Toon posts:

netwerk met extra router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Internet wat binnen komt met de tele2 modem.
Vanuitdaar gaat er een kabel naar boven naar mijn router (sitecom 300n) .
Daaraan staan mijn comuter en laptop verbonden.
Dat loopt goed. Maar nu probeer ik verbinding te maken met de tele2 modem.
Die vindt hij niet. Ook als ik een website draai op mijn computer boven.
Zie ik hem beneden niet niet op mijn telefoon. Ook van beneden kom ik boven de router niet in.
Iemand een idee?

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12 11:24
Klinkt als een subnet op IP probleem
Heb je de sitecom ingebruik als DHCP host?
Die is misschien beter in gebruik te nemen als AP en/of switch.
Firewalls aan?
NAT?
Poorten geopend in beide apparaten?

[ Voor 39% gewijzigd door Medic op 14-08-2013 08:08 ]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Het komt door de NAT van jouw Sitecom 300N. Je hebt de kabel van de Tele2 modem op WAN poort van de Sitecom aangesloten.
Om jouw probleem op te lossen moet je de DHCP server in de Sitecom uitzetten en de kabel van de Tele2 modem op een LAN poort prikken. Dan deelt DHCP, van de Tele2 modem, de IP adressen uit aan je apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de dhcp uitschakel dan kom ik niet meer op internet en kan ook geen verbinding maken met de sitecom.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:42
Je moet op de Sitecom DHCP uitzetten, vervolgens geef je dat ding een vast IP-geven uit de reeks van het Tele2 modem-router, maar buiten de DHCP-range van het Tele2 modem. Je verliest dan waarschijnlijk verbinding met de Sitecom, geen probleem.
Zorg er vervolgens voor dat er van een LAN-poort op je Sitecom een kabel gaat naar een LAN-poort op je Tele2 modem, je doet dus niks met de WAN-poort op je Sitecom. Dan kun je weer verbinden via de Sitecom.

Hiermee laat je 't Tele2-modem alle DHCP en routering doen en is je Sitecom een simpele switch/accesspoint - dat wil je ook juist. Je kunt dan ook nog prima apparaten aansluiten op de overige LAN-poorten van de Sitecom.

Veel meer info daarover hier [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het bedankt allemaal.
Pagina: 1