Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

"noodzaak active telefoonlijn i.v.m. dsl internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik via internetten.nl ISP's abo's met elkaar vergeleken. De keuze is gevallen op tele2, 20 down / 1 up internet only. Denk dat dit voldoende is om films te downloaden naar een media box, online radio te streamen.
De klantenservice van Tele2 gaf aan dat ik, gezien ik nadrukelijk niet beschik over een actieve telefoonlijn ik VERPLICHT ben om ook bellen van Tele2 i.v.m. DSL af te nemen.

Is het bovenstaande correct of kan ik d.m.v. linesharing zie http://goo.gl/re3fvp afgezien worden van het bovenstaande advies?

Welke tweaker heeft alleen een internet abbonnement bij Tele2?
Kreeg jij het zelfde advies m.b.t. "noodzaak active telefoonlijn i.v.m. dsl internet?

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Wat een onzin, ze proberen je gewoon iets extra's aan te smeren.
"Vroeger" moest je een actieve telefoonverbinding hebben, tegenwoordig kan je gewoon DSL-only aanvragen.
Houd er wel rekening mee dat je niet per se 20Mbit gaat krijgen, het is TOT 20Mbit.
Maar ik neem aan dat je wel een postcodecheck hebt gedaan om te kijken wat voor snelheid je kan verwachten op jouw adres ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of dit tegenwoordig nog is weet ik niet. Vroeger klopte dit inderdaad. De kale koperlijn is namelijk nog steeds eigendom van KPN, Tele2 wil hier alleen een dienst over lenen.

Ik heb destijds via KPN gewoon een verzoek ingediend om de lijn actief te maken.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Tele2 moet beschikking krijgen over de lijn. Dat kan door er een telefoondienst op te zetten (gewoon een analoge aansluiting bijvoorbeeld) maar een DSL provider kan ook 'leeg' de lijn overnemen. In beide gevallen wordt er een vergoeding gevraagd aan de DSL provider, wat dan weer op een of andere manier wordt doorberekend aan de klant. Ofwel dmv een telefoonabonnement aansmeren of een losse bijdrage.

Let op dat Tele2 natuurlijk best als 'eis' kan hebben dat er een volledige telefoondienst op moet van hun, ook al is dat technisch misschien niet noodzakelijk. De keus of je dan met ze in zee wil gaan ligt bij jou. Het kan ook gewoon een sales medewerker zijn die wat roept om zijn verkoop targets te halen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Dennis-L
Of je leest gewoon de FAQ op tele2.nl

Kan ik ook Tele2 Internet bestellen zonder vaste analoge KPN lijn?
Ja, dat kan! Tele2 Internet kun je ook bestellen zonder vaste analoge KPN lijn en zonder dat je hier extra voor betaalt.
Wil je toch een vaste telefoonlijn? Kies dan hier voor Internet & Bellen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat Tele2 kost maar ik betaal €26,50 voor een internet-only abonnement.

Verwijderd

Topicstarter
@ Dennis-L: 1-0. Bedankt voor de FAQ tip.
M.b.t. snelheid check. Alleen via internetten.nl bedoelde je dit of doelde je op een andere website?

Hiernaast merk ik op dat alhowel je volgens de FAQ wel moet kunenn afsluiten dit online niet mogelijk is als je alles op neen zet...?

https://www.tele2.nl

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 12:14 ]

• Dennis-L
Die link bevat je postcode en huisnummer ;)
Maar wat grappig, ik kan gewoon op mijn adres alles op nee zetten en de bestelling afronden...
Heb meteen even gekeken naar jouw snelheid en die 20Mbit moet wel te halen zijn :)

Wellicht Telfort een optie?
Tot 30Mbit, op jouw adres geschat 23Mbit voor €21

Heb ik een vaste telefoonaansluiting van KPN nodig voor Telfort internet?

Nee, alleen een vaste lijn is nodig voor het aansluiten van ADSL-internet. Heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN of internet van een ADSL-aanbieder op het aan te sluiten adres? Dan moet er een vaste lijn op het KPN-netwerk geactiveerd worden voor internet. Hiervoor brengt KPN aansluitkosten in rekening bij Telfort. Deze kosten worden niet doorberekend naar Telfort abonnees. Je betaalt dus geen aansluitkosten (t.w.v. € 50,-) voor het aansluiten (activeren) van een vaste lijn.

Ik weet niet of je ook al TV bij Ziggo afneemt maar dan zou je ook voor 38,95 TV+Internet (20/2Mbit) kunnen nemen

[ Voor 69% gewijzigd door Dennis-L op 14-08-2013 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Dennis: bedankt voor de reminder. Ik op mijn eigen adres, en zelfs en zelfs op het gemeente huis lukt het niet om door driemaal neen te zetten e.a. af te sluiten. Zo eens bellen met Tele2. Anders wordt het Online met 10 mb erbij. :)

Verwijderd

Topicstarter
@ Dennis-L: Op basis van welke website vergelijk jij de snelheid en basseer jij je mening t.a.v. Telfort's snelheid?

• Dennis-L
Gewoon je postcode invoeren op de site van Telfort.
http://internetshop.telfo...beschikbaarheid-standaard

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende viel mij op; Ziggo, het grootste kabelbedrijf - zie dekkingsfoto - biedt in tegenstelling tot andere kabelaars UPC, Kabelnoord, en Zeelandnet geen kabelinternet aan... alleen gekoppelde producten. Op basis van welke wet mag dit gezien ik denk dat e.a. niet rijmt met deze wet; Wikipedia: Koppelverkoop

Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.com/images/verzorgingsgebied_kaart.png

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:49:
Het volgende viel mij op; Ziggo, het grootste kabelbedrijf - zie dekkingsfoto - biedt in tegenstelling tot andere kabelaars UPC, Kabelnoord, en Zeelandnet geen kabelinternet aan... alleen gekoppelde producten. Op basis van welke wet mag dit gezien ik denk dat e.a. niet rijmt met deze wet; Wikipedia: Koppelverkoop

[afbeelding]
Geen enkele kabelaar levert alleen een internetproduct. Het is altijd verplicht om minimaal tv af te nemen als je internet wil. Heeft ermee te maken dat tv-signaal ook meegaat / actief is als je een dienst over de kabel wilt gebruiken.

Hier bij ZeelandNet ook:

* ZeelandNet Internet is alleen mogelijk als u in het verzorgingsgebied van DELTA woont en over een werkende radio/TV aansluiting beschikt met een volledig kabelabonnement van DELTA.

[ Voor 12% gewijzigd door timmie1 op 15-08-2013 20:55 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Dennis-L
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:49:

[afbeelding]
Ik weet wel zeker dat Ziggo juristen in huis heeft die dit allemaal net ietsjes beter weten dan wij achter onze beeldschermpjes ;)
Daar komt bij dat er op de kabel geen concurrentie is en Ziggo dus geen enkele aanbieder op de kabel op deze manier kan benadelen.
Overigens is het bij geen enkele kabelmaatschappij mogelijk om alleen Internet af te nemen.

Daarom vroeg ik je gister ook al of je toevallig TV bij Ziggo had.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis-L op 15-08-2013 21:08 ]

Verwijderd

Allemaal manieren om geld te verdienen.

Mijn kabelinternet werkte gewoon naar behoren zonder dat ik een TV pakket / kabel had.
Het enigste nadeel is dat Zeelandnet het dan verdomd om je te helpen omdat je niet voor kabel onderhoud betaald, Maar alsof Zeelandnet iemand zou helpen, zelfs vaste klanten met kabel wimpele ze nog af.
Pagina: 1