Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09-2019
Hallo,
a.s. zaterdag ga ik een weekje naar Frankrijk toe. En als ik heel eerlijk moet zijn kan ik bijna niet zonder internet.. Ik ben (hopelijk) niet de enige met dit probleem. O-)

Ik heb een iPhone 5 met een sim only bij Youfone. Ze bieden een EU Module aan. Dit kost mij eenmalig 5,- en voor 1mb betaal ik 35cent. Best acceptabel toch?

Maar nu is mijn vraag, hoe kan ik er zeker van zijn dat ik geen rekening krijgt van honderden euro's?
Ik ben van plan om alleen maar Whatsapp te gebruiken, ik las ergens dat 1 bericht sturen 0,01 mb kost. Hoe kan ik er zeker van zijn dat mijn iPhone geen andere dingen gaat doen via het netwerk?

Informatie: http://www.youfone.nl/bestanden/tari...nten-nieuw.pdf
pagina 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Het beste kun je Data roaming uitzetten en verder zoeken naar (gratis) Wifi hotspots.
Als je vaak online bent hier, dan zul je daar ook vaak e.a. checken en dan lopen de MB's behoorlijk op.
En je zal niet overal (snel) internet hebben.

Wat mijn ouders hebben gedaan is daar een wifi kaart (ze zaten op een camping) kopen waardoor ze een bepaalde periode onbeperkt op Wifi konden. Misschien is dat qua kosten misschien wel iets duurder, maar qua snelheid wel beter.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09-2019
Internet kaart zou misschien een optie zijn inderdaad, maar ik ben van plan om alleen maar te whatsappen. Geen facebook, twitter of internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Je ziet inderdaad steeds meer Wifi netwerken bij cafe's en restaurants/hotels, ik zou daar naar zoeken.

Je kunt volgens mij wel ergens bepalen welke apps wel en niet mogen maar zeker weet ik dat niet. En anders maar in de zoveel tijd even de mac opzoeken, die hebben zo ie zo wifi :P

Maar het beste is inderdaad kijken voor wifi op je camping hotel, de meeste hotels bieden het gratis aan tegenwoordig al zijn er uitzonderingen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 07:40
Je moet vooral oppassen op afronding van de internet sessie. Youfone rondt elke internet sessie af naar boven op 100 KB. Ik weet niet hoe de iPhone precies omgaat met internet sessies, maar als elk bericht in het ergste geval 100 KB kost, dan tikt het best wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 10:02

Midas.e

Is handig met dinges

Zelf koop ik als ik aankom gewoon een lokale simkaart met 1GB data erop, simpele prepaid kaart is voldoende.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zeggen: vervoeg je in [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland. Dat staat vol met tips voor verschillende landen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:38
En daar sluit ik me bij aan. Dit is niet specifiek voor de iPhone :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.