Toon posts:

Game PC Rond 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een jaar of 3 met de pc die ik ooit kocht voor alleen School is het tijd voor iets nieuws, ik kwam er al snel achter dat ik toch wel veel ging gamen maar heb het toch altijd vooruit geschoven, ik heb nu alvast een lijstje met hulp van andere mensen samengesteld:
Wat ik wil is gewoon lekker hardcore kunnen gamen dit is het nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,70€ 173,70
1Asus B85M-E€ 67,95€ 67,95
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,99€ 55,99
1Corsair Carbide 200R€ 48,90€ 48,90
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 69,73€ 69,73
1LG GH24NS90 Zwart€ 17,10€ 17,10
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Samsung 840 series 120GB€ 82,84€ 82,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 806,71

Ik heb zelf in mijn pc nog 2 schijven van 500gb, die kan ik gewoon meenemen?
Verder is het zo een beetje goede game pc? Ik zou graag BF4 en GTA V etc wel hoog kunnen spelen (als die laatste komt natuurlijk, maar na het nieuws van vandaag ben ik erg optimistisch)

Mvg,
Jaxioo

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dat is een erg mooie build voor €800 euro! Fijne processor, goede gpu, prima kast, goed geheugen, mooie ssd en een goede voeding :) Prachtig combinatie van alles, je zou m denk ik zo kunnen bestellen zonder enig probleem.

Er zijn een paar heel kleine dingetjes die nog wel te binnen schieten en goed zijn om te vermelden:
• met al die componenten in een 200R zul je behoorlijk werk aan kabelmanagement hebben.
• veel onderdelen zitten wel min of meer aan hun maximum, bijv. het moederbord + voedingzal de cpu en gpu prima aankunnen, maar je zit wel met een relatief hoge belasting. Dat maakt upgraden over een paar jaar wel iets minder makkelijk, mocht je dat willen.
• je hebt DDR3-1866 geheugen geselecteerd, de processor gaat volgens Intel tot 1600, je zou dus een iets goedkopere set geheugen met 1600 uit dezelfde serie van Crucial kunnen pakken.
• je zult alle harde schijven en de ssd kwijt kunnen. Het wordt volle bak en met beperkte kabellengte van de meegeleverde sata-kabels goed zult moeten plannen wat waar komt.
• afhankelijk van wat waar komt heb je enkele 3,5 of 2,5 inch naar 5,25 inch brackets nodig voor je hdd's.
• het moederbord heeft weinig mogelijkheden voor het aansluiten van fans, als je meer koeling wilt dan de twee meegeleverde fans, dan zul je een ander bord willen.
• en misschien wil je wel meer koeling, want eigenlijk is dat alleen maar aan te raden. Zet de cpu en gpu tegelijk flink aan en je zult in zo'n volle kast redelijk wat warmte krijgen. Geen punt op zich, maar hdd's en ssd's houden niet van teveel warmte en slijten dan sneller.

Nogmaals, je hebt een prachtige combinatie van alles naar mijn mening, dus bovenstaande moet je niet al te zwaar zien. Succes! :)

Voor wat betreft het gamen, naar mijn inschatting zul je veel van de huidige en iets oudere games prima op een hoge of zeer hoge kwaliteit kunnen spelen. Voorwaarde is wel dat je niet een hogere resolutie dan 1920 bij 1080 wilt, want dan zul je niet alles op hoog of zeer hoog kunnen spelen.
Voor wat betreft de toekomstige games als GTA5, dat is een beetje afwachten hoe goed het gaat lopen op een GTX 760. Bij bijvoorbeeld GTA5 zou mijn inschatting zijn dat je op 1920 x 1020 niet alle registers kunt open trekken aan opties + (middelhoog tot) hoge kwaliteits instellingen (ipv zeer hoog) zult moeten kiezen als je e.e.a. continue op een goede framerate wilt houden, om het spel lekker responsief te laten aanvoelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bluepenguin op 14-08-2013 03:56 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tip van het moment: Geen GTX 760, maar de pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5 ;)

Op dit moment nog dezelfde prijs voor een top gtx 670. (die vorig jaar zo'n 350-400 euro waren)
Deze scoort nog steeds wat beter dan de 760. (behalve in sleeping dogs is het gelijk dacht ik)

Overigens scoorde de zwaarder geklokte versie van deze asus gtx 670 als enige ooit een 10/10 bij techpowerup en het ziet er dezelfde koeler uit? (de mini asus gtx 670 scoorde ook een prachtige 9,7/10 dus de kwaliteit zal wel goed zijn) :)

