• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:28
Hallo,

Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen, de Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL).
Hiervan wil ik alleen het RAM van 8 GB naar 16GB upgraden, ik zie alleen op veel andere sites dat het maximale RAM van deze laptop maar 8 GB is.
Wat moet ik geloven en maakt het uit wat voor extra RAM je koopt (merken etc.)?

Bedankt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens Kingston : Maximum Memory: 16GB

2x8GB moet dus kunnen. Merk ... kies er eentje die supported is door Lenovo als je dat al kunt vinden. Anders compatible memory van een A-merk. Vaak een aparte productcode maar dan weet je in ieder geval vrijwel zeker dat het werkt.

https://discord.com/invite/tweakers

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-02 12:45
Kan prima 16gb in, staat ook gewoon hier op tweakers.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga je het ook echt gebruiken ? Als je met de dingen die je doet bijvoorbeeld max 5GB gebruik, maakt het niets uit of er 8GB inzit of 800GB. Meer RAM is alleen nuttig als je het ook echt gaat gebruiken.

Afgezien van dat zal ieder vrijwel ieder setje van 2x 8GB werken.

• huppelepups
PilatuS schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:19:
Ga je het ook echt gebruiken ? Als je met de dingen die je doet bijvoorbeeld max 5GB gebruik, maakt het niets uit of er 8GB inzit of 800GB. Meer RAM is alleen nuttig als je het ook echt gaat gebruiken.

Afgezien van dat zal ieder vrijwel ieder setje van 2x 8GB werken.
Het is voor multiboxen op WoW, met 10 clients. Dus reken maar dat ik boven de 10 GB ga gebruiken

Maar goed, afgezien daarvan moet ik dus Tweakers geloven.
Nog een vraag trouwens, wat is het max. % dat een CPU kan lopen langdurig (2-4 uur)?

[ Voor 18% gewijzigd door huppelepups op 14-08-2013 01:25 ]

• PilatuS
  • Niet online
Nog een vraag trouwens, wat is het max. % dat een CPU kan lopen langdurig (2-4 uur)?
Het belangrijkste is dat ie goed gekoeld word. Als ie niet te heet wordt mag ie best de hele dag op 100% draaien. Dan gaat ie alleen geen 50 jaar mee, maar 15 jaar. Of te wel, zolang ie niet te heet wordt mag ie de hele dag op 100% lopen en gaat ie niet kapot. Tegen de tijd dat ie wel kapot gaat heb je al 4x een nieuwe laptop gekocht.

• huppelepups
PilatuS schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:55:
[...]

Het belangrijkste is dat ie goed gekoeld word. Als ie niet te heet wordt mag ie best de hele dag op 100% draaien. Dan gaat ie alleen geen 50 jaar mee, maar 15 jaar. Of te wel, zolang ie niet te heet wordt mag ie de hele dag op 100% lopen en gaat ie niet kapot. Tegen de tijd dat ie wel kapot gaat heb je al 4x een nieuwe laptop gekocht.
En over welke temperatuur heb je het dan?
Hoe kan ik dat trouwens meten

• PilatuS
  • Niet online
Dan gaat het natuurlijk om de temp van de CPU. Die mag best 70 graden worden als maximaal. Je kan dit meten met een programma zoals CoreTemp of HWmonitor.
Pagina: 1