Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor max 750 euro

Pagina: 1
Acties:

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Een vriendin van mij wil graag een ultrabook kopen voor alledaags gebruik. Ik ben niet echt thuis in netbooks/ultrabooks maar bood haar aan even op tweakers te kijken. Zoals gezegd heb ik er weinig verstand van en kan nog niet echt met een advies komen. Misschien kunnen jullie me helpen.
De eisen:

- max 750 euro
- geen glossy scherm (werkt veel in tl licht dus geen reflecties)
- voorkeur 13,3 inch scherm (max 15,6)
- I5 of vergelijkbare AMD
- max 1.8 kg
- caching-ssd voor snel starten (harde schijf opslag hoeft geen ssd te zijn)
- hdmi uitgang

Bij voorbaad dank!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Heb je zelf toch wel al iets gevonden? Bekijk dit even: LAA beleid en misschien kunnen we je dan verder helpen. Wij zijn namelijk geen computer waar je eisen invoert en dat we dan de beste laptop eruit gooien. Vul de eisen in bij Pricewatch en misschien vind je er al een paar. Daar kun je dan reviews van gaan zoeken.

[ Voor 43% gewijzigd door lucash op 14-08-2013 13:28 ]

Verwijderd

http://www.laptopshop.nl/...books.html?source=leftnav

Hier kun je alvast een kijkje nemen...

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Kijk even op onze pricewatch: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Met de juiste filters moet je relatief simpel tot een lijstje kunnen komen waar je uit kan kiezen. Een merk als Medion en Acer mijd ik liever. Als je een keuze lijstje hebt hgemaakt, post die dan hier, dan weten we iig wat je opties zijn.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Qli-max
Sorry wilde effe snel tussendoor maar snap de terechtwijzing dus ik zal eerst zelf nog even kijken en een lijstje maken

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
http://www.academicshop.be/0/2543/HP_ProBook_430_-_13

Een probook, dit betekent een goede bouwkwaliteit en goed toetsenbord, maar een iet wat saaier uiterlijk

- 550 euro
- Deze heeft wel een I3 en geen i5, het is wel een Haswell, wat dan weer goed is voor de batterijduur !
- Mat 13,3" scherm
- 1,5 kg
- Geen caching ssd maar voor 150 euro steek je er een 250GB ssd in en blijf je toch binnen je budget
(pricewatch: Samsung 840 series 250GB)
-hdmi + vga uitgang zijn aanwezig

Deze laptop heeft wel een Azerty klavier, maar dat kan wel verholen worden met enkele stikertjes.

Verwijderd

Haswell is geen garantie voor een lange accuduur. Probook is geen garantie voor een goede bouwkwaliteit en toetsenbord.

Voor €180 minder heb je pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2MMH), welke een snellere processor bevat en waarschijnlijk een langere accuduu.

• maevian
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:38:
Haswell is geen garantie voor een lange accuduur. Probook is geen garantie voor een goede bouwkwaliteit en toetsenbord.

Voor €180 minder heb je pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2MMH), welke een snellere processor bevat en waarschijnlijk een langere accuduu.
Dus een pentium dual core is sneller als een i3?
Trouwens de OP was op zoek naar een laptop van max 1,8kg en liefst met een 13,3" scherm. Je moet dus ook geen appels met peren vergelijken

Verwijderd

maevian schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:50:
[...]

Dus een pentium dual core is sneller als een i3?
Ja.. 2.2Ghz sandy bridge vs 1.7Ghz haswell. No contest.

Voor €509 heb je ook een vostro met i5 ULV, 1.67kg (in het echt, niet volgens de fabrikant) en voor de rest betere specs dan de HP. Specs zijn echter niet alles.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Volgens mij voldoet de pricewatch: Asus Zenbook UX32A-R3001H redelijk aan je lijst. Is alleen een i3 ipv i5, maar geen idee waarom je perse een i5 wilt voor alledaags gebruik.

http://www.notebookcheck....1V-Ultrabook.82014.0.html voor een review.

