RGB(W?) LEDstrips in badkamer:)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Heren medetweakers,
ik zit nu al enkele dagen te zoeken naar een geschikte oplossing voor mijn te verbouwen badkamer.
Ik heb als hoofdverlichting straks 6 dimbare spots in het verlaagde plafond maar aan de buitenkant heb ik een andere wens.
Het is de bedoeling in de verdekte rand een ledstrip te verwerken, net als in de rand onder het bad (bad staat straks zwevend opgesteld).
Kort door de bocht is dit 10 meter aan het plafond en nog eens 3 meter onder het bad (beide naar boven afgerond).
Ik kom er in mijn zoektocht niet uit wat nu het meest geschikt is.
Een deel van de strip komt boven de douche dus IP65 is minimaal benodigd.
Verder zou ik graag "echte" warm wit tussen de kleuren hebben dus ik kom al snel uit op RGBW ledstrips waarbij de witte dus de warmwitte uitvoering is.
Hiervan zie ik bijna niets terug in webshops, laat staan een controller???
Het mooiste lijkt mij een controller uit het zicht met een afstandsbediening waarbij het liefst de AB ook waterproof is (voor als ik moet niezen in bad....).
Mijn verdere wens zou zijn als deze controller te "bypassen" is door deze module: linkje
De module kan als RGB of RGBW gebruikt worden maar ik begrijp dat de ledstrips OF RGBW met een RGBW controller moeten zijn OF een losse RGB met een losse witte strip (en dat laatste wordt mij volgens mij te duur..)
Kan iemand mij adviseren hoe ik dit het beste kan oplossen, met welke componenten en hoe een mogelijke schakeling er dan uitziet?

kleine edit: is zoiets wellicht een optie: linkje met nog een 2,5m set eraan (ik zie iets dat het te koppelen is...)
Ik heb alleen gekozen voor mooie en nette materialen in mijn badkamer en wil daar wel kwalitatief goede spullen in verwerken en geen Chinese weggooitroep...

[ Voor 10% gewijzigd door DRuw op 14-08-2013 15:06 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:57
Die strip kan prima.

Ik zou zelf wel alles in aluminium profieltjes leggen:
http://www.euroshopgigant...0305e1bfe9356e65c9b3d2ad8
Dit zorgt voor een mooie afwerking als de LED's uitstaan en beschermt ze een beetje tegen de vocht van een badkamer.

Om er zeker van te zijn dat de LED-strips de vocht overleven zou ik ze in een silicone omhulsel leggen.
Ik kan er zo geen in Nederland vinden, maar dit is het idee:
http://www.alibaba.com/pr...icone_Tube_Led_Strip.html
Ik kan de RGBW LED-strip niet IP65 vinden, maar dit wordt bij andere LED-strips gebruikt om waterdicht te maken. Dan weet je zeker dat vocht geen kans heeft.

Ga in ieder geval de LED strip niet in een transparante kit vastzetten!!
Door het anders uitzetten en krimpen van de LED-strip en het aluminium/tegels, worden de LED-strips kapot getrokken. Dit heb ik zelf eens in mijn tuin meegemaakt en is echt niet grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
De LED strip die ik had gelinkt is IP65 dus als ik die in een profiel leg gaat het toch gewoon goed?
Hoe los ik een hoekje op trouwens? ik zie nergens hoe ik dat het beste kan doen...
Ik monteer de boel overigens uit het zicht en dan met 45 graden profielen met een diffusor erop... dat zou mooi moeten staan;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:57
Hoekjes maak je het makkelijkste door gewoon een strip door te laten lopen in een hoek en dan af te knippen.
Daarna verbind je de volgende strip met draadjes aan deze strip, hierdoor zorg je ervoor dat je geen "dode" hoeken krijgt.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:18

painkill

Pain(k)(ill)

Ik durf met zekerheid te zeggen dat er ergens een hoekconnector te koop is waar je aan beide kanten een ledstrip in klikt. Een beetje winkel zal je wel uit kunnen leggen hoe alles werkt trouwens.
Ik zou trouwens de controller/AB in de muur inbouwen, die afstandbedieningen liggen bij mij altijd in de weg en je moet ze altijd richten..

Verder heb ik geen verstand van RGBW en hoe je het aansluit, maar als je het geld er voor over hebt kun je altijd met die shop overleggen hoe alles werkt.

En mocht iets toch niet werken/passen dan kun je het altijd nog terugsturen onder de wet koop op afstand.
Moet je er wel op letten dat je alles bewaard en niets kapot maakt :)

Mijn SNES verzameling!