Hallo,
Mijn pc werkt niet meer.
Bluescreen PFN List corrupted.
0x0000004E (0x0000000000000007, 0x00000000001EC402, 0x00000000001EC502, 0x0000000000000000)Dit na windowslogo enkele seconden.
Dit en bij opstarten van windows van schijf en bij laden van windows c voor installatie/ PRecies na het logo.
Getest:
2 Hdds die erin zitten
1 Hdd uit andere pc
Waarvan 1 schijf geformatteerd op andere pc.
Probleem was ontstaan paar dagen terug toen ik de pc aan zette. Heel spontaan.
Er zat toen een moederbord(Asrock 760 GM US3fx) in met onboard vga en een Radeon 6870.
Ik heb toen met de onboard vga getest. Zelfde probleem.
Ik heb alle randapparatuur afgesloten. Zelfs zonder muis en zonder tobo getest.
Verder zit er geen extra apparatuur in.
In bios geeft hij aan dat de voltages gewoon goed zijn in idle. Alles net boven de waarde.
Met 1 latje geheugen blijft hij hangen op het windows logo. Het logo waarbij hij normaal na 2 seconden blue screen krijgt.
Beide latjes individueel gebeurd dit.
Memory is getest met memory test ergens ingebouwd bij het opstarten. Gewoon standaard test, 10 runs. Geen fouten.
Er loopt nu een extended test, alleen duurt deze heel erg lang. Is nu nog bij run 2/10. Eerste run in ieder geval geen fouten.
Naar mijn idee heb ik nu uitgesloten:
Harde schijf
Moederbord
Dvd-rom
Videokaart
Voeding
Wat overblijft is:
Geheugen
Cpu
Nu geloof ik alleen dat wanneer je de foutcode opspoort, (meningen verdeeld) deze melding alleen betrekking kan hebben op je harddisk of geheugen. Of drivers ofso.
Kan ik concluderen dat de cpu sowieso nog goed is?
Daanaast bevat een lege HDD geen drivers.
Nu ben ik natuurlijk radeloos. Ik heb geen geheugen om te testen.
Nu kan ik de pc laten onderzoeken voor 10-60 euro.
Stel het is alleen het geheugen, dan ben ik met 10 euro klaar + mijn geheugen retouren en minimaal een week wachten op garantieafhandeling.
En een week zonder pc is stom. Dus de grootste kans dat ik dan geheugen koop voor 60 euro. En dan wel zie wat er met d egarantie gebeurd.
Alleen als ik zeker weet dat het het geheugen is kan ik ipv laten testen een latje voor 20 euro kopen en deze gebruiken totdat ik nieuw geheugen krijg van de verkoper.
Alleen weet ik op dit moment niks meer zeker.
Wie kan licht schijnen op de het spul?
FX-6100
AsRock 970 Extreme4
Amd Radeon 6870
Corsair 650TX
[file]23664447[/file]
Mijn pc werkt niet meer.
Bluescreen PFN List corrupted.
0x0000004E (0x0000000000000007, 0x00000000001EC402, 0x00000000001EC502, 0x0000000000000000)Dit na windowslogo enkele seconden.
Dit en bij opstarten van windows van schijf en bij laden van windows c voor installatie/ PRecies na het logo.
Getest:
2 Hdds die erin zitten
1 Hdd uit andere pc
Waarvan 1 schijf geformatteerd op andere pc.
Probleem was ontstaan paar dagen terug toen ik de pc aan zette. Heel spontaan.
Er zat toen een moederbord(Asrock 760 GM US3fx) in met onboard vga en een Radeon 6870.
Ik heb toen met de onboard vga getest. Zelfde probleem.
Ik heb alle randapparatuur afgesloten. Zelfs zonder muis en zonder tobo getest.
Verder zit er geen extra apparatuur in.
In bios geeft hij aan dat de voltages gewoon goed zijn in idle. Alles net boven de waarde.
Met 1 latje geheugen blijft hij hangen op het windows logo. Het logo waarbij hij normaal na 2 seconden blue screen krijgt.
Beide latjes individueel gebeurd dit.
Memory is getest met memory test ergens ingebouwd bij het opstarten. Gewoon standaard test, 10 runs. Geen fouten.
Er loopt nu een extended test, alleen duurt deze heel erg lang. Is nu nog bij run 2/10. Eerste run in ieder geval geen fouten.
Naar mijn idee heb ik nu uitgesloten:
Harde schijf
Moederbord
Dvd-rom
Videokaart
Voeding
Wat overblijft is:
Geheugen
Cpu
Nu geloof ik alleen dat wanneer je de foutcode opspoort, (meningen verdeeld) deze melding alleen betrekking kan hebben op je harddisk of geheugen. Of drivers ofso.
Kan ik concluderen dat de cpu sowieso nog goed is?
Daanaast bevat een lege HDD geen drivers.
Nu ben ik natuurlijk radeloos. Ik heb geen geheugen om te testen.
Nu kan ik de pc laten onderzoeken voor 10-60 euro.
Stel het is alleen het geheugen, dan ben ik met 10 euro klaar + mijn geheugen retouren en minimaal een week wachten op garantieafhandeling.
En een week zonder pc is stom. Dus de grootste kans dat ik dan geheugen koop voor 60 euro. En dan wel zie wat er met d egarantie gebeurd.
Alleen als ik zeker weet dat het het geheugen is kan ik ipv laten testen een latje voor 20 euro kopen en deze gebruiken totdat ik nieuw geheugen krijg van de verkoper.
Alleen weet ik op dit moment niks meer zeker.
Wie kan licht schijnen op de het spul?
FX-6100
AsRock 970 Extreme4
Amd Radeon 6870
Corsair 650TX
[file]23664447[/file]