Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tele2 en T-Mobile gaan antennes delen

Pagina: 1
Acties:

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
Daarmee lijkt het erop dat klanten van Tele2 4g krijgen op de plekken waar ze nu 2g hebben. Tele2 is immers al jaren virtuele provider op het netwerk van T-Mobile en maakt gebruik van T-Mobiles 2g- en 3g-netwerk. Omdat 2g van T-Mobile nu goeddeels op de 900MHz-band zit en die dicht tegen Tele2's 800MHz-band aan zit, is het grofweg zo dat op veel plekken waar klanten van T-Mobile en Tele2 nu geen 2g hebben, ze ook geen 4g van Tele2 zullen hebben.
Ik ben absoluut geen kenner op dit gebied, dus puur op basis van wat ik lees kom ik hier niet uit. Ik lees:
* Tele2 maakt gebruik van Tmobiles 2g netwerk, maar tegelijkertijd heeft Tele2 een andere band dan Tmobile :?
* blijkbaar kunnen banden niet overlappen :?
* als de 2g banden overlappen dan kun je ook niet 4g hebben :? ... da's een conclusie die wel heel kort door de bocht is lijkt mij....
---
T-Mobile en Tele2 delen alles behalve de netwerkapparatuur.
e providers gaan de opstelpunten en alle 'niet-intelligente' apparatuur delen, alles behalve de zendapparatuur zelf dus.
ik meen uit het verhaal op te maken dat de zendapparatuur wordt gedeeld. De netwerkapparatuur lijkt me prima ingesteld te kunnen worden dat het ene deel naar Tele2 wordt geroutet en het andere deel naar TMobile.
---
Maar als de telefoon het niet ondersteunt of de zendmast niet wordt gedeeld, schakelen klanten terug op 3g en 2g van T-Mobile.
Als de zendmast niet wordt gedeeld, mag ik hopen dat wordt teruggeschakeld naar Tele2

[ Voor 42% gewijzigd door tes_shavon op 14-08-2013 09:05 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur