Toon posts:

Samsung quad-core processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een nieuwe kleine laptop nodig en heb mijn oog op >> deze Samsung laten vallen.

de vraag is echter, wat voor een processor zit er in? zelf zegt Samsung dat hij de "Samsung quad-core processor" heet maar daar wordt ik geen wijs uit.

op tweakers staat weer dat er een AMD A6-1450 processor in zit maar ook daar heb ik geen verstand van.

is er iemand die mij kan vertellen of deze processor te vergelijken is met een i3, i5 of i7 van intel? dan weet ik een beetje waar ik aan moet denken, en of de laptop ook echt zo snel is als in de beschrijving in de link staat?

alvast heel erg bedankt!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Aangezien het besturingssysteem Windows 8 is zal er geen Samsung processor inzitten.
De informatie op tweakers is juist en er zit een AMD A6-1450 in.

Hier een review
http://www.notebookcheck....ok-Processor.92120.0.html
Deze processor is aardig traag en ik zou dan ook voor een i5 gaan of zo.

Misschien is het ook slimmer om eerst even de zoekfunctie te gebruiken en te kijken tussen de vele andere topics die gaan over aanschaf van een laptop.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 14-08-2013 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de info ik weet genoeg, zal ook de topics eens doorlezen :)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:01:
op tweakers staat weer dat er een AMD A6-1450 processor in zit maar ook daar heb ik geen verstand van.

is er iemand die mij kan vertellen of deze processor te vergelijken is met een i3, i5 of i7 van intel? dan weet ik een beetje waar ik aan moet denken, en of de laptop ook echt zo snel is als in de beschrijving in de link staat?
Dit is de nieuwste AMD "Temash" processor voor kleine laptops. Kijk de benches er maar op na (Google), er zijn inmiddels al tests van andere laptops met dezelfde processor, dat geeft een redelijk beeld. Grofweg: niet zo snel als een i3 als cpu, net zo snel als een i3 als gpu, en een stuk zuiniger (=langere accuduur). Tis maar waar je de voorkeur aan geeft.

Groot pluspunt van deze laptop is de SSD, dat is echt een flinke snelheidsboost tov laptops met een snellere processor maar nog een klassieke harddrive.

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 14-08-2013 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
de voorkeur ligt bij snelheid, dus deze wordt hem niet.

bedankt