Toon posts:

Plex Media Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat films streamen met mijn Homestreamer van Sony van mijn Imac naar mijn Sony Bravia TV niet zo'n succes is , heb ik Plex Media Server gedownload. Echter tot mijn verbazing zie ik nog wel Homestreamer mijn niets van Plex. Ben ik iets vergeten of doe ik iets verkeerd? Op mijn computer zie ik wel mijn films maar dat is ook alles.

Groetjes Fred.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je zult iets meer informatie moeten geven om hier een zinnig antwoord op te krijgen denk ik.

1: Wat probeer je te doen?
2: Met welke apparatuur?
3: Met welke software op je iMac (Plex dus)
4: Met welke feature op je TV?
5: Wat probeer je te streamen?
6: Over wat voor verbinding?
7: Wat lukt daarbij niet?
8: Wat heb je zelf al geprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 14-08-2013 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn gedownloade films van mijn imac naar mijn Sony TV te streamen, net als ik deed met homestream. Ik doe dit via wifi en homestream verscheen ook onmiddellijk na het installeren en de map met films te hebben toegevoegd.Ik moest ook het type TV dat is "KDL-55HX850 van Sony" invoeren maar dat is mij deze keer nergens gevraagd.
Ik heb gezocht waar ik dit kon invoeren ,maar zie dit nergens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:22:
Ik doe dit via wifi en homestream verscheen ook onmiddellijk na het installeren en de map met films te hebben toegevoegd.Ik moest ook het type TV dat is "KDL-55HX850 van Sony" invoeren maar dat is mij deze keer nergens gevraagd.
Ik heb gezocht waar ik dit kon invoeren ,maar zie dit nergens.
Omdat Plex andere software is dan "Homestream" zullen de opties/mogelijkheden/instellingen/etc ook (heel) anders zijn.
Homestream is van Sony en compatible met je tv, dus waarschijnlijk erg makkelijk op te zetten.

Wellicht eerst eens wat tutorials over Plex (media streamen) doornemen.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je vraag /probleem is echt heel onduidelijk.

"Mijn BMW rijdt niet nu heb ik een Mercedes gekocht maar die rijdt ook niet. Wat is het probleem?"

Heb je de sleutels? Kun je hem starten? Is het een automaat en trap je wel op de rem + staat hij in z'n P als je probeert te starten? Kun je autorijden? Zit er brandstof in? Is de accu opgeladen? Enfin, je snap het probleem: je vraag is super breed en je geeft niet genoeg context om het echte probleem eruit te halen.

Geen idee op basis van je vraagstelling dus. :)

Nog wat vragen dan:

Is je TV verbonden met je lokale netwerk? Je Mac ook?
Zie je in Plex Media Server op je Mac de films?
Zie je de Plex Media Server of je Library op je TV? Staan daar dezelfde films in?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
is uberhaupt Homestream compatible met Plex?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
TV en Mac is verbonden met mijn lokaal netwerk.

Ik zie op mijn Mac met de films.

Homestream heb ik uit staan !!!

Op mijn Sony TV zie ik Plex niet lees echter in een beschrijving dat ik een app moet installeren op mijn TV, waar vind ik die en kan ik hem dan via mijn computer en een data-stick op min Sony TV zetten?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Iets meer eigen inzet mag best..
Op mijn Sony TV zie ik Plex niet lees echter in een beschrijving dat ik een app moet installeren op mijn TV, waar vind ik die en kan ik hem dan via mijn computer en een data-stick op min Sony TV zetten?
die app zal vast een naam hebben. Gooi die naam eens door google heen (of de sony website). Dan vindt je vast een downloadlink, en een manual.

Hier staat tekst

Verwijderd

- Plex heeft geen App voor Sony.
- Het werkt alleen met een App (Android, IOS, Windows Phone, Windows, Mac, LG en Samsung Smart TV, Google TV en Roku).

http://plexapp.com/connected/
http://plexapp.com/mobile/
http://plexapp.com/download/plex-media-center.php

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 11:54 . Reden: Typo ]

Pagina: 1