Toon posts:

Welke grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds afgelopen weekend heb ik een nieuwe PC gebouwd. Hierin zit een Gigabyte GA-Z87X-UD3H moederbord een Intel i7-4770 (3.4Ghz) en 16GB Kingston HyperX Genesis geheugen. Ik werk op een 22” inch SyncMaster scherm van Samsung (1680 x 1050) maar wil binnenkort wellicht upgraden naar een groter scherm van 24” of 27”. Momenteel gebruik ik nog de Intel HD Graphics 4600 en ben nu op zoek naar een losse GPU als kers op de slagroom.

Maar wat is een beetje een goede CPU voor een mooie prijs? Ik heb gisteren SimCity geïnstalleerd en deze speelt prima maar niet op de hoogste settings. De textures e.d. kan ik wel op hoog zetten maar het beeld stottert een beetje als ik het aantal FPS op 60 zet. Ook ben ik van plan om wat snelle shooters zoals Call Of Duty Ghosts en Battlefield 4 te gaan spelen. Het liefst in de hoogste settings.

Ik wil eigenlijk niet de € 300,- grens passeren. Ook weet ik niet echt goed of ik nou beter voor een nVidia of een ATI/AMD kaart kan gaan. Ik hoor verhalen dat ATI/AMD wat beter is voor gaming maar dat nVidia ook dicht in de buurt komt. Wel wil ik een kaart die vrij stil is.

Ik heb wel oog op de HD7000 serie van AMD of de GTX 7** serie. Wat zou een goede keus zijn?

Verwijderd

Een Nvidia Gefore GTX760 zou een mooie wezen voor jouw budget. ATI kan ook maar welke kan ik je niet zeggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad al zitten kijken naar een EVGA GeForce GTX760. Maar goed, dan nog even kijken welk merk het beste uit de bus komt. Ik heb wat reviews gelezen en de EVGA kaarten zijn over het algemeen wel populair heb ik het idee. Maar goed, wellicht sluit een Gigabyte kaart beter aan bij mijn mobo. Over MSI is ook iedereen wel goed te spreken heb ik het idee. Wat zou jouw keuze zijn?

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-02 20:26
Om niet te diep in te gaan, en om geen verwarring aan te brengen bij de TS.

Persoonlijk zou ik gaan voor een HD7970, van welk merk dan ook. Omdat de 7970 het zwart op wit vaak beter doet dan de GTX760 op ietwat hogere resolutie's, iets wat de TS gaat doen.

Is misschien net een paar knaken meer, maar vraag jezelf eens af, heb je liever goedkoop en later spijt, of doe je het liever goed, en achteraf geen spijt.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tip van het moment: Geen GTX 760, maar de pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5 ;)

Op dit moment nog dezelfde prijs als een gtx 760 voor een top gtx 670. (die vorig jaar zo'n 350-400 euro waren)
Deze scoort nog steeds wat beter dan de 760 en doet maar 0-3 fps onder voor de 300-330 euro HD 7970. (voor meer dan 330 euro is een gtx 770 beter dan een HD 7970 Ghz edition)

Overigens scoorde de zwaarder geklokte versie van deze asus gtx 670 als enige ooit een 10/10 bij techpowerup en het ziet er dezelfde koeler uit? (de mini asus gtx 670 scoorde ook een prachtige 9,7/10 dus de kwaliteit zal wel goed zijn) :)

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/MSI/GeForce_GTX_760_TF_Gaming/images/bf3_1920_1080.gif
En er is waarschijnlijk niet van dezelfde driver gebruik gemaakt, wat nog meer verschil teweeg kan brengen.
bron > http://www.techpowerup.co..._GTX_760_TF_Gaming/8.html

[ Voor 42% gewijzigd door SmokingCrop op 14-08-2013 11:17 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-02 10:48
Zoals hierboven aangegeven is het niet verkeerd om naar de HD7000 of GTX600 serie te kijken.
Van de GTX 770/GTX780 is er onder wel iets veranderd, de GTX760 is eigelijk meer een "rename". Iets dat ook met de Laptop gpu's gebeurt is in de 600m serie.

Verschil is wel dat de prijs leuker is, want de GTX 700 serie is gelancheerd en winkels willen van hun oude voorraad af.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het groene kamp, in het verleden met de AMD HD3k serie te veel driver failures gehad. Ik heb zelf de GTX660 (Asus, instapper van dit model) en die bevalt me prima ;)

Je budget is ruim zat voor een High End / Mainstream kaart, dus het is echt afhankelijk van welke games en welke overige taken (bijv video/fotobewerking) de uiteindelijke keuze zal bepalen.

Succes :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1