Oude Wifi 802.11b kaart ziet geen router

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12 13:48

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een aantal oude 802.11b PCMCIA kaarten liggen, o.a. een Netgear MA401. Ik wil deze gebruiken in een Amiga 1200 om deze eens in het netwerk te krijgen. Echter ziet deze kaart mijn router niet. Heb deze kaart nu in een Windows XP SP2 machine hangen, drivers van de website gehaald en geïnstalleerd. Ook andere drivers gebruikt. Telkens als ik naar netwerken zoekt. geeft hij aan geen enkele te hebben gevonden.

Heb ook een van de andere kaarten getest (goldline), ook deze ziet mijn router niet.

De router is een Speedport W723V. Deze staat op 802.11b/g/n ingesteld en SSID broadcast staat aan.

Waar ik nu aan zat te denken is dat er iets fout gaat met de broadcast. Zou het kunnen dat er een nieuwe manier van broadcast is wat de oude kaart niet begrijpt?

Wat ik nu nog wil proberen is het kanaal op vast te zetten en niet op automatisch, en dan eens proberen om de SSID direct in te vullen op de kaart i.p.v. zoeken. Ook kan ik nog proberen om hem op 802.11b only te zetten.

Heb hier nog een Cisco Aironet 350 liggen (ook 802.11b only Access point), ga deze ook eens proberen.

Maar vind het toch raar dat hij hem niet ziet.

Oh nog ter info, ik heb 1 van die Netgear kaarten met een nieuwe firmware geflashed zodat deze WPA aan kan. Als het goed is zou die ook WPA2 aan kunnen. De router zelf draait op WPA2. Ik ga er eigenlijk niet van uit dat ookal als de kaart de codering niet aan kan hij de router wel zou moeten zien.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

Gebeurt het ook op een ander OS?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32
http://www.downloads.netg...C/MA401/ma401-Aug2003.pdf

Daar zie je dat de MA401 alleen WEP encryptie aan kan. Dus als je op WPA\WPA2 zit zal je dit netwerk niet vinden. Je kan het heel makkelijk testen door je encryptie om te zetten naar WEP.

[ Voor 16% gewijzigd door muppet99 op 14-08-2013 11:04 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Voor de duidelijkheid. De je wil een netwerk kaart in je Amiga? En deze draait op AmigaOS? Heeft deze wel het TCP/IP protocol aan boord? In de tijd van Win98 moest je dat ook allemaal handmatig toevoegen :)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hij hangt nu in een XP machine, in een Amiga heb ik hem nog niet geprobeerd (hij zou volgens deze lijst moeten werken in een Amiga). Heb het ook op W2K getest en daar gebeurd het zelfde.

En ik heb de kaart geflashed zodat hij WPA aan kan. Hier de aanleiding: http://www.tomshardware.c...r-ma401-windows-step-step .

Maar toch, ook als de encryptie niet ondersteund zou worden moet hij toch wel het netwerk zien, of niet?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32
Wissel even naar WEP en je weet het zeker. Kan hier niet even snel testen helaas.

Carpe Diem

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zal ik proberen. Mits dat ding dat aan kan...

maar ga iig ook nog een oud AP proberen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Niet toevallig een router die op kanaal 13 zend? (of auto staat en voor 13 gekozen heeft?)

Sommige kanalen zijn nl niet beschikbaar in country-specifieke drivers en/of worden uitgeschakeld als je het land niet goed insteld. (13 is bv in USA niet toegestaan)
Pagina: 1