Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Pavillion dv9000 ethernet probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mad User
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Hallo mede tweakers, Ik heb een probleem met de netwerkkaart van mijn laptop.
Als ik een netwerkkabel in de laptop stop dan probeert windows verbinding te maken met het netwerk, na veel pogingen om een verbinding te maken krijg ik een geel driehoekje bij het pictogram in de taakbalk.
Als ik Xubuntu van een usb-stick start dan heb ik gewoon instant access op het netwerk, dus het probleem ligt bij windows.

Kan iemand mij misschien helpen?

-Mad User

Verwijderd

Dat lijkt op beperkte of geen internet verbinding, toch maar even je kabeltje nakijken?

• Mad User
Hoi Murdy, Ik denk niet dat het aan de kabel ligt, want op andere pc's en in linux op de laptop werkt de kabel gewoon.

-Mad User

Verwijderd

Mad User, je kunt even bij HP op de site eventueel drivers voor je NIC halen.
Zoek op het serienummer van je laptop en dan ga je het vinden.
Heb zelf ooit eens met een DV9000 gestoeid en het makkelijkste was achteraf gewoon de driver opnieuw te intalleren.
Er zal ongetwijfeld een fout in de settings van de driver zitten, maar soms is het sneller om de 'fout te omzeilen' .

• Mad User
Murdy, Ik heb gisteren de driver van hp gedownload, maar hoe dan ook de lan-card wil maar niet werken.
Bij de RC van Windows 7 werke de Vista driver van hp wel, bij Windows 7 SP1 krijg ik de lan-card met geen mogelijkheid aan de praat.

Uit frustratie installeer ik gewoon nog een keer opnieuw, misschien helpt het. :?

-Mad User

Edit:
Nu windows opnieuw geïnstalleerd is ben ik eens gaan kijken naar apparaatbeheer, Wat zie ik daar een geel driehoekje bij "NVIDIA nForce-netwerkcontroller" en bij eigenschappen zie ik "Apparaatstatus: Dit apparaat start niet. (Code 10)". |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Mad User op 14-08-2013 11:10 ]

• Mad User
Ik heb gisteren ook Windows 7 op m'n desktop-pc geïstalleerd, ook die pc heeft een AMD processor en een nvidia chipset en en nvidia nForce netwerk controller maar daar werkt de lan-card probleemloos.

Heeft iemand een idee?

-Mad User

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Controleer in apparaatbeheer de apparaat ID van je netwerk kaart en kijk of je bij nvidia zelf drivers ervoor kunt downloaden. Ook bij Nvidia kunnen er net verschillende chips gebruikt zijn ook al heten ze beide nForce netwrok controller.

• Mad User
AktiveHate, Als ik in apparaatbeheer kijk dan zie ik dit bij apparaat id:
PCI\VEN_10DE&DEV_0450&REV_A3
PCI\VEN_10DE&DEV_0450
PCI\VEN_10DE&CC_020000
PCI\VEN_10DE&CC_0200
PCI\VEN_10DE
PCI\CC_020000
PCI\CC_0200
Hoe moet ik nu dan de drivers voor Windows 7 vinden?, de Vista drivers van HP hebben wel gewerk op de release candidate van Windows 7 maar bij Windows 7 SP1 werken ze niet :(

De eerste hit op google levert dit op: PCI\VEN_10DE&DEV_0450&REV_A3 - Driver Identifier.com

Ik had het ook geprobeerd met: 15.51_nforce_winvista_32bit_whql, sp33411 en sp37730 maar zoals je al zou verwachten heeft dat ook niet gewerkt.

-Mad User

• Mad User
Ik heb net de driver van HP opnieuw geïnstalleerd, als ik bij status kijk dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/nforce%20fail.png
Bij Linux krijg ik wel een verbinding en een MAC-adres.
Waarom krijg ik bij Windows geen geldig mac-adres?

-Mad User

• Mad User
Omdat de lan-card en/of windows nogsteeds weigeren om samen te werken (Afbeeldingslocatie: http://www.sherv.net/cm/emo/angry/smiley.gif) post ik maar een screendump van Xubuntu waar het geheel wel probleemloos werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/kinfocenter%20+%20network%20status%20edited.png
(Plaatje klikbaar)

-Mad User

• Mad User
Heeft nog iemand een idee wat ik zou kunnen doen om de netwerkkaart weer werkend te krijgen met Windows 7

-Mad User

• Mad User
Hallo allemaal,

Ik heb de lan-card weer werkend gekregen door het volgende te doen:
  1. De driver verwijderen
  2. De driver opnieuw installeren
  3. De DNS-Cache "flushen" met ipconfig
  4. Zie hieronder:
Ha een beetje googlen op "change mac adress windows 7" heeft het volgende de oplossing gebracht:
Open apparaatbeheer, ga naar "netwerkadapters", open eigenschappen van de netwerkadapter (in mijn geval NVIDIA nForce Networking Controller), open het tabblad geavanceerd, selecteer uit de lijst Eigenschappen "Network Adress" (bij mij stond dit op Niet Aanwezig dit was dus de fout), selecteer het bolletje voor het tekstvak en typ het mac-adres Zonder scheidingstekens (dus geen : of - of / tussen de groepjes van 2 letters/getallen)

Nu werkt de lan-card al de hele dag vlekkeloos! :)F (ik heb dit zelfs vanaf de pavilion dv9000 geschreven verbonden met een lan-kabel)

Ik hoop dat andere mensen ook nog wat aan deze informatie hebben.

-Mad User

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-GuKLLMrhGAw/TxmVHVtQQRI/AAAAAAAAA8A/3b4C4gybPZE/s400/Thanks_google.jpg
Pagina: 1