misschien tips voor mij? De GTX 760 heeft volgens mij een minimum van 500W nodig, maar er zijn zoveel voedingen dat ik haast in het duister tast.

Alvast bedankt :)

dsfsdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Een snelle Google verteld me dat dit een "plof-voeding" is en lijkt me idd niet geschikt om mee te gaan OC'en, ik zeg niet dat het niet gaat, maar grote kans dat die voeding niet eens 340W levert, en dus niet voldoende is.

Ik zou voor een decent merk gaan, zoals Cooler Master, Corsair of Antec.
Ik heb zelf de Cooler master Silent Pro M2 620W en deze zou meer dan geneog zijn voor je systeem + eventuele upgrades.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
SeaSonic M12II-650 is een leuke Voeding. Als dat te duur is kun je ook een Corsair CX600M nemen.

Op een voeding moet je niet bezuinigen, is het hart van je PC. Koop je een goedkoop 25 euro geval is de kans groot dat als ie ploft hij je Moederbord, Videokaart en CPU ook mee neemt en dan ben je duurder uit.

[ Voor 55% gewijzigd door TheDeeGee op 14-08-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Laatst online: 21-08 22:05
pricewatch: XFX Pro 550W Al jaren zo'n beetje de populairste voeding hier! De seasonic hierboven is ook leuk en modulair, maar iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Hoe kan SeaSonic als beste van de wereld nou minder zijn? >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
RampageNL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:23:
Wie zegt dat ie minder is? XFX heeft tevens net als seasonic 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
RampageNL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:23:
Volgens mij is de XFX voeding van de binnenkant door Seasonic gemaakt, verder kan ook 'de beste van de wereld' echt wel een minder modelletje voortbrengen! De buren prefereren in deze test de XFX boven de seasonic, maar het zijn uiteindeliojk beiden prima voedingen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
Als ik het niet mis heb is de XFX Pro een update van de seasonic S12II (en M12II), en kan hij dus wel degelijk beter zijn, het zal echter om kleine dingetjes gaan.
Ik zie hierboven 600+W voedingen, die zijn echt zwaar overkill, een goede 450W is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Een voeding nemen die net genoeg is betekend dat ie altijd tegen de 90% load aan zit te hikken tijdens games. Gaat de levensduur niet ten goede en produceert ook nog meer warmte.

Ik verbruik misschien maar 425 Watt, wat betekend dat mijn huidige voeding NOOIT zwaar belast word. Fan draait weinig tot nooit omdat er niet genoeg hitte vrij komt.

Maar zo zie ik het persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avizura
Alvast bedankt allemaal,

als ik het goed begrijp is XFX pro 550W en Seasonic M12II 650W beiden een goede keus?

Kan ik dus concluderen hoe meer watt, hoe beter?

dsfsdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
Nee die 650 watt is echt overkill, de seasonic 520 watt zou dan een betere optie zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Hoe meer watt, hoe minder zuinig in idle en hoe minder bang for buck (duurdere aanschaf).

Jouw setup zal zelfs met overklok maar 300-350W verbruiken, 450W is dus echt ruim voldoende en met 520-550W zit je zeker safe (ook met de meest extreme overklok en de zwaarste stresstests).

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 14-08-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avizura
michaelscott schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:35:
Nee die 650 watt is echt overkill, de seasonic 520 watt zou dan een betere optie zijn!
Mijn budget voor de voeding is 80-100 euro op dit moment. Dus die seasonic zal het niet worden.

denk dat het de Seasonic G-Serie 550Watt of XFX Pro 550W gaat worden!

dsfsdf

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32
pricewatch: Seasonic M12II 520W en pricewatch: XFX Pro 550W en pricewatch: Seasonic S12II 520W zijn waarschijnlijk perfecte keuzes, the M12II is modulair van de drie.

Ik zou niet voor een G-series gaan met jouw systeem, die gold certification is het geld niet waard, dan doe je het echt alleen voor het milieu :)

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
"GTX 760 heb ik dus wel al aangeschaft en de 6 pin connectors aangesloten op mijn voeding, PC netjes opgestart maar hij geeft dus een melding dat ik de PCIe kabel moet aansluiten"

De GTX760 heeft een 6-pin en een 8-pin voedingskabel nodig. Heb je dit wel gedaan?
En inderdaad, die voeding is zowieso niet voldoende.

[ Voor 32% gewijzigd door P van H op 15-08-2013 05:36 ]

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben zelf een voorstander van de Corsair GS serie, de reden is dat het een single rail voeding is.

Dit betekent dat alle power over 1 lijn loopt voorbeeld : 600 Watt voeding is 50 Ampère over de lijn.
Een Multi rail voeding zoals de M620 hebben 2 tot 4 rails , waarbij de M620 19 Ampère per lijn levert.

Daardoor kan je weer tegen een barrière aanlopen.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Modulaire voeding is ook best leuk om te overwegen. Dan prik je alleen de kabeltjes erin die je nodig hebt. Best tof hoor, als je er lol in hebt om je eerste zelfbouwkast mooi clean in te richten. Puur cosmetisch, en niet zo heel veel duurder, in sommige gevallen.

• mitsumark
Als je een behuizing hebt met goede cable management is een niet modulaire voeding uiteindelijk netter in te bouwen.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

In verband met de wens om te kunnen overklokken, zou ik een Single Rail voeding nemen zoals hierboven ook gezegd is. Verder wil ik je het advies/verzoek meegeven om de HKC SZ-420PDR 420W te doneren in de groene bak die in je achtertuin staat en niet in VA of op Marktplaats te zetten. Hier doe je namelijk niemand een plezier mee. :P

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1