Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Symfony2] Form collection field errors

Pagina: 1
Acties:

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 07:38
Hoi,

Ik heb een vrij groot formulier dat bestaat uit een dossier welke meerdere fiches kan bevatten welke op zich weer meerdere interventies kan bevatten.

3 entities:
  • Dossier
  • Sheet
  • Intervention
Het formulier van Dossier heeft een collection van Sheet formulieren, en elk Sheet formulier heeft een collection van Intervention formulieren. Bewaren, raadplegen, .. werkt allemaal voortreffelijk. Maar bij foutboodschappen loopt het .. fout.

Als er een fout zit in het Sheet formulier (los van het subform Intervention) dan genereert form_errors() van het desbetreffende veld correct de foutboodschap. Maar wanneer er in Intervention een fout zit, dan is form_errors() van het desbetreffende veld leeg en wordt er nergens een foutboodschap getoond. Het formulier is wel niet bewaard, dus dat is zoals het hoort. Als ik error_bubbling op TRUE zet, dan zie ik bovenaan de pagina de foutboodschap van het Intervention veld dat een fout bevat. Als ik het hele element in 1 keer genereer met form_row() zie ik ook geen foutboodschap.

Iemand een idee wat het kan zijn? Waar ik over kijk?

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Hey caoim,
welke versie van Symfony gebruik je? Wat is het type van het veld waarvan de form_errors() leeg zou zijn?

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-11 07:38
Hey TheDevilOnLine,

De versie is 2.3, en de velden zijn verschillende types. Gewoon tekstvelden, select op basis van een entity, ..