• maevian
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:55:
[...]

Ja.. 2.2Ghz sandy bridge vs 1.7Ghz haswell. No contest.

Voor €509 heb je ook een vostro met i5 ULV, 1.67kg (in het echt, niet volgens de fabrikant) en voor de rest betere specs dan de HP. Specs zijn echter niet alles.
Ik kan je niet helemaal tegenspreken aangezien er van de i3 nog geen benchmarks beschikbaar zijn, maar ik denk dat het verschil in real life niet zo groot zal zijn. De gpu van de i3 is volgens mij twee keer zo krachtig -> HD 4400 vs HD 2000

De vostro waarover jij het hebt herinner ik mij slechte reviews van gelezen te hebben ( kan mij wel vergissen). Daartegenover staat natuurlijk wel dat er van de hp nog geen reviews zijn, enkel een duitse hands-on op youtube.

Verwijderd

maevian schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:11:
[...]

Ik kan je niet helemaal tegenspreken aangezien er van de i3 nog geen benchmarks beschikbaar zijn, maar ik denk dat het verschil in real life niet zo groot zal zijn.
Je kan er van uit gaan dat de i3-4010 binnen 5% van de i3-3217U zal presteren.

De genoemde lenovo is trouwens niet leverbaar, maar de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530c (NZY4CMH) wel. Het verschil tussen de B960 en i3-3217U in cinebench single is 10% in het voordeel van de pentium. Niet gek voor een chip van 2 jaar oud.
De gpu van de i3 is volgens mij twee keer zo krachtig -> HD 4400 @ 1Ghz vs HD 2000 (clockspeed ken ik niet).
Dat kan je niet zo maar zeggen. Ten eerste klokt de i3 sneller terug onder games, vanwege het beperkte TDP. Ten tweede geloof ik er niets van dat de HD 4400 ook maar in de buurt van de 1Ghz komt. De HD 3000 in mijn i7-2820QM alleen al verbruikt meer dan het TDP van de i3.
De vostro waarover jij het hebt herinner ik mij slechte reviews van gelezen te hebben ( kan mij wel vergissen). Daartegenover staat natuurlijk wel dat er van de hp nog geen reviews zijn, enkel een duitse hands-on op youtube.
http://www.notebookcheck....360-Notebook.76737.0.html

Wat ik daarmee vooral wil zeggen is dat de specs niet zo veel voorstellen. Het aanraden van een laptop (HP 451 430) waarvan dezelfde specs goedkoper te krijgen zijn (vostro) en we niets weten over de bouwkwaliteit is vaak een slecht idee.

• maevian
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:26:
[...]
Je kan er van uit gaan dat de i3-4010 binnen 5% van de i3-3217U zal presteren.

De genoemde lenovo is trouwens niet leverbaar, maar de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530c (NZY4CMH) wel. Het verschil tussen de B960 en i3-3217U in cinebench single is 10% in het voordeel van de pentium. Niet gek voor een chip van 2 jaar oud.

[...]

Dat kan je niet zo maar zeggen. Ten eerste klokt de i3 sneller terug onder games, vanwege het beperkte TDP. Ten tweede geloof ik er niets van dat de HD 4400 ook maar in de buurt van de 1Ghz komt. De HD 3000 in mijn i7-2820QM alleen al verbruikt meer dan het TDP van de i3.

[...]

http://www.notebookcheck....360-Notebook.76737.0.html

Wat ik daarmee vooral wil zeggen is dat de specs niet zo veel voorstellen. Het aanraden van een laptop (HP 451) waarvan dezelfde specs goedkoper te krijgen zijn (vostro) en we niets weten over de bouwkwaliteit is vaak een slecht idee.
Ja, ik was fout met de clockspeed heb dit ook gewijzigd in een edit en de clockspeed van de gpu in de pentium is idd hoger, maar we zijn hier serieus OT aan het gaan aangezien de lenovo niet voldoet aan de eisen van de OP (onder de 1,8 kg en liefst 13,3").