En er is waarschijnlijk niet van dezelfde driver gebruik gemaakt, wat nog meer verschil teweeg kan brengen.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/MSI/GeForce_GTX_760_TF_Gaming/images/bf3_1920_1080.gif
bron > http://www.techpowerup.co..._GTX_760_TF_Gaming/8.html

Overigens zou ik geen Samsung 840 nemen, maar de pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB of de binnenkort uitkomende pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB

De reden voor de M500 = extra veiligheid: CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid
De reden voor de 840 EVO is gewoon de snelheid die je voor die prijs krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 14-08-2013 09:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle reacties!

Het gamen ga ik doen op 1920 1080, verder over de bedrading etc, wat zou je dan voor kast aanraden en zou je nog iets veranderen in de koeling etc? Voor mij is dit zelf helemaal nieuw, ik ga het met een maatje maken (die het al wel vaker heeft gedaan) en heb het ook met hem en een paar andere forum leden samengesteld, en met name 1 iemand kwam op deze build uit. Zou je dan nog iets anders aanraden?

Verder ga ik hem begin september halen, dan is de Evo al uit?
Ook had ik nog een vraagje over de eerdere versie van de videokaart, is het nou echt hetzelfde dan? Of zit ik niet gewoon mooi safe met de GT700 series, het geld zit nu toch wel mooi. Verder heb ik nog nooit overgeclockt dus dit is allemaal compleet nieuw voor mij.

Mvg,
Jaxioo

• SmokingCrop
  • Niet online
De evo zal tegen dan al uit zijn.

Wat bedoel je met "is dat nou echt hetzelfde dan"?

De GTX 760 is eigenlijk gewoon een 'rebrand' met een mooier prijsje van de vorige series. (geen nieuwe technologie)
De GTX 670 is gewoon sterker op alle vlakken dus moest ik moeten kiezen zou ik gewoon voor die ASUS GTX 670 gaan aan die belachelijk goede prijs. (Zelf heb ik de gigabyte gtx 670 vorig jaar gekocht en ben er nog steeds zeer tevreden over, bf3 op maxed out gaat met gemak op 60+ fps ;) )

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Je kan misschien dit moederbord nemen. Is op de moment zeer gunstig geprijsd:
ASRock H87M Pro4

Er worden wel maar 2 SATA 600 kabeltjes bij geleverd (voor de SSD en de snelste HDD). De rest kan je aansluiten met goedkope SATA II kabels en de ODD zelfs met een simpele SATA Kabel.

Je 500GB HDD's zijn toch SATA?

[ Voor 52% gewijzigd door Robbedem op 14-08-2013 13:24 ]

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
Even een AMD alternatiefje (met dank aan Robbedem de juiste lijst):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 133,90€ 133,90
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 56,-€ 56,-
1Asus GTX670-DC2-2GD5€ 236,95€ 236,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,50€ 25,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 57,50€ 57,50
1XFX Pro 550W€ 53,60€ 53,60
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 142,30€ 142,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,64

=>AMD FX 8 core: zeker goed voor GTA IV (kan ik persoonlijk bevestigen!) en BF3 online:
http://www.pureoverclock....shair-v-formula-z-rog/19/
=> overklokbaar, je kan deze FX-8320 gemakkelijk overklokken naar een FX-8350 (en zelfs veel verder) 8)
=> betere CPU koeler voor een stil systeem
!!! => goedkopere maar tragere RAM (voor gamen is 1866MHz RAM geld over de balk gooien!):
http://www.pugetsystems.c...h-Frequency-RAM-142/page2
=> 256GB SSD, kan je aanpassen naar 128GB om je budget te halen.

Zelfs al ga je voor de Intel build die aan de AMD build gewaagd is, neem aub 1600MHz RAM. 1866MHz is overbodig voor gamen.

[ Voor 14% gewijzigd door DrIezie op 14-08-2013 16:32 . Reden: Wenslijst in orde gezet na terecht opmerking van Robbedem ]

Assumption is the mother of all F'-ups

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Euhm, DrIezie, ik denk dat je nog wat aan je post moet editen. (verkeerde wenslijst ;) )

EDIT: veel beter nu :)

[ Voor 34% gewijzigd door Robbedem op 14-08-2013 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik bijv, voor amd moeten kiezen en niet voor Nvidea?

