Windows 8 Harde Schijf 100%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 08:10
Ik heb net een nieuwe laptop (MSI GE70) en heelde tijd staat de harde schijf in taakbeheer op 100%.
De harde schijf was heelde tijd 100% door Windows Modules Installer Worker. Ik ging even googlen en er stond dat ik een update moest installeren. Ik deed dat maar de update kon niet worden geïnstalleerd op dit systeem.

Ik wil eigenlijk wel dat dit opgelost word want als de harde schijf 100% is gaat de laptop hard loeien en gaat het allemaal wat trager.

Wat kan ik hier aandoen?

Screenshot:
http://updo.nl/file/61395a28.png

[ Voor 51% gewijzigd door jaspervm op 14-08-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens welk proces continu naar die HDD aan het schrijven/lezen is. Dat zou je daar moeten zien. Misschien is Windows wel aan het indexeren (je notebook is immers net nieuw). Of is het een ander progje dat ermee bezig is.

Als je aangeeft welke applicatie het veroorzaakt kun je er wat concreter naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

Croga

The Unreasonable Man

jaspervm schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:20:
Ik heb net een nieuwe laptop (MSI GE70) en heelde tijd staat de harde schijf in taakbeheer op 100%
Wat kan ik hier aandoen?

Screenshot:
http://updo.nl/file/61395a28.png
Begin eens met te kijken welke taken de harde schijf aan het benaderen zijn. Anders kun je niet zoveel heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • wat nu exact je probleem is, behalve dat je harddisk 100% bezig is
  • welke oplossingen je gevonden hebt en waarom deze niet voldoen
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
TERW_DAN schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:23:
Kijk eens welk proces continu naar die HDD aan het schrijven/lezen is. Dat zou je daar moeten zien. Misschien is Windows wel aan het indexeren (je notebook is immers net nieuw). Of is het een ander progje dat ermee bezig is.

Als je aangeeft welke applicatie het veroorzaakt kun je er wat concreter naar kijken.
Windows Modules Installer Worker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
TheVMaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:24:
Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • wat nu exact je probleem is, behalve dat je harddisk 100% bezig is
  • welke oplossingen je gevonden hebt en waarom deze niet voldoen
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
Nu zijn het weer twee andere dingen:
http://updo.nl/file/f915759a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/98tsUXvqnq/1f3d917c4d323ce12f799eb5e1f296e7.png

Lekkere website.

Maar goed, dit heb ik ook de eerste twee dagen gehad na dat ik Windows 8 heb geinstalleerd en toen ook weer na de clean install van 8.1. Na die twee dagen is het ook weg, ik denk dan dat hij klaar is met indexeren. Dat was bij mij wel het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Daarom zijn SSD's uitgevonden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33
Heb hier nu precies hetzelfde verhaal met Windows 8. Begon toen ik de "maintainance" aanzette nadat Windows een melding gaf dat deze vertraagd was. Lijkt er inderdaad op dat het een hele reeks pocessen in gang zet, waaronder scannen op malware, defragmenteren en waarschijnlijk ook indexeren. Het duurt hier ook al een tijdje (zo'n 5 uur) en is nog steeds niet afgelopen (beetje irritant als je de laptop mee hebt op vakantie). Je kan de laptop wel gewoon uitgooien want hij gaat na opnieuw opstarten gewoon weer verder. Je kan het onderhoud ook afbreken als het echt te hinderlijk wordt. Ik vermoed dat vooral de eerste keer het langste duurt.

P.S. Overigens duurde de eerste keer updaten met Windows 8 ook ruim 4-5 uur; nog absoluut geen fan wat dat betreft. Ze hadden Windows 8 beter een jaartje later op de markt kunnen zetten en wel af kunnen maken... Hoop dat 8.1 verbetering brengt, maar anders zou ik aanraden om 7 erop te gooien. Dat is tot nu toe een stuk sneller en stabieler gebleken, en naar mijn smaak ook vele malen gebruiksvriendelijker.

[ Voor 28% gewijzigd door Morrar op 19-08-2013 04:27 ]

Pagina: 1