(btw, het is de hp 430 ;) )

• Nekronek0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 17:32
http://tweakers.net/produ...enovo-thinkpad-edge-e330/
13,3 ", mat scherm, 1.80 kg, met i3 of i5, ssd valt er in te zetten

• maevian
Een andere mogelijkheid is de latitude 3330, maar dan wel het i3 model.
Het probleem is dat je in deze prijs categorie, beter af bent met een i3 als een i5. Er bestaan modellen met een i5 binnen jouw prijs categorie, maar die hebben over het algemeen een mindere bouwkwaliteit of batterijduur (bvb de ideapad u310).

De Latitude heeft:
- Een goede bouwkwaliteit
- Goede batterijduur
- Mat 13,3" scherm
- Weegt 1,8 kg
- Voor sommigen een voordeel, voor anderen een nadeel => wordt geleverd met win 7 pro ipv win 8

een review
http://www.notebookcheck....330-Notebook.93333.0.html

De hierboven genoemde laptops:
- De Asus Zenbook UX32A-R3001H
- De Thinkpad edge e330

zijn inderdaad ook zeer goede opties, het hangt er een beetje vanaf wat je het belangrijkst vindt:
- De Asus is het lichtst en heeft het mooiste design.
- De Latitude heeft de beste bouwkwaliteit en werkt het langst op zijn batterij.
- De Thinkpad heeft de beste performance, maar ik ben uit persoonlijke ervaring (ik heb zelf een edge e530) niet zo te spreken over bouwkwaliteit en stabiliteit van de edge serie.
(Ik ben er mij wel van bewust dat de ervaring van 1 individu niet echt een goed beeld geeft over een hele lijn van producten)

• Qli-max
De vriendin van me wil waarschijnlijk toch voor een Samsung 5 series ultra gaan omdat ze dat zulke fijne schermen vindt. Beetje late reactie maar erg bedankt voor de hulp. Ik heb toch wat (goedkopere en waarschijnlijk betere/snellere) oplossingen gezien waar ik zelf niet op gekomen zou zijn.

Verwijderd

De samsung 5 heeft geen beter scherm dan de andere opties in dit topic.

De goedkoopste optie met een kwalitatief scherm in dit segment is de XPS 13, die gaat voor €920 met i7 ULV, 8GB RAM en 256GB SSD.
Eigenlijk is de accuduur hartstikke slecht als je bedenkt dat de voorganger (vostro V131) het 7 uur en 58 minuten doet in dezelfde internet test met exact dezelfde accu, body en full-voltage processor in plaats van low-voltage processor. Hoe ze dat nu zo hebben weten te verprutsen...

http://www.notebookcheck....131-Notebook.60602.0.html

• maevian
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:51:

De goedkoopste optie met een kwalitatief scherm in dit segment is de XPS 13, die gaat voor €920 met i7 ULV, 8GB RAM en 256GB SSD.

[...]

Eigenlijk is de accuduur hartstikke slecht als je bedenkt dat de voorganger (vostro V131) het 7 uur en 58 minuten doet in dezelfde internet test met exact dezelfde accu, body en full-voltage processor in plaats van low-voltage processor. Hoe ze dat nu zo hebben weten te verprutsen...

Op een spec sheet zijn dit inderdaad geen betere schermen, mar ik moet de op wel gelijk geven dat die schermen er inderdaad mooi uitzien, een mooie matte afwerking met weinig grain en een zeer hoge helderheid

• maevian
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:51:

[...]

Op een spec sheet zijn dit inderdaad geen betere schermen, mar ik moet de OP wel gelijk geven dat die schermen er inderdaad mooi uitzien, een mooie matte afwerking met weinig grain en een zeer hoge helderheid
Pagina: 1