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 03:03:
Waarom zou ik bijv, voor amd moeten kiezen en niet voor Nvidea?
Je vraagt waarom AMD ipv Nvidia, maar ik denk dat Drlezie juist bedoelt om niet de grafische kaart maar de processor + mobo in te wisselen. Dus niet zozeer AMD versus Nvidia, als wel AMD in plaats van de Intel 4570.

DrIezie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:01:

=>AMD FX 8 core: zeker goed voor GTA IV (kan ik persoonlijk bevestigen!) en BF3 online:
http://www.pureoverclock....shair-v-formula-z-rog/19/
Goed alternatief! Proc van Intel naar AMD gaan ziet er goed uit.
Er is wel één punt bij: van de AM3+ moederborden is er maar één met pci-e 3.0 16x (de bijna 200 euro kostende Sabertooth), de rest is (max) pci-e 2.0 16x. In dit geval niet zo'n punt, alleen beperk je mogelijk er wel toekomstige upgrade mogelijkheden mee die misschien wél baat bij versie 3.0 hebben. Dat zou m'n enig punt tegen AMD procs op dit moment zijn, het lijkt me verder een erg interessante mogelijkheid.

Verder zou wat je zegt over het overclocken niet mijn idee zijn. Je lijkt aan te geven dat stevig overklokken geen probleem is, maar ik zie daar met deze opstelling toch de nodige punten tegen. Ik heb vrij beperkte ervaring met het overklokken van FX-serie AMD's, so please correct me if I'm wrong.
=> overklokbaar, je kan deze FX-8320 gemakkelijk overklokken naar een FX-8350 (en zelfs veel verder) 8)
Wat ik niet snap is:
• is het goedkoopste 970 mobo aan te raden voor overklokken? Een dergelijk bord is prima, maar dan voor mild sleutelen met hulp van de meegeleverde software. De hoog geklokte AMD's staan er bekend om relatief veel energie te gaan verbruiken. Mijn inschatting zou zijn dat dít eenvoudige bord zo veel stroom/belasting niet voor zeg eens 5 jaar stabiel aan kan, dat is gewoon te veel van het goede.
• in een relatief beperkte behuizing als de 200R met 3 hdd's en een ssd + de rest heb je redelijk snel een wamteprobleem. Stevig overklokken is niet aan te raden in dat geval zonder fors meer airflow of waterkoeling, misschien dat het te doen is met twee extra fans.
• de TS heeft hulp van een ervarener kennis/vriend, licht overklokken zal dus prima kunnen (zeker met een betere koeler). Zwaar overklokken zoals je lijkt aan te geven, lijkt me dan niet verstandig, ook al zit er dualbios etc. in.
=> betere CPU koeler voor een stil systeem
!!! => goedkopere maar tragere RAM (voor gamen is 1866MHz RAM geld over de balk gooien!):
http://www.pugetsystems.c...h-Frequency-RAM-142/page2
Zonder flauw te willen zijn, maar je refereert naar de pagina waarop sneller geheugen voor Intel procs bekeken wordt, waar je zelf juist een AMD voorstelt. :)
Lees je de volgende pagina, die over AMD procs gaat, dan staat er vrij vertaalt dat de resultaten duidelijk meer verschillen onderling en dat er duidelijk meer ruimte voor discussie is over het nut van hoog geklokt RAM bij de AMD cpu's dan bij de Intels.
Crucial Ballistix Tactical geheugen is zeker niet het goedkoopste 1600 RAM. Wat betekent dat je voor een paar euro meer bijv. pricewatch: G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR kunt kopen. En naar mijn mening is die paar euro verschil het zeker waard: G.Skill is een goed merk, goede bouwkwaliteit en net als de Crucial voorzien van de nodige koelvinnen/sleuven. En je hebt wel net dat beetje extra van 1866 RAM.

Weet jij overigens of de Tranquilo koeler zal gaan passen met het RAM? Het ziet er uit alsof het op het bord redelijk krap zou kunnen worden met zo'n redelijk forse koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik anders een andere kast nemen of?

