Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beginnen met opleiding, laptop advies?

Pagina: 1
Acties:

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 16:51
Ik begin per september de opleiding Business, IT, Management aan de Hanze in Groningen

Nu word er een laptop geadviseerd met de volgende specificaties:
Minimaal: Intel I5, 8 gig geheugen
Aanbevolen: Intel I7 8-16 gig geheugen.

Nu heb ik een laptop lang niet aan de specs voldoet, in hoeverre zou ik deze kunnen gebruiken?
En word de laptop veel gebruikt tijdens de les?

Mijn huidige laptop specs: AMD athlon II P320 2.1 ghz, 4 gig geheugen.

Verwijderd

Naar de mediamarkt fietsen en die specs aan zo'n aardige jongeman in een rood shirt laten zien.
Pinpas door de sleuf jassen en klaar is zzz16!

je huidige laptop voldoet in ieder geval voor geen meter aan de benodigde specs

(volgende keer even proberen om je topic in de goede categorie te zetten Laptop Aankoopadvies, daar vindt je het subforum specifiek voor laptop aankoopadvies)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 11:37 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom heb je zo'n zware laptop nodig, leggen ze uit wat je er mee moet kunnen doen? Ik kan me nu niet zo snel iets voorstellen bij die opleiding waarvoor je een i7 met 16GB nodig zou kunnen hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 00:46

4bit

Onward, to futility!

Je kan gewoon afwachten tot je weet welke applicaties moet gaan draaien. Een laptop is snel gekocht moest het toch niet voldoende blijken.

Gezien de opleiding lijkt het mij eerder dat je verscheidene office applicaties nodig hebt die helemaal niet zwaar zijn. Het zou mij in ieder geval niet verbazen moesten ze daar niet echt een idee hebben wat voor laptop er nodig is en er maar een gok naar doen.

I'll do what I can, but expect very little.

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met Tsurany, kijk eerst maar eens de kat uit de boom. Voor hetzelfde geld hadden ze gezegd dat je een MacBook Pro Retina met 512 GB SSD en maximum aan geheugen moet aanschaffen, terwijl je niet eens nodig hebt. Betaal je dik voor, voor niets.
Scholen gooien hun studenten wel eens vaker onnodig op kosten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58

Standeman

Prutser 1e klasse

Geen flauw idee wat dit topic in SG doet.. dus ik move 'm naar Laptop Aankoopadvies

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• zzz16
  • Laatst online: 06-11 16:51
Excuus voor het plaatsen in de verkeerde forum.
Laptop is snel gekocht dat klopt.
Maar met oog op het budget vind ik een laptop aanschaffen veel geld.
Als alleen eclipse en office word gebruikt voor de opleiding leek mij de huidige laptop nog wel geschikt.

Is er iemand die de zelfde opleiding volgt of heeft gevolgd?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga gewoon bij je opleiding informeren welke software gedraaid moet worden. Proactief zijn, niet slap achterover hangen en hopen het antwoord van een forum te krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1