Palit geforce 760 problemen

Pagina: 1
Acties:

• pjan-pjan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02 10:05

pjan-pjan

Are you kitting me?

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik heb opeens een probleem gekregen met me 760 en ik vroeg me af of dat jullie hier mij mee kunnen helpen te fixen. Het probleem is namelijk dat ik last heb van hele erge framedrops. Mijn min fps is dus heel laag en dan heb ik het niet over 20 fps min maar 1.5fps min. En gemiddeld ziet ie op 57 fps.

Ik heb al aardig wat tijd op google doorgebracht om te kijken wat het probleem kan zijn. Er wordt vaak gezegd dat het probleem aan de driver ligt maar dat lijkt mij sterk want een paar dagen geleden had ik eigenlijk geen last van die frame drops en nou wel. Ook zeggen ze dat het aan het spel kan liggen maar dat lijkt mij stug want ik heb op 6 spellen geprobeerd en alle hadden last van framedrop.
Ik hoop dus dat iemand weet waaraan dit kan liggen en hoe je dit kan oplossen zou ook fijn zijn om te weten.

Games waarbij het voorkomt:
Battlefield bad company 2
Tomb Raider
Mafia 2
Company of heroes
en dan staat alles op ultra en anti-alliasing op x8

Specs:
Mobo-Asrock b75pro3
Processor- i5-3350p
RAM- 8gb crucial ballistix
Voeding-550w xfx

En mijn temperatuur komt eigenlijk nooit boven de 70 van de 760

Alvast bedankt!!!

[ Voor 16% gewijzigd door pjan-pjan op 14-08-2013 14:14 ]

Eindbaas

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Het hangt ook af van je game instellingen. En over welke games spreken we dan? Als jeje informatie even aanvult met je volledige specs, games en instellingen. Eventuele OC.. Verder kan het handig zijn om met afterburner een en ander te monitoren. Zo kan je zien of de temp te hoog wordt, of de clocks schommelen, en of je werkelijke framedrops hebt.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb je geen last van Memory Leak (geheugen lek)?

Een geheugenlek is onnodige geheugenverbruik door een computerprogramma. Een geheugenlek treedt op wanneer een computerprogramma niet meer gebruikte delen van het geheugen niet vrijgeeft. Hierdoor loopt je werk of video geheugen vol en dat kan deze problemen veroorzaken.

Het video geheugen kan je monitoren met GPU-Z of Rivatuner.
Systeem geheugen kan je monitoren met de taskmanager.

Als er een programma een leak veroorzaakt is het raadzaam deze te verwijderen en opnieuw te installeren.

suc6

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Kan je kijken tijdens het gamen of de GPU op de volle 100% draait? En als de GPU idle is (op b.v. je desktop), is deze dan ook rustig?
Zit misschien te denken aan een bitcoinminer, maar het kan zijn dat ik te ver zit te denken.

Verwijderd

hmm mal überlegen...

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je gebruikt 8x AA, anti alaising staat bekend om de enorme hit op FPS die het veroorzaakt, zet dat op 2x of uit.

Mijn grafisce kracht ligt op een GTX 770 en soms een 780 en zelfs dan kan AA het verschil maken tussen 100 FPS en 40.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• pjan-pjan

pjan-pjan

Are you kitting me?

Topicstarter
Het ligt waarschijnlijk niet aan memory leak als ik kijk hoeveel memory ik gebruik met bv Tomb raider die aan staat ( 30% geheugen verbruik) En ik zal is kijken ofdat ie op 100% draait als ik aan het gamen ben.

Misschien ook handig om te weten als ik bijvoorbeeld benchmark op heaven dan zit de fps in de eerste 3 seconden laag en dan gaat de fps opeens omhoog het gaat van 3 fps naar opeens 60 fps

[ Voor 31% gewijzigd door pjan-pjan op 14-08-2013 17:49 ]

Eindbaas

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
kuusj98 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:27:
Je gebruikt 8x AA, anti alaising staat bekend om de enorme hit op FPS die het veroorzaakt, zet dat op 2x of uit.

Mijn grafisce kracht ligt op een GTX 770 en soms een 780 en zelfs dan kan AA het verschil maken tussen 100 FPS en 40.
Ik denk dat dat wel meevalt. Heb je het lijstje games gezien dat hij noemt? Die zijn best oud en dan is 8x AA best te doen op deze hardware. Ik draai GRID ook op 8xCSAA :)
De extreme framedrops die hij beschrijft verklaar je hier ook niet mee. Als je AA te hoog zet gaat je gemiddelde FPS echt omlaag en dat kan inderdaad een enorme hit zijn maar de beschrijving van het probleem is anders.

Ik zou openhardwaremonitor o.i.d. draaien dat een grafiekje van je temperaturen, CPU, GPU en geheugen belasting maakt en dan kijken waar het mis gaat tijdens die framedrops.

• pjan-pjan

pjan-pjan

Are you kitting me?

Topicstarter
Nou ik heb ff msi afterburner geopend en de grafiekjes er bij gepakt. Ik kwam erachter dat er grote schommelingen zaten in de core clock en de geheugen klok. Zo ging de core klok in mhz van 1202 naar 135 mhz en de geheugen klok ging van 3100 naar 324.

Eindbaas

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ok, dat verklaart al wat meer, nu de reden nog. Je kan in je grafische instellingen de performance op maximum zetten ipv adaptive. Dan scchakeld je GPU (als het goed is) niet terug. Ga naar je 3d instellingen van Nvidia en stel dit goed in. Eventueel kan je in MSI afterburner instellingen "force constant voltage' selecteren.

Bovenstaande instellingen zou het schakelen van je clocks moeten tegengaan.

• pjan-pjan

pjan-pjan

Are you kitting me?

Topicstarter
Jammer genoeg heb ik nou nog steeds frame drops. Deze komen vooral in de eerste 5 seconden voor als ik een spel speel. Zou het dan toch een virus kunnen zijn, al had mijn virusscanner jammer genoeg geen virus gevonden.

Eindbaas

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Een framedrop als je een spel net start is normaal hoor, er moet een en ander geladen worden. Crysis is hier een goed voorbeeld van. Mijn gtx 770 heeft ook eerst lage FPS, waarna dit stabiliseerd. Dit is volkomen normaal. Als je ingame verder geen framedrops hebt zie ik geen probleem.

Pagina: 1