• SmokingCrop
  • Niet online
Nee, je kan dit simpelweg oplossen door volgend setje ram te kopen:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

al denk ik niet dat het zo'n groot probleem zou zijn: (binnenkant van mijn pc, ook met de tranquillo)
Binnenkant van Corsair 500R

oh en de EVO is al verkrijgbaar ;)

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2013 19:35 ]

• Bluepenguin
  • Niet online
SmokingCrop schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:33:
Nee, je kan dit simpelweg oplossen door volgend setje ram te kopen:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

al denk ik niet dat het zo'n groot probleem zou zijn: (binnenkant van mijn pc, ook met de tranquillo)
[afbeelding]

oh en de EVO is al verkrijgbaar ;)
Dat past mooi en best ruim eigenlijk! Is dat een Carbide 300R by the way?
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:23:
Moet ik anders een andere kast nemen of?
Wat SmokingCrop zegt, het was puur twijfel van mijn kant of het goed zou passen, maar dat blijkt niet zo'n punt als ik dacht :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hoe weet jij dat de kwaliteit van die 970 laag is? Ik geloof er eerlijk gezegd niks van. 970 zegt alleen wat over de chipset, en de Gigabyte UD3 bordjes zijn prima voor overklokwerk en je kan er zeker een HD8350 van maken.

PCIE 2.0 x16 wordt nu door geen enkele videokaart volgetrokken, nog maar net word x16 volgetrokken, ik betwijfel of we de komende jaren een verdubbeling zien. Hogere cijfertjes zijn leuk, maar niet altijd nuttig. Kijk maar naar reviews, de halve frame verschil valt binnen de foutmarge.

People as things, that’s where it starts.

• DrIezie
Bluepenguin schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 06:08:
[...]
Wat ik niet snap is:
• is het goedkoopste 970 mobo aan te raden voor overklokken? Een dergelijk bord is prima, maar dan voor mild sleutelen met hulp van de meegeleverde software. De hoog geklokte AMD's staan er bekend om relatief veel energie te gaan verbruiken. Mijn inschatting zou zijn dat dít eenvoudige bord zo veel stroom/belasting niet voor zeg eens 5 jaar stabiel aan kan, dat is gewoon te veel van het goede.
• in een relatief beperkte behuizing als de 200R met 3 hdd's en een ssd + de rest heb je redelijk snel een wamteprobleem. Stevig overklokken is niet aan te raden in dat geval zonder fors meer airflow of waterkoeling, misschien dat het te doen is met twee extra fans.
• de TS heeft hulp van een ervarener kennis/vriend, licht overklokken zal dus prima kunnen (zeker met een betere koeler). Zwaar overklokken zoals je lijkt aan te geven, lijkt me dan niet verstandig, ook al zit er dualbios etc. in.

[...]

Ivm het moederbord: ja, dit is HET 970 mobo om mee te overklokken. Je kan hier zelfs zwaar mee overklokken: http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database (enige 970chipset mobo met 8+2 phases).

Je zal waarschijnlijk gemakkelijk tot 4.4GHz kunnen overklokken met de Gelid en deze case (dit is echter niet 100% te garanderen, 4.0GHz garandeer ik wel).

• SmokingCrop
  • Niet online
Bluepenguin schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:41:Dat past mooi en best ruim eigenlijk! Is dat een Carbide 300R by the way?
Nee, dat is de pricewatch: Corsair Carbide 500R White ;)

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 16-08-2013 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou dit em worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,80€ 173,80
1Asus B85M-E€ 66,90€ 66,90
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 69,45€ 69,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 17,70€ 17,70
1Samsung 840 EVO 120GB€ 90,45€ 90,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,69

• Bluepenguin
  • Niet online
VasZaitsev schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:48:
Hoe weet jij dat de kwaliteit van die 970 laag is? Ik geloof er eerlijk gezegd niks van. 970 zegt alleen wat over de chipset,
hm, ja zo kun je het ook lezen zie ik. Wat ik bedoelde is simpelweg dat dat Gigabyte mobo het goedkoopste moederbord van het 970 type is.
De 970 chipset is prima, mijn punt is alleen het volgende: er zit bijzonder veel functionaliteit en software bij de GA-970A-UD3 voor een mobo van 60 euro. Deels zit m dat natuurlijk in het chipset ontwerp van AMD, maar anderzijds zal er ergens op bespaard moeten zijn om die 60 euro te halen.
Die besparing zit niet in de mogelijkheid tot overklokken en niet in de functionaliteit, dan lijkt het mij niet anders kunnen dan dat je een kwaliteit krijgt die goed is voor een minder grote gebruiksduur.
PCIE 2.0 x16 wordt nu door geen enkele videokaart volgetrokken, nog maar net word x16 volgetrokken, ik betwijfel of we de komende jaren een verdubbeling zien. Hogere cijfertjes zijn leuk, maar niet altijd nuttig. Kijk maar naar reviews, de halve frame verschil valt binnen de foutmarge.
Op zich zeker ja, daarom stond in m'n reactie er ook "In dit geval niet zo'n punt" + "mogelijk ... toekomstige upgrade mogelijkheden" direct achter de opmerking over pci-e3.0. In 2014-2015 wordt pci-e versie 4.0 alweer aangekondigd, als de TS een jaar of 5 met de pc gaat doen, is dat zeker binnen de gebruiksduur. Wie weet gaat het snel, wie weet niet zo snel.
Maar goed, het heeft nu niet veel toegevoegde waarde, daar heb je gelijk in :)

