[XP] Task manager onthoudt settings niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb de task manager op ee bepaalde manier ingesteld zodat ie voor bij prettig werkt. "Hide on minimize" staat aan en ik heb bij Processes een andere kolommenindeling.

Als ik de task manager sluit en weer start, blijven deze instellingen bewaard.
Als ik uitlog en weer inlog, zijn de instellingen ook bewaard.
Als ik reboot en na opstarten netjes inlog, zijn de instellingen weer gereset naar de defaults.

De user is een administrator, maar die *de* administrator. Geen vreemde rechten ingesteld.
Hoe ik de task manager start, maakt niets uit. Via ctrl+alt+del, ctrl+shift+esc, of start->run. Allemaal hetzelfde. Ik heb toevallig een shortcut in Startup in het start menu gemaakt, maar die doet precies hetzelfde als em "gewoon" opstarten. Dit is ook niet de enige pc waarom ik de task manager zo gebruik, maar wél de enige met dit probleem...

De virusscanner is AVG Free 2013. Voordat ik die had, had ik Avast Free, maar ik kan me herinneren dat dit probleem toen ook al bestond.

Met zinnige zoekwoorden krijg ik alleen problemen à la "task manager onthoudt de priority voor een proces niet" of andere tools die hun settings niet onthouden. Google helpt me dus niet...

Ik zou niet weten wat ik verder zelf nog zou kunnen proberen. Ik weet niet eens waar ik dit probleem moet zoeken. Vandaar dat ik hier maar es aanklop ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stand-alone of domein machine? Bepaalde policies op de computer die het tegen zou kunnen houden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee helemaal standalone. Geen domein of policies. Misschien dat iets wel een local policy heeft gemaakt waardoor dit niet werkt, dat zou evt. kunnen... Weet je toevallig welke policy hiervoor verantwoordelijk kan zijn?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, maar die zou je kunnen vinden met gpedit.msc of in het register onder HKLM en HKCU \ Software\Policies en \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies.

Heb je 't ook geprobeerd met een andere lokale gebruiker, puur om de gebruiker uit te sluiten? Voor hetzelfde geld is het een probleem met je installatie waarbij dit de eerste tekenen zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate