Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PCI versus PCIe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het bezit van twee geluidskaarten een in PCI uitvoering Audigy ZS en een Asus DX en PCIe uitvoering, de vraag is eigenlijk maakt het uit qua processor belasting uit welke ik ook zou gebruiken, ik zou graag de mening willen horen van ervaren Gamers.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:06

M2M

medicijnman

Geen verschil. Tenzij je nog gamed op een single core pentium 4 1.6GHz.

-_-

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Lijkt me ook niet echt een factor van belang tegenwoordig. Ik zou me meer druk maken om bv driver ondersteuning. Kan me herinneren dat de Audigy geen ondersteuning mee kreeg naar Vista toen dat uitkwam.

Lijkt me een stuk belangrijker dan processor belasting met de huidige rekenkracht.

Gabriël AM5

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Theoretisch ligt het ook een beetje aan je systeem. Veel nieuwere Intelchipsets hebben bijvoorbeeld geen legacy PCI meer, borden die het dan nog wel hebben zijn voorzien van 3rd party chips om dat te realiseren. Dat zou een hogere CPUload kunnen veroorzaken dan wanneer 't geïntegreerd is in de chipset.

Ik denk echter dat je eerder gezeur krijgt met latencies, omdat de belasting van de CPU waarschijnlijk verwaarloosbaar klein is.