Fraaie kast om te zien :9~ En mooi kabelmanagement!

[ Voor 8% gewijzigd door Bluepenguin op 18-08-2013 01:55 ]

• Bluepenguin
  • Niet online
DrIezie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:06:
[...]

Ivm het moederbord: ja, dit is HET 970 mobo om mee te overklokken. Je kan hier zelfs zwaar mee overklokken: http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database (enige 970chipset mobo met 8+2 phases).

Je zal waarschijnlijk gemakkelijk tot 4.4GHz kunnen overklokken met de Gelid en deze case (dit is echter niet 100% te garanderen, 4.0GHz garandeer ik wel).
Punt dat er hoogstwaarschijnlijk naar mijn idee toch ergens op bezuinigd moet zijn bij dat moederbord, noemde ik in bovenstaande reactie.
Groter punt voor de TS lijkt me de mogelijkheden tot koeling bij overklokken.
cpu: tdp van 125W, het maximale onder hoge belasting dat de proc zal vragen volgens AMD
gpu: waarschijnlijk zo'n 180W
voor de rest van het systeem lijkt het me veilig aan te nemen dat, inclusief verlies en 3hdd's + 1ssd, zo'n 100W gerekend kan worden. 405W totaal dus. Houd in gedachten dat de power suply er tijdens de gebruiksduur van de computer zo'n 10 à 20% achteruit gaat, en je zit met 520W Seasonic of 550W XFX prima.

En voor stevig overclocken moet je min of meer uit gaan van een voeding die ongeveer anderhalf keer het normale nominale vermogen onder maximale belasting kan leveren. Normaal gesproken een erg ruime marge, maar waar de AMD's zijn bij normaal gebruik iets boven gemiddeld verbruiken, zullen ze bij overklokken steeds meer gaan vragen. De 8320 is niet de proc die dat het sterkst heeft uit de Vishera serie, maar vraagt alsnog flink wat, de factor anderhalf lijkt me safe.
405W en dan de 10 à 20% marge betekent ongeveer een 550W voeding. Bij een niet al te forse overclock zal je dus al gauw op een 650W voeding uitkomen.
Een dergelijke voeding zul je zelden geheel benutten, maar alsnog, wat gaat een dergelijk powerhouse op bij wijze van spreken 3/4 kracht bij gamen voor hitte geven voor de ssd en hdd's? De proc en gpu zijn het punt niet, die zijn gebouwd op veel hogere temperaturen dan je opslag. Er zal op z'n minst serieus gekeken moeten worden naar meer fans voor de behuizing, en ik vraag me af of een aardig volle 200R wel genoeg airflow kan bieden.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:25:
Dus dan zou dit em worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 173,80€ 173,80
1Asus B85M-E€ 66,90€ 66,90
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 69,45€ 69,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 17,70€ 17,70
1Samsung 840 EVO 120GB€ 90,45€ 90,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,69
Bijna terug bij af zie ik ;) Blijft een erg mooie build!
Klein dingetje: misschien wil je nog enkele sata-kabels er bij? Al kun je natuurlijk ook de kabels met de hdd's mee kunnen nemen van de huidige computer.

Veel succes & plezier met het bouwen!

Verwijderd

Topicstarter
Over die kabels, welke kast zou je anders aanraden?

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:59:
Over die kabels, welke kast zou je anders aanraden?
De 200R is een degelijke, goed afgewerkte kast voor het geld, met behoorlijk goede mogelijkheden tot kabelmanagement. Duidelijk beter zul je ze niet tegenkomen totdat je ook duidelijk meer geld uit geeft.

Of je extra sata-kabels nodig zult hebben weet ik niet, je zou gewoonweg de kabels uit je huidige computer kunnen pakken. Als je die computer snel weer in bedrijf wilt hebben, bijvoorbeeld als backup pc of om door te verkopen/aan familie te geven, dan zou je misschien wel dergelijke kabels er bij willen.
Wat ik zei over kabels en kabelmanagement, komt er vooral op neer dat het aan te raden is om van te voren goed te kijken naar hoe en waar je welke kabels wilt hebben in de behuizing. De Carbide 300R zou je een klein beetje meer ruimte kunnen bieden in dit geval, anderzijds kun je alles met wat werk ook prima in een 200R krijgen.
Enige wat ik zou afraden is fors overclocken, licht overklokken kan wel. Maar dat was al erg duidelijk geloof ik ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Bluepenguin op 18-08-2013 22:46 . Reden: typo's ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ok paar dingetjes uit de wereld helpen hier...

corsair 200r, cablemanagement check, compact check, goede koeling check, plaats voor 4x hdd check.
http://www.corsair.com/pc...k&utm_campaign=200RLaunch

geheugen: hoe lager de timings en hoe hoger de mhz hoe beter, of het nu ondersteund wordt of niet. lagere mhz in de bios betekend namelijk vrijwel altijd dat de timings omlaag kunnen en dat is ook goed voor de performance. NU is het wel zo dat het tegenwoordig vrij weinig uitmaakt en het meer scheelt of het goedkoop is.

Hardeschijf. Je wilt 2x 500gb meenemen en je koopt een 1tb erbij dan denk ik ruimtegebrek????
neem dan een 2tb erbij of zelfs 3tb dat is prijstechnisch een stuk beter, en aangezien je kast dan geen hdd er meer in kan hebben en stuk toekomstgerichter.

amd vs Intel: persoonlijke voorkeur! het aangedragen moederbord van gigabyte AMD is wel een goede!

FORS OVERKLOKKEN kan ik altijd aanraden!
alleen gaat dat met het gekozen intel systeem niet erg lekker, met het aangeraden AMD systeem wel.

cpu koeler: altijd een andere erop kopen, veel stiller en bij overklok helemaal een aanwiinst.

gtx670 no-brainer beste kaart voor de prijs momenteel.

voeding: seasonic 520w is makkelijk en dan ook echt makkelijk genoeg. hij is stabiel. stil en goedkoop je kan niets beters wensen. zelfs een flink overvolte amd 8320 kan de voeding gemakkelijk aan (ook over 5jaar).

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig bedankt voor de input, ik heb wss 2 losse schijven dus zou er ook eventueel 1 mee kunnen nemen, want ik wil vooral m'n Windows mee hebben en overzetten naar de ssd. Is de 7600 dan totaal niet beter ofzo? En met het geld wat ik dan overhoud nog enige dingen die ik daarvan zou kunnen verbeteren of kopen? Overclocken heb ik zelf 0 verstand van, dus zou ik dus echt niet weten hoe.

• SmokingCrop
  • Niet online
De GTX 670 was vorig jaar bij release rond de 400 euro ;)
De GTX 760 is nu bij release zo'n 235 euro.

Nu, op dit moment kan je die ene GTX 670 voor 240 euro krijgen. daarom dus ^.^ (gemiddeld 10% beter ofzo voor praktisch dezelfde prijs, maar dan wel bij die goedkope winkel kopen, want anders is het z'n geld niet waard)

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 19-08-2013 02:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand raadde toch ook AMD aan wegens 8 cores of iets dergelijks in de toekomst? Dus hoe zit dat nou? Intel of AMD, ik wil gewoon lekker kunnen gamen xD.

• DrIezie
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:51:
Iemand raadde toch ook AMD aan wegens 8 cores of iets dergelijks in de toekomst? Dus hoe zit dat nou? Intel of AMD, ik wil gewoon lekker kunnen gamen xD.
1. Hangt een beetje van de games af die je nu speelt, en in de toekomst wilt spelen. Naar de toekomst toe zullen 8 middelmatige cores hoogstwaarschijnlijk een voordeel hebben op 4 high end cores: http://www.eurogamer.net/...fing-your-pc-for-next-gen
Bluepenguin schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:53:
[...]
hm, ja zo kun je het ook lezen zie ik. Wat ik bedoelde is simpelweg dat dat Gigabyte mobo het goedkoopste moederbord van het 970 type is.
De 970 chipset is prima, mijn punt is alleen het volgende: er zit bijzonder veel functionaliteit en software bij de GA-970A-UD3 voor een mobo van 60 euro. Deels zit m dat natuurlijk in het chipset ontwerp van AMD, maar anderzijds zal er ergens op bespaard moeten zijn om die 60 euro te halen.
Die besparing zit niet in de mogelijkheid tot overklokken en niet in de functionaliteit, dan lijkt het mij niet anders kunnen dan dat je een kwaliteit krijgt die goed is voor een minder grote gebruiksduur.
Kijk eens naar de prijs geschiedenis van het mobo ;) pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3 Dit mobo is al ruim 2j op de markt en 2 maand geleden kostte het nog 76€ . Het is gedaald omdat het al zo lang op de markt is en niet omdat het een low budget mobo is hoor ;)

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-04 07:55
DrIezie schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:07:
[...]

1. Hangt een beetje van de games af die je nu speelt, en in de toekomst wilt spelen. Naar de toekomst toe zullen 8 middelmatige cores hoogstwaarschijnlijk een voordeel hebben op 4 high end cores: http://www.eurogamer.net/...fing-your-pc-for-next-gen
In het bouwen van mijn pc, en het zoeken naar informatie, zit hier een kern van waarheid in. Maar geloof dat nog niets zeker is op dit gebied en ik zou dan persoonlijk kiezen wat nu op die honderden games die nu uit zijn beter draait. Niet wat op wat mogelijk in de toekomst ietsje beter is.

Intel naar mijn mening dus :)

https://www.youtube.com/@droommotor

• DrIezie
Denzis schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

In het bouwen van mijn pc, en het zoeken naar informatie, zit hier een kern van waarheid in. Maar geloof dat nog niets zeker is op dit gebied en ik zou dan persoonlijk kiezen wat nu op die honderden games die nu uit zijn beter draait. Niet wat op wat mogelijk in de toekomst ietsje beter is.

Intel naar mijn mening dus :)
Het belangrijkste om te gamen is je GPU, als je 100€ kan besparen op je CPU+mobo en dit kan investeren in een betere GPU, bvb: Intel i5 + GTX760 is niet zo goed als AMD FX83xx + GTX770 ;) . Tenzij je spellen spelen die zeer zwaar leunen op de CPU (bvb Starcraf2)

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb hem inmiddels binnen, hij deed het top en runt battlefield bijv op 60fps (ultra)

Maar sinds vanmiddag gaat ie niet meer hoger dan 20fps? Ook niet meer bij far cry en andere spellen die ik heb getest, iemand die iets kan bedenken waar het aan ligt?

Verder kon ik zo snel niet vinden waar ik dit kon vragen.

Mvg,
Jaxioo

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:18:
Beste mensen, ik heb hem inmiddels binnen, hij deed het top en runt battlefield bijv op 60fps (ultra)

Maar sinds vanmiddag gaat ie niet meer hoger dan 20fps? Ook niet meer bij far cry en andere spellen die ik heb getest, iemand die iets kan bedenken waar het aan ligt?
Klinkt alsof het een oververhittingsbeveiliging kan zijn, althans dat kan, hoeft zeker niet. Als je een framesdrop hebt, dan kan het aan redelijk wat dingen liggen.
Je hebt niet toevallig een instelling gewijzigd in BF die pas actief wordt na het herstarten van de software, wel? Of een driver-update gehad? Of draait er op de achtergrond nog andere software*?
Zijn een paar dingen die te binnen schieten, maar je voor ons is het op afstand lastig inschatten wat en hoe, puur aan de hand van een framedrop.

Voel anders eerst met de hand of de lucht die uit de ventilatieroosters komt goed warm is, of gebruik er een tooltje voor zoals Pirisoft's Speccy, die je hardware 'in beeld brengt'.

* de Windows automaat voor updaten misschien :+

• DrIezie
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:18:

Verder kon ik zo snel niet vinden waar ik dit kon vragen.

Mvg,
Jaxioo
Gebruik je de Intel stock cooler? Je kan met tools kijken naar je core temp, fan speed en kloksnelheid (bvb OCCT), bekijk dit even, dan kan je zien als je CPU zichzelf omlaag klokt (dan is het de temp). Het kan ook je GPU zijn, je kan hier net hetzelfde bekijken, zo kan je zien als het je CPU of GPU is ;)

Pagina: 1